Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di mar 19, 2024 8:11 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 17, 2012 12:18 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
[b]Ze spelen dit jaar langer. en het programma ziet er ook goed uit.
Hier het persbericht: [/b]
Was er in het afgelopen jaar al een enorm programma, de komende winter zal dat nog overtreffen. Iets minder in kwantiteit, maar nog groter in kwaliteit. Bijna uitsluitend acts, die recent deelnamen en bekroond werden op internationale circus festivals en optreden bij de meest beroemde circussen ter wereld. Een show zoals Nederland zelden en Apeldoorn nog nooit beleefde.

Uit Brazilië komen de Diorio's. Ze brengen een ronde stalen kooi mee, waarin ze met motoren gaan rond crossen, levensgevaarlijk, zeker als de kooi zich in 2 delen splitst, onder en bovenkant uit elkaar, terwijl de motoren blijven voortrazen. Adembenemend zo spectaculair.

Uit Italië, Alessio Fochesato. Na zijn deelname aan het festival in Monte Carlo, werkte hij in alle belangrijke circussen, waaronder Carre, Amsterdam. Een unieke act met papegaaien die als hoogtepunt met z'n allen verscheidene rondjes over de hoofden van het publiek door de tent vliegen. Adembenemend zo mooi.

Uit Frankrijk, een van de leukste en beroemdste clowns, Mathieu. Hij zette in alle grote circussen van Europa de tent op stelten zetten met zijn doldwaze reprises en legt daar in Apeldoorn straks nog een schepje bovenop. Adembenemend zo lachen.

Uit Italië, komt Adriana Folco met haar wonder olifanten. Een van de mooiste dieren acts is, die er op dit moment bestaat. Adembenemend en zo mooi, de liefde tussen mens en dier.

Starbugs - www.starbugs.ch
Jaren geleden verrasten ze tijdens het Cirque de demain festival in Parijs. Vorig jaar zetten ze de tent van circus Knie, in hun geboorteland Zwitserland, op stelten met hun unieke mengeling van hip-hop, comedie en acrobatiek. Alleen zij, zijn een bezoek aan het wintercircus, meer dan waard!

Elisa Triberti uit Italië maakte furore bij vele grote circussen in Europa als slangenmens. Het lijkt wel of ze geen botten heeft als ze zich op allerlei manieren, bijna griezelig, dubbel- en opvouwt.

Helena Rapolli - Tsjechische Rep. - ontdekten we bij het circus van Louis Knie jr. Samen met haar lievelings Jack Russel danst ze door de manege, waarbij het bijna een wedstrijd is wie de meeste vrolijke en vaak moeilijke acrobatische toeren uithaalt.

Jefferson - Brazilië - Vroeger had je op de kermis de stijle wand, waarin motoren rond reden. Jeffersons rekwisiet lijkt daarop, een enorme houten racebaan, dat langzaam de lucht ingaat, en waarop hij al fietsend, dingen doet, die U waarschijnklijk nog nooit hebt gezien.

Encho Keryazov - Bulgarije - www.enchokeryazov.com - equilibrisme of evenwichtskunst. Encho is een van de sterren in de huidige circuswereld. In Monte Carlo werd hij niet alleen door het publiek uitgekozen als mooiste act, maar werd ook bekroond met een zilveren clown. Al jaren treedt hij op bij het beroemde Duitse circus Roncalli, dat hem alleen voor Apeldoorn een paar dagen wilde missen.

Alex Bozic zal met zijn fantastisch Engels orkest dit geweldig twee en half uur durend spektakel begeleiden en voor een uitgelaten stemming zorgen.

19de Wintercircus 2012 Data en tijden( die nog aangepast kunnen worden) :

Dinsdag 25 december
13.00 & 16.15

Woensdag 26 december
13.00 & 16.15

Donderdag 27 december
13.00 & 16.15

Vrijdag 28 december
13.00 & *avond uitverkocht

Zaterdag 29 december
13.00 & 16.15

Zondag 30 december
13.00 & 16.15

Maandag 31 december
geen voorstelling

Dinsdag 1 januari
13.00 & 16.15

Woensdag 2 januari
15.00 & 19.00*

Donderdag 3 januari
15.00 & 19.00*

Vrijdag 4 januari
13.00 & 16.15


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 18, 2012 5:26 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Vers van de pers:
SURPRISES in het Wintercircus Apeldoorn -


Rond de jaarwisseling sluit het circus zijn tournee af in Apeldoorn, die half oktober begon op Corsica. Traditie getrouw zal vanaf 25 december een wereld programma te zien op het Vision Park. Een splinter nieuw tentencomplex met een voortent voor hapjes en drankjes, en daarachter de grote tent met ruim 1500 comfortabele (kuip) stoelen. Vloeren voorkomen natte voeten en kachels zorgen ervoor dat het overal heerlijk warm is. Gratis parkeerruimte is er in overvloed.

