Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 10:01 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 21, 2016 4:13 pm 

Bedankt voor de link Hadeja (Hans), dit is de betreffende foto:

Afbeelding

----------------------------------------

The Bitch Strikes Back!

BerichtGeplaatst: do jan 21, 2016 4:19 pm 

Het festival had natuurlijk geen echte winnaars dit jaar, maar het wel een publieksprijs. Het publiek koos uit alle winnaars de familie Casselly als de beste act.

BerichtGeplaatst: do jan 21, 2016 4:47 pm 

En nu komen er meer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een mooie serie van de galavoorstelling, ook met ge gehuldigde prinses:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 367&type=3

Waarin ook de huldiging van René Casselly jr (denk ik):

Afbeelding

Daarnaast wordt er nog steeds gerepeteerd voor komende voorstellingen en/of de New Generation.
Zoals blijkt uit deze foto's met de pony's van de familie Casselly:

Afbeelding

Afbeelding

Vertalen is iets dat op internet behoorlijk achter blijft. Mank aan alle kanten, consequent vrouwelijk en mannelijk verwisselend en woorden bedenkend die niet eens is de buurt van het origineel komen.....
Daardoor vaak juist wel grappig om te lezen en zelfs nog te begrijpen ook, al moet je er soms wel wat fantasie voor hebben!

Een verslag van het gala in/op Purepeople:

De prinses werd gegeven door zijn broer Prins Albert de Gouden Clown International Circus Festival van Monte-Carlo voor zijn inzet als voorzitter. Een trofee die zo vaak heeft aangeboden en die symboliseert een leven van passie ...

Ik ben terug in stijl! Na een dag van rust in de tent van Fontvieille maandag, de 40e Internationale Circusfestival van Monte Carlo, onder voorzitterschap van Prinses Stephanie van Monaco, is opgelaaid de buurten. En de koninklijke familie in grote commissie naar de startbaan dinsdagavond de sterren tot leven opnieuw en Stephanie, overmand door emotie te zien was, krijgt een ere-Gouden Clown.

De tranen van prinses Stephanie

Er was een reden dat de clan bijeenkomt om de vertegenwoordiging van 19 januari: het was de "Golden Gala", het evenement in het geval van deze jubileum editie, die de concurrentie niet te bieden, maar programma "best of" het verzamelen van de beste nummers van de laatste vijftien jaar. Is niet minder dan 32 soldaten, 14 Clowns gouden, 5 zilveren en 6 bronzen - "tea die waarschijnlijk droomt alle circussen van de wereld", heeft Prinses Stephanie, die op het lot van gepassioneerde rendez-vous voorzit u Circassian sinds de dood van zijn vader Prins Rainier III, de oprichter.

Dinsdag nacht in plaats van de gebruikelijke gala ceremonie gemarkeerd door de prijsuitreiking werd gehouden een bijzondere prestatie, uniek en vol emotie: "Kunstenaars hebben afgesproken om duet nummers monteren voor de Golden Gala . Het zal iets unieks, ze waarschijnlijk een keer in hun leven en ze zouden niet anders dan Monaco hebben gedaan, "Stephanie kondigde met trots. En het is met ongeveinsde vreugde dat haar broer en oudere zus, Prins Albert II van Monaco en Prinses Caroline van Hannover, kwam om te genieten van de show. Maar niet alleen dat: het is de prins, die zich ertoe verbonden om te leveren aan haar jongere zus, meer gewend tot gunning van de accepteren alleen een gouden Clown een beloning voor zijn vurige inzet voor de bestendiging van circus traditie in Monaco. Verrast door dit zeer delicate aandacht, kon Stephanie zijn tranen van vreugde niet bevatten, vallen in de armen van zijn familie.

Albert en Pauline, die het beste idee blik volgende gehad?

Zijn zus Caroline verscheen voor de eerste keer dit jaar onder de grote top, en we begrijpen waarom; over Albert, was er terug na zijn deelname op een feestje afgelopen weekend. De dag na zijn bezoek aan het Vaticaan, met prinses Charlene door paus Francis ontvangen, leek het bijzonder ontspannen op het punt van het dragen van de officiële sjaal 40e International Circus Festival van Monte-Carlo gebonden rond de nek van de Monegaskische vorst als een sjaal over zijn stropdas! Een stijl effect dat contrast met de plechtigheid die paar uur eerder in uniform voor de ceremonie groet de Monegaskische politie de kantoren van Openbare Veiligheid, waarin de regisseur Régis Asso kondigde zijn pensionering toonde.

