Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 3:25 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mar 17, 2012 3:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Las ik laatst bij Circussen net over de grens dat een paar circusliefhebbers bijna de reis naar Zavatta in Wuustwezel wilden maken, dan heb ik nu toch een leukere tip.
En ook wat ruimer in de tijd, het kan nog tot half april.
Het is een kwestie van gewoon, in het begin dan, dezelfde kant uitrijden. Bij Wuustwezel het gas nog maar even flink intrappen en lekker doorrijden naar de grens met Frankrijk!
Want net over die grens staat vanaf nu tot 15 april in verschillende steden het Circus Arlette Gruss, en dat hoort zeker wel tot de grotere of betere gerenommeerde Franse circussen.
Op dit moment staan ze in Lille (Rijsel) op de Champs de Mars t/m 25 maart.
Daarna in Boulogne-sur-Mer, dat is dan wat verder weg, op de Place de la Republique, van 28 maart t/m 1 april.
Dan aardig dichterbij, in Duinkerken, op de Parking van het Stade Tribut, van 4 t/m 9 april, 2e paasdag dus.
En tot slot nog wat meer naar het oosten, in Valenciennes, op de Parking Lacuzon, van 12 t/m 15 april.
Vervolgens toeren ze verder naar het oosten.

Vooral Duinkerken rond Pasen lijkt me wel aantrekkelijk, maar je moet natuurlijk wel de tijd hebben.
De voorstellingen daar zijn op woensdag om 14.15 en 19.30, op donderdag om 19.30, op goede vrijdag om 20.30, op zaterdag om 15.00 en 20.30, op 1e paasdag om 15.00 en 19.30 en op 2e paasdag om 10.00 en 15.00 uur.

Nou weten veel circusliefhebbers vast wel dat heel veel circusmensen niet alleen bijgelovig maar ook gewoon gelovig zijn.
Ik las al eens ergens dat die twee dingen bij elkaar horen!
Dat geloof van die mensen komt altijd naar voren bij huwelijken, het dopen van kinderen, eerste communie en bij begrafenissen.
In de enorme grote heel erg mooie tent van Cirque Arlette Gruss, zoals ze in het Frans heten, houden ze twee keer per jaar een mis die ook toegankelijk is voor het publiek. En de eerste is op Paaszondag, 8 april dus, in Duinkerken, s'morgens om 10 uur. En vrije toegang!
Dus idee: een beetje vroeg op of een weekendje Duinkerken, in de morgen naar de paasmis en in de middag in dezelfde tent naar het circus! Nou, mooier kan toch haast niet!
En het mooiste van alles komt nog, want hun tent noemt dit circus niet de chapiteau zoals anderen, maar vanwege de grote omvang de Cathédrale! Toepasselijker kan het niet!
Die nieuwe tent hebben ze al weer een paar jaar nadat een eerdere door een orkaan, die hebben ze daar soms en er vallen ook behoorlijk veel doden bij, werd verwoest.

Nog iets meer over het circus, dat altijd een mooie verzorgde indruk maakt. Ik zou haast zeggen dat je wel in de richting van Roncalli mag denken.
Nu maar hopen dat ik niet alle Roncalli-fans heb beledigd.
In een bepaald opzicht worden ze zelfs nog hoger ingeschat, want ze zijn nog altijd een traditioneel circus, wat wil zeggen met ook olifanten en tijgers.
En paarden natuurlijk, daar staan ze al lang om bekend.
Het circus heet naar mevrouw Arlette Gruss, maar die is in 2006 overleden.
Vroeger stonden er puntjes op de naam, die hebben ze er in de loop der jaren maar afgelaten.
De tent is vorig jaar helemaal opnieuw ingericht waardoor je vanaf alle plaatsen maximaal zicht op de piste hebt.
Dus er staan geen masten ofzo in beeld. En er is een nieuwe lichtinstallatie, maar al weer wat langer.

Het programma is getiteld l'Autre Monde, de Andere Wereld, dus.

