spasega schreef:
Apen bij Wien? Het zou kunnen, ik ben nog nooit daar geweest.

Dat is er eentje van Belly Wien.
Citeer:
Ik dacht dat het werkgebied van AAP toch echt vooral NL was dus daar reageerde ik naar. Als er circussen (in NL) met apen werken lijkt het me idd binnen de doelstellingen vallen om zich daar mee bezig te houden, wat ik er verder ook van vind doet er niet toe
Nou, ik weet niet hoe je AAP volgt.. maar als je op de site kijkt en ook op tv zo een programma hebt gezien dat men meekeek bij de stichting aap, dan zag je dat ze niet alleen in NL bezig zijn, maar dat ze vanuit andere landen vragen krijgen en daar ook naar toe gaan om dieren op te halen etc.
Citeer:
Wat het overige betreft zeg je hetzelfde als ik maar vanuit een ander standpunt. Het is niet hun core business, blijkbaar hebben ze het nodig om op die manier nieuwe profileringspunten aan te boren, maar het lijkt langzamerhand wel Israel ten opzichte van de Arabische wereld, je kunt nog zoveel kritiek hebben op iets, maar moet je er helemaal op blind staren met zijn allen in verhouding tot wat elders allemaal gebeurt?
Er zijn langzamerhand meer organisaties tegen circus dan circus.
Ik snap de vergelijking niet met israel enzo (waarschijnlijk omdat de zin niet echt loopt).. maar goed.. ik denk dat het juist goed is dat opvangcentra ook preventief werken. Bij Stichting AAP hadden ze begreep ik ook dieren die uit circussen komen. Ik denk dat ze door al die gevallen van opvangapen ook nadenken over andere zaken en dat ze daarom bewust zijn dat er ook op andere gebieden meer moet gebeuren. Lijkt me dus wel een logische stap toch..
En het is alleen maar goed dat er steeds meer organisaties zijn tegen circussen met dieren. Is dat niet ook iets voor circussen zelf om daar eens goed over na te denken? Wellicht moet er eens een goed debat komen waarin circussen tegenover anti-circusmensen/organisaties staan en daarbij aanwezig regeringspartijen etc?