Net als zijn oom, Pauline Ducruet wist ook af te leiden van haar sjaal in de kleuren van het evenement uit de primaire functie: de fashionista in de maak aarzelde niet om een ​​hoofdband top te maken, onthullen (weer onder zijn witte jas! ) haar platte buik en de prachtige looien meldde zijn recente vakantie in Australië en Bali. Bali, waar de oudste dochter van prinses Stephanie, die zich voordeed als de heetste modellen, topless werd weergegeven ... De jonge vrouw, een student aan de prestigieuze Parsons School of Design in New York, is nog niet klaar de show in de marge van het festival, omdat het vindt op 30 en 31 januari als president van de New Generation, de junior declinatie van de concurrentie.

Louis en zijn minnaar Pierre Casiraghi en kijkers

Pauline had de gelegenheid om te genieten van de Golden Gala in het gezelschap van zijn broer Louis Ducruet, die één van de prestaties van het weekend met hun half-zus Camille Gottlieb bijgewoond. De knappe jonge man van 23 jaar aarzelt niet meer te verschijnen met zijn geliefde, Marie, die weer begeleid en poseerde met de koninklijke familie door binnen te dringen onder de grote top.

Jonge generatie kant, Prinses Caroline van Hannover met haar had haar zoon Pierre Casiraghi, terug uit Australië, waar hij nam deel in december naar een nieuw water race in de Maserati. Zijn boot nam de vierde plaats in de race tussen Sydney en Hobart (Tasmanië).

Speciaal in meer dan één opzicht, Dinsdagavond zag ook de prinselijke familie te verzamelen rond de Zwitserse kunstenaar Rolf Knie en een eerbetoon aan de gematerialiseerd door olifantsbeeldhouwwerk hij maakte voor deze 40e editie. Dierlijke iconische circus dat prinses Stephanie houdt met heel haar wezen en ze was blij om te kunnen marcheren door de straten van het prinsdom zaterdag voor de parade van de Open Air Circus Show, het passend te vieren was .

In een woord, is dit 40-jarig jubileum ... reus geweest.

------------------------------------

En reus in de slotzin, staat uiteraard voor reusachtig!
Bij het originele artikel een fotoreportage van 60 foto's: http://www.purepeople.com/article/steph ... _a171163/1
Ha, dat beeldhouwwerk dat genoemd wordt, een olifant gemaakt door de Zwitserse kunstenaar Rolf Knie. Dat kwamen we ook eerder tegen, maar zonder uitleg:

Afbeelding

----------------------------

The Bitch is Back!

BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2016 4:55 pm 

Nog steeds geen filmpje van Lacey gevonden, wel nog een paar mooie foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2016 5:48 pm 

Die bovenste foto is volgensmij niet in Monte Carlo maar Carre of Stuttgart gemaakt...

BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2016 2:51 pm 

Misschien alle drie wel, ik beweerde niet iets anders.....

BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2016 5:55 pm 

Zo, en nu maken we ons dus op voor de 5e New Generation van komend weekend, 30 en 31 januari.
Waar niet Prinses Stéphanie de scepter zwaait, maar haar dochter Pauline voorzitter is van de jury.
Die kwam recentelijk in het nieuws omdat ze tijdens een korte vakantie op Bali, gecombineerd met een bezoek aan Australië, topless had gezwommen.
Eigenlijk geen nieuws dus in 2016. Maar wel voor de royalty-watchers! Op een dergelijke site las ik al de conclusie dat ze nu wel heel snel haar moeder achterna ging, die ooit ook een periode kende waarin ze de grootste moeite had haar kleren aan te houden.....
Het lieve meisje vliegt trouwens overal heen in een prive-jet. Woont momenteel niet in het vorstendom maar in New York waar ze een peperdure modeopleiding volgt.
De kans dat ze er met een circusprins vandoor gaat lijkt me niet heel erg groot, maar je weet maar nooit......
Misschien ook op proef voor anderhalf jaar.....

