sannie schreef:
ja ik heb trainingen gezien ook van jonge dieren
en van meerdere trainers en kan je zeggen ik heb niets wat jullie beweren gezien
Dat is mooi. Jammer genoeg weten we dat het ook zeer anders gebeurd.
Maar zoals ik zei. Dingen kunnen geroept worden dat het niet gebeurd en andere kant wel. Maar goed.. bewijzen he.. dat is nou het lastigste. Aan woorden heeft men niet veel.
Daarom richten we ook niet zo op dat circussen wellicht geweld gebruiken bij trainingen enzo. Maar vooral op dat circussen geen plek zijn voor dieren.
Citeer:
ik zeg niet dat het niet gebeurd met olifanten haken
zullen best circussen zijn waar het gebeurd
maar lang niet overal
Dat zal niet overal gebruikt worden. Voor de olifant maakt het overigens niet echt veel uit als het maar iets is wat lijkt op een stok ofzo. Dat refereert die wel aan iets anders.
Citeer:
en als je echt bewijs heb dat het zo is dat beesten wonden hebben en dergelijk mad je daar gaan protesteren en daar wat aan doen
maar lang niet elk circus is het zelfde

Deze wond bijvoorbeeld.
Citeer:
als dieren aan stress lijden dan hoeft insiminatie ook niet te pakken bij dieren en weet uit ervaring dat dat weinig voorkomt en dat de meeste beesten die jongen krijgen gewoon op de normale manier zwanger worden en dat bv mannetjes tijgers of leeuwen ergens anders vandaan komen om de vrouwtjes te dekken
Kan zijn ja dat stress factor kan zijn. Maar het is niet iets wat vaststaat.
Citeer:
en het zegt zeker wel wat als beesten er goed uit zien als ze niet goed in hun vel zitten merk je dat echt wel aan de vacht
Kan zo zijn, maar dat hoeft niet perse. Ik heb wel vaker hele mooie dieren gezien.. die qua vacht enzo er nog goed uitzagen. Terwijl ze in zelfde soort situatie verkeerde als circusdieren. Hele tijd in kleine kooien opgesloten.
Citeer:
en het gedrag van een dier
Ok.. en daar heb ik het nou steeds over. Dat stereotype gedrag wat de dieren vertonen is dus een uiting van stress, verveling etc.
Kortom.. je ziet dat het dier niet tot zijn recht komt.
Citeer:
en als ze aan stress of verveling lijden merk je dat ook aan een dier en zal hij echt niet goed in zijn vel zitten en zullen er veel sneller dood gaan
Ik merk het steeds bij de dieren. Als ik dieren daar zie staan en aan het ijsberen zijn e.d. tsja.. dan is dat niet goed. En ook zie je het duidelijk in de blikken van dieren. Als je de blik vergelijkt van een dier in vrijheid en in gevangenschap, dan snap je het.
Sommige dieren gaan eerder dood in gevangenschap en andere dieren gaan later dood. Ligt per dier wel anders. Maar dat heeft/hoeft niet zo perse te maken te hebben met stress. Maar kan wel.
Dieren zijn net als mensen. Ook wij kunnen allemaal bepaalde dingen anders uiten. Of kunnen anders reageren.