Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 12:30 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Was het al enige tijd wachten voordat de site van Circus Sydney actief werd, nu blijkt waarom.

Circus Sydney verlaat Nederland na een hoogopgelopen conflict met de tourmanager.

Ondanks dat het seizoen inmiddels zo goed als begonnen is had de directie nog geen enkel zicht op speelplaatsen.

Een in allerijl rondgestuurde mail naar alle Nederlandse gemeenten leverde zegge en schrijve 10 speelplaatsen op, natuurlijk veel te weinig voor een circus van dit formaat.

Op de site, die nog enkele maanden in de lucht zal blijven, verklaren Alexander en Yvette Scholl met pijn in het hart weg te gaan.

Met grote nadruk willen ze iedereen bedanken die in de afgelopen jaren op wat voor wijze dan ook een positieve bijdrage heeft geleverd aan hun succes.

Met name het Nederlandse publiek hebben ze leren kennen en waarderen als bijzonder enthousiast. Dat enthousiasme zullen ze zeker gaan missen!

Inmiddels is ook bekend waar ze naar toe gaan: naar Zweden.

Wel houden ze het in gedachte om binnen enkele jaren hier weer terug te keren.

Niet in de laatste plaats omdat hun ervaringen in ons land overwegend positief waren.

Voor wie hen wil blijven volgen de Zweedse site: http://www.cirkussydney.se, die echter op dit moment nog niet actief is.

Namens hun publiek en iedereen die hen een goed hart toedragen: Veel succes gewenst in Scandinavië!!


Laatst gewijzigd door Didier op ma mar 12, 2012 5:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 4:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Er zal wel iets van twee kanten gebeurd zijn, het was een mooi verzorgd circus van de buitenkant en de show die ik zag was in orde.

veel succes in Zweden!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
kerst circus eerste jaar goed programma
seizoen 2012 programma ging
kerst tweede jaar geen danseresen meer matig programma


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
He Didier, was je leesbril zoek? :shock:
Ik dacht eerst dat mijn scherminstellingen veranderd waren. :D

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 5:28 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
en ik maar denken dat ik afgelopen vrijdag voor nop naar de opticien ben geweest...

Ach, we hebben gemengde gevoelens bij Circus Sydney. Het programma was best goed, maar bij het eerste kerstcircus was ik voor het eerst in mijn leven ooggetuige van dierenleed in een circus en een geluidsinstallatie die toch de nodige decibellen te hard stond voor een circus waardoor ik uren laten nog fluitende oren had. De recensie mocht helaas niet in "De Piste". De geconstateerde tekortkomingen in de omgang met de dieren waren gelukkig snel opgelost. Dan moet dan ook gemeld worden.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 9:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jun 23, 2011 11:12 am
Berichten: 113
Jammer dat dit circus het land verlaat.

Wat ik mij nu afvraag, hoe komt dit circus nu ineens aan de plaatsen in Zweden want ook daar zullen zij elke week open moeten om te kunnen blijven bestaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 9:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
zoals vele ondertussen weten is het in andere landen een stuk makkelijker om aan vergunningen te komen dan helaas hier in nederland
het beleid hier in nederland is aan de ene kant wel goed maar aan de andere kant ook erg krom
ook zit er daar nog wat familie in die hoek zover ik weet
sydney was ooit gevraagd door een ander circus wat nederland zou verlaten helaas is dit circus nog steeds in nederland
maar ja zover ik weet komen er door het vertrek helaas niet echt plaatsen vrij voor de overige circussen
en dan te bedenken dat sommige circussen nog 2 plaatsen per week willen gaan doen

sydney succes in zweden in ht noorden van nederland zullen ze jullie in ieder geval niet vergeten :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 9:52 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Kamelendrijver schreef:
Jammer dat dit circus het land verlaat.

Wat ik mij nu afvraag, hoe komt dit circus nu ineens aan de plaatsen in Zweden want ook daar zullen zij elke week open moeten om te kunnen blijven bestaan.


Hetzelfde als destijds in Nederland, een tourmanager in de hand nemen en plaatsen aanvragen.
Alleen werkt het in elk land weer anders , in Duitsland vergunningen aanvragen gaat bijvoorbeeld weer heel anders als in Nederland en in België ook weer een stukje anders.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 10:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jun 23, 2011 11:12 am
Berichten: 113
MartijnH schreef:
Kamelendrijver schreef:
Jammer dat dit circus het land verlaat.

Wat ik mij nu afvraag, hoe komt dit circus nu ineens aan de plaatsen in Zweden want ook daar zullen zij elke week open moeten om te kunnen blijven bestaan.