Afbeelding

BerichtGeplaatst: di jan 26, 2016 3:10 pm 

Het duurde inderdaad langer dan normaal, maar daar is het (een) filmpje van het hele nummer van Martin Lacey (en gasten) dan toch:

https://www.youtube.com/watch?v=rM0jrrzMk9Q

Tja, het is natuurlijk een aardige geste van gebaar, een soortement hommage, maar het ontgaat mij volledig wat die twee anderen toevoegen aan het nummer.
Het leidt alleen maar af, en iets opzienbarends doen ze (uiteraard) ook al niet.
Het mogen dan goede vrienden zijn, -wat ik overigens betwijfel-, maar vriendschap heiligt nu eenmaal niet alle middelen!
Persoonlijk had ik liever een geheel nieuwe verrichting van één of meer leeuwen gezien, speciaal voor dit jubileum ingestudeerd.
Want bij die verrichtingen zag ik echt niets nieuws......
Een paar van die kleinere in de piste was al een aardig idee geweest bijvoorbeeld.
Of mogen die komend weekend meedoen aan de New Generation....?

Een (ander) filmpje van de Parade. Begin gerust maar bij 2:20. https://www.youtube.com/watch?v=chCtvVMx2RY
Stelde inderdaad niet zo heel veel voor, 11 voertuigen en wat losse dieren.
Soms streng bewaakt, met kunstmatige 'vakken' van touw om de olifanten en sommige paarden. Vastgehouden door mensen van de 'security'.
Zou dat helpen tegen eventuele demonstranten?
Voertuig nummer 6 had maar een gammel motortje, bij een beetje helling moesten de artiesten van de aanhanger en naar boven lopen.....
En Jozsef Richter, ook hier als een Hongaarse vorst hoog te paard gezeten? Die zag kans onderweg 'gewoon' door te gaan met het voeren van contractbesprekingen....!

Willen we paardjes? Ook dat kan. Het dubbelnummer van Alexis Gruss en Flavio Togni, maar liefst ruim 23 minuten! Om de beurt en ook een beetje samen.....:

https://www.youtube.com/watch?v=KHzVJ1BuSt8

Nog een filmpje van een gecombineerd nummer, want daar ging het om tijdens de galavoorstelling.
Kris Kremo en de diabolokunstenaressen van de Acrobatengroep Peking:
https://www.youtube.com/watch?v=RjKH7WGmSUQ

BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2016 3:55 pm 

Didier schreef:
Het duurde inderdaad langer dan normaal, maar daar is het (een) filmpje van het hele nummer van Martin Lacey (en gasten) dan toch:

https://www.youtube.com/watch?v=rM0jrrzMk9Q

Tja, het is natuurlijk een aardige geste van gebaar, een soortement hommage, maar het ontgaat mij volledig wat die twee anderen toevoegen aan het nummer.
Het leidt alleen maar af, en iets opzienbarends doen ze (uiteraard) ook al niet.
Het mogen dan goede vrienden zijn, -wat ik overigens betwijfel-, maar vriendschap heiligt nu eenmaal niet alle middelen!
Persoonlijk had ik liever een geheel nieuwe verrichting van één of meer leeuwen gezien, speciaal voor dit jubileum ingestudeerd.
Want bij die verrichtingen zag ik echt niets nieuws......
Een paar van die kleinere in de piste was al een aardig idee geweest bijvoorbeeld.
Of mogen die komend weekend meedoen aan de New Generation....?

Thanks voor het delen. Inderdaad beetje gek gezicht, met zijn 3-en in de piste. Ik mis ook de tijgers en Baluga. Het wereldrecord nummer is niet compleet. Ik had eigenlijk gehoopt op het nieuwe nummer in zijn geheel. Maargoed, dan maar naar circus Krone ;)
Het springen tegen het hek is wel echt nog spectaculairder nu de leeuwen blijven doorrennen in een rondje. Super tof. Je ziet echt de kracht van die beesten en dat zie je in de dierentuin niet!

BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2016 4:54 pm 

Eens dus, het had wel wat spectaculairder gekund en gemogen bij een dergelijk jubileum!