Emanuel Horwood stelt de beste circusacts ter wereld aan U voor.
Zoals de Diorios uit Brazilie, nog nooit zag Apeldoorn zo’n spectaculair nummer. In een stalen globe racen motoren rakelings langs elkaar, zelfs als die globe zich in twee helften splitst. Publieks en zilveren clown prijswinnaars in Monte Carlo, Encho Keryazov uit Bulgarije brengt de beste handstand act die momenteel in de wereld te zien is. Ook in Monte Carlo, 3 jongens uit Zwitserland, de Starbugs, zij zetten de tent op stelten met hun dolwaze combinatie van hip-hop, comedy en acrobatiek en de Italiaanse Alessio Fochesato. Nog nooit zag men zo’n prachtige en tegelijk vertederende act met papagaaien. Kinderen mogen helpen en houden b.v. ringen omhoog, waar de volgels in snelle vaart doorheen vliegen, en als hoogtepunt scheert de hele meute over de hoofden van de bezoekers op de tribunes. Ook uit Italie de beelschone Elisa Triberti die zich fraai, in onmogelijke posities en zelfs in een glazen kistje opvouwt. De spanning vergeten doet Mathieu uit Frankrijk met zijn vrolijke en originele clowns reprises. Jefferson uit Brazilie verbaast door hoog in de lucht te fietsen en uit de Tsjechische Rep. komt Antonie Rapolli met zijn hondje een acrobatische dans uitvoeren. De 13 jarige Amadeo Folco jr. laat zien waarom hij samen met zijn olifanten, deze herfst, de hoogste onderscheidingen kreeg op festivals in Warschau en Praag. En tenslotte wordt Nederland vertegenwoordigd door Tom Dieck die zwart witte koeien in figuren door de piste laat lopen. Al deze nummers worden in warm kleurig licht, begeleid door een heerlijk live spelend circusorkest.

Een UNIEK CIRCUSFEEST, dat U voor ongekend lage toegangsprijzen kunt bezoeken.


RESERVEREN:
ONLINE via www.wintercircusapeldoorn.nl of
TELEFONISCH via 0900 9000 500

KAARTEN KOPEN:
bij alle Primera zaken en/of
bij de het circus. De kassa is open vanaf 22 dec., elke dag van 11 uur tot 13 uur en steeds 1 uur voor elke voorstelling. Telefoon kassa: 06 12092066

Regelrechtbonnen kan men uitsluitend inwisselen aan de kassa.
Men kan net als rolstoelers uisluitend reserveren via info@wintercircusapeldoorn.nl

Data en tijden:
Dinsdag 25, Woensdag 26, Donderdag 27, Zondag 30 dec. 13.00 & 16.15 uur
Vrijdag 28, Zaterdag 29 dec. en Donderdag 3 jan. 13.00 uur
Maandag 31 dec. geen voorstelling
Dinsdag 1 jan. 16.15 uur
Woensdag 2, Vrijdag 4 jan. 15.00 & 19.00 uur
(er zijn nog 4 andere voorstellingen, maar die zijn uitgekocht door bedrijven)

Plaats: Vision Park, Oude Apeldoornseweg 41/45, Apeldoorn
Prijzen: Loge € 35; Voortribune € 30; Zijtribune € 25; Achtertribune € 20
Kinderen t/m 2 jaar hoeven niet te betalen, van 3 tot 12 jaar krijgen € 3 korting op deze prijzen; Rolstoelen kunnen alleen in de loges plaats nemen
Op 1 jan. om 16.15 uur kosten de plaatsen op de rangen voor, zij en achter slechts € 15 p.p..