Nog wat artiesten?
De clowns Tom en Pepe, en die komen diverse keren voorbij.
Rosi Hochegger met haar dansende honden.
Tatjana Kastein met een balanceernummer 'De poëzie van het lichaam'.
Hans Ludwig Suppmeier met zijn tijgers.
Een evenwichtsnummer door Roby Berousek.
Nicolai Kuntz trapeze.
De paarden gepresenteerd door Gilbert, Linda en de 12-jarige Laura-Marie Gruss.
Kévin Gruss met een magienummer.
Na de pauze de olifanten van Arlette Gruss.
Een goochelnummer door Nathalie en Zdenek Supha.
Rosie Hochegger opnieuw, nu met een komisch paardennummer.
Luchtacrobatiek door het Duo Varnas.
De welbekende Globe of Speed met heel veel motorisch geweld.
Laurissa Kastein met een paaldansnummer
En voor de finale nog het Rad des Doods door het Duo Vanegas.

Kaarten kun je ook reserveren op hun site http://www.cirque-gruss.com, dat scheelt weer een rij.
Op sommige dagen zelfs heel gereduceerd, vanaf 13 euro.
Normaal kosten goede plaatsen 25 euro en 22 euro voor kinderen.

Ik zal zien of er nog wat plaatjes bij kunnen komen, maar die komen via een omweg, dus dat kan nog even duren.
De rechten van alle foto's: Cirque Arlette Gruss.

Bij de foto's eerst de poster van dit jaar en ook een paar krantenartikelen, één leuke van een luchtshow door het Franse leger en één van een eerdere mis.
Verder de nieuwe en de verwoeste tent.
Het interieur zoals het nu is en een pagina uit het programmaboekje over de jongste Gruss, Laura-Marie, die al op haar achtste begon met optreden.
En op de laatste foto zijn niet de artiesten van nu, maar van 2 jaar geleden. Maar het geeft wel een idee over de verzorging, vond ik.

Veel plezier als jullie gaan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 17, 2012 7:11 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Mooi circus allicht wel, die Globe of Speed moet er voor mij niet bij !!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 17, 2012 7:42 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circusboy schreef:
Mooi circus allicht wel, die Globe of Speed moet er voor mij niet bij !!
Ik ben er ook geen liefhebber van, maar jij kunt er helemaal niet tegen?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 18, 2012 12:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
circusmeisje schreef:

En het mooiste van alles komt nog, want hun tent noemt dit circus niet de chapiteau zoals anderen, maar vanwege de grote omvang de Cathédrale! Toepasselijker kan het niet!
Die nieuwe tent hebben ze al weer een paar jaar nadat een eerdere door een orkaan, die hebben ze daar soms en er vallen ook behoorlijk veel doden bij, werd verwoest.
(...)
Dus er staan geen masten ofzo in beeld. En er is een nieuwe lichtinstallatie, maar al weer wat langer.


Deze info klopt niet. De orkaan was in 1997 en daarna heeft men nog een flink aantal jaren met eenzelfde model en kleur tent gereisd voordat men de Cathedrale liet maken. Deze tent was elk jaar nog steeds in Parijs in gebruik. Afgelopen winter is daar pas voor het eerst de Cathedrale opgebouwd.

Verder zijn er wel degelijk masten in de tent en kunnen die ook in je beeld komen als je op de tribune zit.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 3:09 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
PH Out schreef:
Deze info klopt niet. De orkaan was in 1997 en daarna heeft men nog een flink aantal jaren met eenzelfde model en kleur tent gereisd voordat men de Cathedrale liet maken. Deze tent was elk jaar nog steeds in Parijs in gebruik. Afgelopen winter is daar pas voor het eerst de Cathedrale opgebouwd.


Nou kijk, de waarheid ligt dan maar weer een beetje in het midden.
Ik schreef niet 'de vorige tent' maar 'een eerdere tent'.

Zullen we het op 1999 houden, wat de orkaan betreft?

En de verstoring in het zicht is minimaal doordat er met de stoelen rekening mee is gehouden, er recht achter zijn geen zitplaatsen. Bovendien kun je er dwars doorheen kijken, dat is soms ook wel eens anders.

Zo beter?