Een geheel andere discussie die zich voor doet. Een goede vriend van me begon hierover. Nee, niet die uit Noord-Holland.....
Waarom gekozen is voor de Familie Casselly wat de olifanten betreft.
Persoonlijk vind ik het terecht. Wanneer je het nummer goed bekijkt, maar ook de opnamen buiten de piste, dan denk ik niet dat er een andere familie of dresseur is die op een dergelijke wijze met de dieren samenleeft.
Vier mensen en vier olifanten, je kunt het gerust een symbiose noemen! En dat is niet van vandaag of gisteren, maar al een zeer lange reeks van jaren. Gegroeid uit de tijd dat de kinderen nog heel klein waren of zelfs eerder.
Misschien herinneren jullie die prachtige film die vorig jaar te zien was op het IDFA in Amsterdam. En inmiddels de hele wereld rondreist, maar wel de festivalwereld. Van Toronto tot Moskou en van Reykjavik tot La Rochelle. En overal zeer enthousiast wordt ontvangen.
Na de Amsterdamse première sprak ik de maker, Anders Riis-Hansen. Juist hij was als geen ander diezelfde mening over die symbiose toegedaan. Opmerkelijk voor iemand van buiten de circuswereld, maar die hen zo lang van zeer nabij heeft mogen volgen.
Het terugzien van de beelden zal hier en daar wel wat pijn doen. Bij die Deense kroonprins van Arena of bij de nieuwe keizer van Hongarije.
Maar het is wel een mooi stukje circusgeschiedenis wat op een heel bijzondere wijze is vastgelegd!
Zag twee trailers voorbijkomen:
http://www.imdb.com/video/wab/vi2773265433/
en
http://www.filmvandaag.nl/film/96669-th ... ty#trailer

De film is voor zover ik kan zien hier niet te koop, wel bij de producent in Denemarken -met Engelse ondertitels- voor de redelijke prijs van 139,- Deense kronen, en dat is omgerekend € 18,63.
Inclusief verzendkosten denk ik. De site: http://hansenogpedersen.dk/shop/

Natuurlijk zijn er meer olifantentrainers of families die op het jubileumprogramma in Monte Carlo niet hadden misstaan.
Denk maar aan Sonni Frankello, Elvis Errani -zijn zus Priscilla schonk kortgeleden het leven aan een blakende zoon- of de Familie Gartner. En meer.....
Bekijk je diverse olifantennummers heel aandachtig, dan denk ik dat het waar is wat ik al verschillende keren hoorde vertellen: Afrikaanse zijn een slag(je) intelligenter dan Aziatische.
Er zijn op de hele wereld maar weinig mensen die ervaring met beide soorten opdeden, en ook nog in dezelfde tijd. Zowel in dierentuinen als in circussen is het vaak de ene of de andere soort.
Wanneer je ervan uit mag gaan dat het waar is herken je dat ook in hun gedrag. Niet alleen in het contact met mensen, maar bijvoorbeeld ook in hun onderlinge interesse.
Kijk maar eens hoe volledig geïnteresseerd de niet optredende olifanten van Casselly de verrichtingen van hun soortgenoten volgen!
En hoe ze mee staan te genieten (slurf gekruld omhoog....) van het applaus wanneer hùn 'Mowgli' een staande ovatie krijgt na het in ontvangst nemen van de publieksprijs!
Om een paar voorbeeldjes te noemen......
Persoonlijk ben ik ook altijd diep onder de indruk wanneer een olifant zelf zijn postamentje afruimt, wat je tijdens het optreden ziet gebeuren!

Ha, en bijna vergeten, ook qua presentatie mag de Familie Cassilly er wezen!
Bekijk alle filmpjes maar eens op je gemak: dan zijn ze weer collectief keurig in het blauw, tijdens de show in het hagelwit, of tijdens het gala in mooi rood.

De laatste loodjes voor het jeugdfestival: René jr. maakt reclame met paarden en olifanten. En uiteraard, weer anders gekleed!

Afbeelding

Nog een nagekomen foto van het festival zelf. Iemand waar hier maar weinig aandacht aan werd besteed, ondanks dat ze toch ook met honden en haar paard acte de présence gaf.....
Nee , dit is niet de mevrouw van de Monegaskische hondenuitlaatservice -vast wel een leuk baantje bij zoveel rijkdom.....- maar Rosi Hochegger met haar trouwe viervoeters!