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 19, 2012 4:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En gaan we nu alles wat anderen eerder al schreven en bovendien rechtstreeks (via Circusweb) op de site van het betreffende circus te zien is, maar herhalen?
Beetje lullig voor wie daar eerder werk van maakte...
Per ongeluk kan gebeuren, niemand kent alle berichten uit zijn hoofd.
Maar hier (en elders) gebeurt het nu wel erg nadrukkelijk!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 19, 2012 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Nou er staan wel nog wat nieuwig heden in bijvoorbeeld. Amedeo Folco JR van 13 jaar. Zou hij dan toch naar Apeldoorn komen.
En Tom Dieck SR met de koeien van Alberto. Maar ja dat had Martijn ook al vermeld. En dit bericht komt niet van de website!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 19, 2012 8:43 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7472
Locatie: Maassluis
het bericht is afkomstig van de nieuwsbrief waar iedereen zich op kan abonneren

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 27, 2012 8:21 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Het kerstcircus dat ieder jaar in Apeldoorn staat begint al met dit programma in Corsica.
http://www.apeldoorndirect.nl/buzzz/wintercircus-dit-jaar-anders-dan-anders_20121122

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 02, 2012 3:04 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7472
Locatie: Maassluis
Circus zonder Zomer

APELDOORN - Met een fonkelnieuwe tent strijkt het Wintercircus in de laatste week van december in Apeldoorn neer. Er zijn voorstellingen tot en met vrijdag 4 januari. De negentiende editie moet het voor eerst doen zonder spreekstalmeester Wim Zomer.

Zomer blijft zich op de achtergrond wel inzetten op het publicitaire vlak. Maar het is Emmanuel Horwood -hij produceerde al de afgelopen twee edities- die het hoog geëerde publiek door de voorstelling heen zal leiden.

Vier van de acts waren te zien in het fameuze circus van Monte Carlo. Encho Keryazov uit Bulgarije won daar de zilveren clown met zijn handstand act die door ingewijden de beste ter wereld wordt genoemd. Verder zullen er onder meer koeien te zien zijn in de piste. Horwood reist met zijn circus momenteel door Frankrijk. Hij verheugt zich erg op de komst naar Apeldoorn. ,,Het publiek is altijd enorm enthousiast. Het zijn ook de mooiste dagen van het jaar om voorstellingen te brengen. We zijn dan ook dankbaar dat we het stokje van Wim over hebben mogen nemen. In de lijn van Wim komen we met een 'klassiek' circusprogramma met een paar onverwachte elementen. Het publiek zal zich vermaken.'' www.wintercircusapeldoorn.nl

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... -Zomer.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2012 8:06 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Wim Zomer blijft thuis in Spanje
APELDOORN - Wim Zomer is na achttien Wintercircussen definitief organisator en spreekstalmeester af. De acteur woont een groot deel van het jaar in Spanje. Daarnaast heeft hij nog een huiis in Lieren.

De feestdagen brengt Zomer door in zijn appartement in Valencia waar hij een stuk of vijf circussen (oude bekenden) bezoekt. Daarnaast is met zijn partner Jeroen Harleman druk met het leren van de Spaanse taal. ,,Ik mis het Wntercircus geen moment. Ik heb in Emmanuel Horwood een goede opvolger. Na achttien jaar heb ik genoeg van alle stress. Bovendien zou ik in Apeldoorn Emmanuel alleen maar de voeten lopen.''


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2012 5:47 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Verslag 19 Wintercircus Apeldoorn:

Vamiddag om 13:00 naar het Wintercircus in mijn eigen stad Apeldoorn geweest. Wat was het weer een top porgramma. In een van dev mooiste circustent die tijdens de kerstperiode te zien is. De tirubne in de tent is ruim en de kuipstoelen zitten prima. De aankleding in de voortent is ook heel mooi en ook de piste artiesteningang zijn verzorgt. Het licht is dit jaar prachtige en alles computergestuurt en led. En dan begint Supirse: Emanuel Hoorwood opent samen met de clown Mathieu het programma. Daarna verschijnt Jefferson die in een soort houte ring fietsent in de lucht allerei trucs uithaald op zijn fiets. Daarna is het tijd voor Clown Mathieu met een van zijn represies. Daarna de Starbugs die drie keer een het programma terug komen vond ik op na de tweede keer niet meer zo grappig. Na de Starbugs komt het slangemens Elisa in de piste die een heel mooie nummer neer zet en zelfs in een glazen kistje gaat van 50 bij 50 centimeter! Na Elisa het vorlijk hondje van Rapolli dit keer niet door zijn basin maar door zijn baas. Hierna komt Matieu weer in de piste met twee illusies een met zen lange arm en daarna samen met zen panter nog een korte kostuum ilusie op een grappige manier. En dan weer de heren van de Starbugs die op een of andere manier toch leuke grappen hebben maar waar ik niet zo van hou. Dan is het tijd voor toch een van de mooiste act's Amedeo Folco JR presenteert een van de olifanten van Amedeo Folco SR hij doet dit groot en deels zitten en staand op een van de Dames. Veder is het nummer een kopie van Adriana Folco en Baby. En wat leuks is om te zeggen is dat Amedeo Folco JR echt alles zelf deed zonder Opa Folco en zonder zweep of haak!!! Opa stond wel te kijken maar was ook een tijdje buiten de piste. En ik moet jullie eerlijk zeggen dat Amedeo JR het echt TOP deed!!! Dan is het tijd voor de pauze en natuurlijk wat lekkers gehaald een een praatje gemaakt met Emanuel Hoorwood en later ook nog met de tournee maneger van Circus Iraz. Dat was zo gezelig dat de pauze al snel voorbij was. Na de pauze was het tijd voor de Globe Of Dead van de Diorio's gewoon een top nummer en je voelde de spanning in de tent. En toen de zes dames van Alberto Althoff (Circus Renaissance) gepresenteert door Tom Dieck SR die dit op een hele mooie manier deed. Toen kwam Mathieu met een Hollywood represie. Er leuk en op een manier die ik nog nooit gezien had. Daarna de heren van Strasbugs jammer na de clown maar ja. Daarna het geweldige Handstand nummer van Encho en eerlijk is eerlijk ik snap waarom hij zilver in Monaco gewonnen heeft. Toen de prachtige papgaaien van Alessio en ook van deze act snap ik dat die op Monte Carlo heeft gestaan. De kinderen worden erg leuk betrokken bij deze act. Aaansluiten op de papagiaaen is het tijd voor de finale die een beetje simpel blijft. Maar wel met sneeuw. Ik heb heel erg genoten van de TOP PROGRAMMA!!!!

