Kijk, en dat kan er dan gebeuren in de moderne technologie: in plaats van één van de leuke circusfoto's staat er inene een mevrouw met een machinegeweer die naar ik denk daar totaal niets mee te maken heeft!
Kan niet. Zeggen ingewijden dan. Alles wat er gebeurt veroorzaak je zelf! Nou, de koekoek!
Naar aanleiding van dat missende jaartal even aan het zoeken geweest en het volgende gevonden.
Dat heb ik al een poosje geleden Stromannetje in een pb laten weten, maar ik zie geen reactie.
Dus herhaal ik het hier maar in grote lijnen:
Naar aanleiding van die leuke foto's even aan het speuren geweest, maar ik denk dat het 1989 is geweest.
Eerst gekeken in welke jaren 21 september op een donderdag viel, dat was in (o.a.) 1978, 1989 en 1996.
Vervolgens de kentekens van de personenauto's nagespeurd. Geel zijn ze sinds 1978, de combinatie twee letters-twee cijfers-twee letters was er vanaf 1978 tot 1991.
Een ander punt van onderzoek was de Duitse trein die op één van de foto's passeert. Ook dat kan haast niet anders dan in 1989 geweest zijn.
Getuige deze foto van twee jaar eerder op het station in Groningen:

Er reden toen maar drie treinen per dag van Groningen naar Leer v.v.. Nederlandse treinen mochten (nog) niet op het Duitse baanvak rijden.
Ook de posttreinen zagen er in 1989 zo uit als op jouw foto (2e serie), onderstaande is van juli 1989.

In 1996 was het vervoer van post per trein al opgeheven.
Dat de foto's van het uitladen iets voorbij het nieuwe station Europapark ter hoogte van de vroegere centrale (nu mediacentrale) en de huidige Euroborg aan de toen nog Verlengde Lodewijkstraat gemaakt zijn hoef ik denk ik niet uit te leggen.
Zelf zag ik ze ooit nog lossen bij Van Gend & Loos aan de Bornholmstraat, achter de skivijver.
Van Krone in Groningen in 1989 heb ik nog een postertje hangen (zonder jaartal) met een schrikwekkende (schele) tijgerkop er op! Hoe kun je het bedenken!
Ha, nog één dingetje vergeten: op één van de wagons waar de paarden uit komen staat met krijt of witte verf 'Palomino 1 (of I)'.
Nou dat klopt als een zwerende vinger: dat is namelijk de kleur van de paarden die daar uit komen!
Zie je jammer genoeg nog maar weinig in de piste. Kende overigens in Italië een Arabier (hengst) die ècht roze is of was, de enige ter wereld!
en een poosje later:
Er bestaat van 1989 ook een poster waarop de hele tournee van Krone in ons land staat.
Daarop staat voor Groningen '13 t/m 17 september'.
Maar zoals vaker voor kwam zijn de juiste speeldata in de loop van het seizoen denk ik gewijzigd......
Dat maakt het zoeken naar het juiste jaartal op zich natuurlijk wel lastiger!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om het voor de liefhebber iets makkelijker te maken nog even de links naar de twee volgende delen van de fotoserie:
viewtopic.php?f=26&t=6301viewtopic.php?f=26&t=6303----------------------
The Bitch is Back!