Afbeelding

BerichtGeplaatst: do jan 28, 2016 7:02 am 

Ja, het nieuwe nummer van Lacey was natuurlijk indrukwekkender. Maar dat maakt nu dus even niet uit! Het gaat om het idee; de beste roofdierendompteur van het moment met twee van de best van vroeger; puur symbolisch. Voor veel circusfans net zo indrukwekkend!
Verder weet ik niet of de ruimte groot genoeg is en ik heb het idee dat het de oude groep is.

de keuze voor de Casselly's begrijp ik volledig, zondermeer het beste olifantennummer van het moment
En hun nummer is dan niet veranderd, alweer, daar gaat het nu niet om. Een verzameling van de best acts van de afgelopen jaren.

En tenslotte, wat een geweldige combi-acts, vooral Flavio Togni & Alexis Gruss: schitterend!

BerichtGeplaatst: do jan 28, 2016 2:48 pm 

Citeer:
Ja, het nieuwe nummer van Lacey was natuurlijk indrukwekkender. Maar dat maakt nu dus even niet uit! Het gaat om het idee;

Ja, zo lust ik er nog wel een paar! Het kan vele malen indrukwekkender, maar dat maakt nu, tijdens zo'n wereldevenement, even niet uit!
Het gaat immers om het idee. Welk idee? Gasten in de piste? Dan weet ik er nog wel meer te bedenken! Heeft hij geen broer die het ook goed kan? Of hoort die teveel bij het heden?
Citeer:
puur symbolisch. Voor veel circusfans net zo indrukwekkend!

Opnieuw, dank je de koekoek! Symbolieke handelingen doe je maar in je eigen tijd, daar hoeft het programma niet onder te lijden!
Want dat laatste was duidelijk wel het geval, en dat zullen heel veel echte circusfans beamen!
Die hadden dit toch echt liever gezien:

Bijlage:
s-lacey.jpg
s-lacey.jpg [ 37.49 KiB | 4786 keer bekeken ]

O, en die twee eregasten mochten best (even!) in de kooi hoor! Symbolisch, om het applaus te halen voor hun jarenlange verdienste.
Om vervolgens te moven, een hand en kus te krijgen van de prinses en plaats te nemen in de voorste gelederen......

BerichtGeplaatst: do jan 28, 2016 3:20 pm 

Nogmaals, het gaat niet perse om het allerbeste, maar om het allerbijzonderste. En er zullen misschien nog wel meer redenen zijn, en bovendien: zo is het nummer (vind ik althans) nog steeds SCHITTEREND!

BerichtGeplaatst: do jan 28, 2016 3:52 pm 

Ook dan maar nogmaals: dat ben ik dus helemaal niet met je eens!

Nee hoor, circus gaat niet perse om het allerbeste, dat is kennelijk achterhaald of ouderwets......?!
(Dacht anders wel dat het streven van dit 40e festival was de allerbeste nummers uit de afgelopen 15 jaar te laten zien.....)

Het allerbijzonderste was het geweest wanneer er een paar gasten waren opgegeten. En zo weet ik nog wel wat dingen te bedenken.

Het nu getoonde nummer was allesbehalve opzienbarend, eerder afgezaagd, en dat is bijna het tegenovergestelde van het SCHITTEREND waar we op zaten te wachten!
En zoals gezegd, bijzonder storend en afleidend, die gasten gedurende het hele nummer in de piste.

Maar gelukkig mogen meningen verschillen en woon ik niet in huisje Gauwtevree.....
Dat kan ik overigens best zijn, maar niet op dit niveau!

BerichtGeplaatst: do jan 28, 2016 8:52 pm 

Het nummer van de Familie Casselly is een van de beste circusnummers van dit moment, dus wat mij betreft ook terecht dat ze erbij waren. Hoewel het nummer in grote lijnen al jaren hetzelfde is, zie je wel dat er nog steeds kleine dingetjes verbeterd worden. Perfectie!
Alleen mis ik persoonlijk nog de paarden van de familie Knie tussen alle andere topnummers. Flavio Togni & Alexis Gruss natuurlijk ook top.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00