Hetzelfde als destijds in Nederland, een tourmanager in de hand nemen en plaatsen aanvragen.
Alleen werkt het in elk land weer anders , in Duitsland vergunningen aanvragen gaat bijvoorbeeld weer heel anders als in Nederland en in België ook weer een stukje anders.


Maar dan zijn zij in Zweden toch ook te laat, of is daar veel ruimte voor een circus?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 10:45 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Kamelendrijver schreef:
MartijnH schreef:
Kamelendrijver schreef:
Jammer dat dit circus het land verlaat.

Wat ik mij nu afvraag, hoe komt dit circus nu ineens aan de plaatsen in Zweden want ook daar zullen zij elke week open moeten om te kunnen blijven bestaan.


Hetzelfde als destijds in Nederland, een tourmanager in de hand nemen en plaatsen aanvragen.
Alleen werkt het in elk land weer anders , in Duitsland vergunningen aanvragen gaat bijvoorbeeld weer heel anders als in Nederland en in België ook weer een stukje anders.


Maar dan zijn zij in Zweden toch ook te laat, of is daar veel ruimte voor een circus?


In Skandinavië is het heel normaal dat er 4x per jaar circus verschijnt in een dorp waar dan vaak het circus maar hooguit 1 á 2 dagen in een plaats staat. Heel bijzonder reissysteem. 's avonds show om 19:00 uur , daarna alles afbouwen, 4/5 uur slapen en 's ochtends om 6/7 uur vertrekken richting volgende stad en daar alles opbouwen en zo herhaalt dat zich bijna dagelijks.

Heel intensief circus maken maar wel 25 speeldagen minimaal in de maand en dat is leuk voor artiesten, goed geld verdienen daar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 10:51 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
En het is vrij kamperen daar. Scheelt weer vergunning rompslomp. Tenminste dat was toen ik er met mijn tentje rondreisde.... Niet helemaal hetzelfde dus.
In ieder geval veel meer ruimte dan hier.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 13, 2012 10:30 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hier in Nederland kun je als circus ook maar je gang gaan. Sydney heeft staan bedelen in Uitgeest, want daar was geen geld voor diesel, anders zouden ze daar blijven staan. Ook in Bodegraven waren er problemen, geen geld om de gemeente te betalen. Dat is overigens met behulp van de Hermandad en wat ambtenaren geregeld. Veel gemeenten krijgen nog geld van Sydney, maar niet te zwijgen over de vele bedrijven die geld krijgen, voor overspuiten van auto's, reparaties, apk keuringen enz. Het zoveelste circus dat een spoor van vernielingen achterlaat, en het zoveelste circus dat in het buitenland al een slechte reputatie had ivm dierenverzorging en die dan toch in Nederland gewoon hun gang kunnen gaan. De wilde dierenvergunning was al kwijtgeraakt omdat een van de olifanten na ziekte overleed en vervolgens in brand gestoken werd.
Hoe lang duurt het nog voordat gemeenten in Nederland hun beleid gaan bijstellen. Nog steeds worden vergunningen aan circussen die zich houden aan regels en die belasting betalen geweigerd voor circussen die hier tijdelijk hun geluk zoeken. Zolang circussen nog een spoor van schulden achterlaten bij gemeenten en bedrijfsleven, zich niet houden aan belasting betalen en andere misstanden blijft de reputatie van de andere welwillende circussen ook gevaar lopen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 13, 2012 10:40 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
Mooi geschreven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 13, 2012 10:49 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik ben eens even gaan googlen over dronken kangaroes in de disco die overleden door dierenmisbruik, http://www.belfasttelegraph.co.uk/news/ ... 81991.html

Of klachten over de dood van een olifant in dit circus.
http://www.belfasttelegraph.co.uk/commu ... 96474.html

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 13, 2012 10:52 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En het frappante (ik wilde eerst "grappige" schrijven) is dat circusdirecties die op schandalige wijze met gemeenten omgaan het niet alleen voor VNCO-leden moeilijk maken. Ze maken het ook moeilijk voor zichzelf en alle andere circussen die in Nederland reizen of dat van plan zijn.

Er is intussen een hele lijst gemeenten die er - ook weer - een lijst op nahouden van circussen die er niet meer welkom zijn. Niet omwille van de aanwezigheid van dieren. Maar omdat men hekken sloopt om alvast het terrein op de kunnen rijden. Omdat een wagen dieselolie lekt binnen een waterwingebied. Omdat er gevochten wordt met bezoekers of politieagenten die iets komen controleren. Omdat schade aan terreinen niet wordt hersteld. Omdat ze zonder vergunning toch opbouwen en vervolgens driegen met een stranding in die gemeente.

Ja, zo hebben we over enkele jaren geen enkel circus meer in ons land.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.