Blijft, en daar ging het toch om, een bezoek waard. Dat ontkende gelukkig nog niemand.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 4:28 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
Ik ben wel blij dat circusmeisje ons er op attent maakt dat er een cirque arlette gruss bestaat,ik kom er zelf pas sinds 1996!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 4:58 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ha die Richard, welkom op dit forum!
Leuk dat je het zo goed kent, ik wilde er alleen maar een beetje reclame voor maken, want dichterbij staan ze ook weer niet zo vaak!
En als jij ze zo lang en goed kent ben je het vast wel met me eens dat het de moeite waard is om de reis te maken.
En het begon als tip voor mensen die toch al op reis wilden naar een of ander circus. Nou, dan kunnen ze het slechter treffen, of niet dan?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 5:11 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik heb vernomen dat ons gewaardeerde forumlid Guido afgelopen weekend is geweest. Misschien wel dankzij de aanbeveling van ons circusmeisje. Met een beetje geluk heeft hij ook nog foto's gemaakt die hij wil delen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 5:33 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Zo hee, dat zou pas leuk zijn!
Die Guido die reist wat af, al was het meeste vlak in zijn buurt.
Maar zijn circusteller tikt door!
En leuke foto's altijd.
Het enige wat ik dan een klein beetje jammer vindt is dat hij nooit een heel erg uitgesproken mening over een voorstelling geeft.
Maar dat is misschien juist wel zijn opzet en slimmerigheid! En dan juist wel goed.
Want wat de 1 prachtig vindt vindt de ander weer niks aan.
En uitgesproken meningen staan er soms wel en die voegen ook niet altijd wat toe.

En foto's vertellen ook niet de hele waarheid.
Want ik bekeek zijn foto's van dat Zavatta in Wuustwezel later nog eens rustig en toen kreeg ik wel het gevoel dat ik dit zou willen zien.
Bijvoorbeeld. Maar dat lag dus aan die leuke foto's.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 6:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Zondag voor het derde seizoen op rij afgereisd naar Lille, vergezeld van twee andere circusvrienden/medewerkers was de reis weer de moeite waard. Het circus stond weer mooi ruim opgesteld op het een parkeerterrein naast een groot park waarin ook een pretparkje en een dierenparkje te vinden waar je ook lekkere frietjes kan eten.

Bij aankomst de kaartjes opgehaald en daarna een rondje zoo en een rondje om het terrein gedaan. Bij Arlette Gruss transpoteren ze veel materialen in grootte kratten die ze met heftrucks in de vrachtwagens kunnen laden vandaar veel zeilenwagens die makkelijk via de zijkanten te beladen zijn. Het transport en de personeelsverblijven zien er netjes uit ook hebben de dieren ruime staltenten met uitlopen en is er een oeffenpiste.

Nu eerst de buitenboel daarna de showfoto's het zijn er best veel dus ga er maar even lekker voor zitten een selectie uit meer dan 800 gemaakte foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 6:57 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Later meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 6:59 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
heuvels schreef:
Ik heb vernomen dat ons gewaardeerde forumlid Guido afgelopen weekend is geweest. Misschien wel dankzij de aanbeveling van ons circusmeisje. Met een beetje geluk heeft hij ook nog foto's gemaakt die hij wil delen.


Of dankzij dit lid: viewtopic.php?f=18&t=4015 :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 8:03 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Meer dankzij m'n eigen agenda waarin ik standaard opschrijf dat ik in februari kaartjes moet bestellen voor Arlette Gruss om teleurstelling te voorkomen ;)

De shows die ik hier de laatste jaren gezien heb waren al top maar deze gaat er tochweer overheen. Om maareens te beginnen bij het licht en geluid. Dit jaar bewegende trussen met licht die vanuit de nok van de tent diverse keren naar beneden komen en een mega LED net dat voor de artiesteningang zorgt voor een bijzonder effect. Het geluid is goed mede dankzij een flink orkest in de in hoogte te verstellen orkestbak omdat de moterglobe er immers onderdoor moet kunnen. De kostuums van de artiesten zijn weer erg kleurrijk en zien er bijzonder netjes en verzorgt uit. Van de verhaallijn heb ik weinig kunnen volgen omdat ik haast geen frans spreek maar de show loopt lekker door zonder onnodig oponthoud. De tentindeling is wat veranderd achter de twee voorste masten zitten de doorlopen waardoor je de tent inkomt maar achter de twee achterste masten zitten wel opgangen maar daar zijn nogwel plekken met beperkter zicht.

Bij binnenkomst in de tent kom je in de ruime voortent met diverse verkooppunten en een ruime souvenirstand met ruime keuze.

Nu de showfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 8:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 8:17 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.