Emanuel en Elke Hoorwood bedankt Wim Zomer en Jeroen Harrelman kunnen trots zijn. Foto's volgen nog maar zijn door een vriedin gemaakt. Morgen een verslag van mijn bezoek uit Dordrecht. Ik wens iedereen en fijne avond :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 4:31 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7472
Locatie: Maassluis
Een verslag van iemand die het niet zo heeft op dieren in het circus, en als referentiekader Festival Monte Carlo (van TV), maar toch vond hij/zij sommige nummers wel mooi.

http://www.apeldoorndirect.nl/bericht/m ... s_20130103

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 7:48 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Op 1 januari ook naar apeldoorn geweest waar veel circusdirecties aanwezig waren die 1 januari ook een dagje vrij waren.
Ik was er ook met enkele artiesten die daar bekende hadden werken en sommige al 15 jaar niet meer zagen.

Was een erg leuke middag, nog kort met Allessio en Matthieu gesproken en weer genoten van De Starbugs , een act die je leuk vind of niet... al moet ik toegeven dat sommige stukjes wel iets korter mogen dat het dan misschien wat meer succes zou hebben.

Wat foto's volgen nog.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 7:51 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Het was dus een gezelig klets middag voor de vele circusdirectie's. Was er nog een beetje publiek of viel dat tegen?
Het programma verdiend namelijk veel publiek en natuurlijk het Wintercircus uit mijn eigen stadje :clown
En ben benieuwd naar je foto's Martijn. En was het programma nou heel anders zonder Adriana Folco en Louis en Ilona Knie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 8:04 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Yoshi Berends schreef:
Het was dus een gezelig klets middag voor de vele circusdirectie's. Was er nog een beetje publiek of viel dat tegen?
Het programma verdiend namelijk veel publiek en natuurlijk het Wintercircus uit mijn eigen stadje :clown
En ben benieuwd naar je foto's Martijn. En was het programma nou heel anders zonder Adriana Folco en Louis en Ilona Knie


Adriana Folco miste ik niet , daarvoor zag ik de geweldige jonge Gentlemen Amedeo Folco Junior met een solo-optreden van een olifant.
Opa zat op de tribune met handgebaren duidelijk te maken wat hij moest doen, Senior was nogal slecht ter been.... strompelde een beetje door te piste heen om wat bij te sturen.

Het nummer lijkt een beetje op dat van zijn moeder.

En Louis en Ilona knie miste ik ook niet want die zaten in de rij voor mij :lol: :mrgreen:

Het programma had ik grotendeels al in Namen gezien, maar vond het zeker de moeite waard om nog eens te gaan in Apeldoorn met wat kleine wijzigingen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 5:04 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Haha leuk hoor Martijn dat Ilona en Louis knie voor je zaten. Zaten de paarden en kamelen er ook bij :clown maar bedankt voor je antwoorden benieuwd naar je foto"s


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 3:37 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Nog een paar sfeerplaatjes van mijn kant:
Ben niet zo goed in fotograferen en heb niet zon goeie Camera als John Zoomers maar beter iets dan niets :clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.