Gestenigd zal ik worden.......
Dat ik daar nog over durf te schrijven.......
Nou jullie kunnen me wat, voor mij is (en blijft) Circus Roncalli misschien wel het mooiste circus ter wereld!
Helaas nu zonder dieren. Maar het is niet anders. Wat resteert is vast en zeker ook het aanzien meer dan waard!
Niks 'variété' in de naam, zoals eerder gesuggereerd. De nieuwe toevoeging is veel duidelijker en hedendaagser: Theater!
CIRCUS Theater RONCALLI om precies te zijn.
Ja, ook in eigen land liggen ze onder vuur.
Op sommige circussites worden ze verketterd, zelfs de Vereniging van Duitse Circusondernemingen VDCU -waar ze dus duidelijk geen lid van zijn- schreef al een lange brief op hoge poten over het veranderde beleid bij Roncalli.
Overigens lagen ze bij sommige leden van die vereniging ook al zwaar onder vuur toen er nog wel dieren waren.
Als ik dit als buitenstaander mag inschatten kon het ook wel iets met jaloezie (in de vorm van afgunst) te maken hebben.
Want waar menig circusbedrijf steeds meer moeite had de eindjes aan elkaar te knopen ging het de onderneming van Bernhard Paul in alle opzichten wel voor de wind.
Noem hem een mierenneuker, noem hem een pietje-precies, noem hem wat je wilt, maar door de hoge vorm van kwaliteit die werd nagestreefd bleef het succes wel verzekerd!
Wat de voorstelling betreft zal dat in de toekomst nauwelijks anders worden. Artiesten, muzikanten en kwaliteit op hoog niveau.
In een uitermate sfeervolle omgeving voorzien van het mooiste rollende materiaal.
Kom er maar eens om.......
Tja, en in de pauze dan de omstreden vegaburger of - wurst. Niet alleen hoor, 'gewone' Bratwurst blijft ook voorhanden.
Vergis je niet: net als bij ons liggen in Duitsland tegenwoordig de schappen ook vol met dit spul.
Het zal bij dit tijdsbeeld horen....
O, en kritiek op die circussites, die echter staan te trappelen om een nieuwe show te bezoeken of dat te melden wanneer er nieuws is......
Dat mag je dan gerust hipo-dinges noemen.....!

De tournee van dit jaar begint deze week in Recklinghausen.
Al te doen vanuit Nederland, een uurtje over de grens vanaf Venlo en minder dan anderhalf uit de richting Nijmegen.
Daar staan ze op de Konrad-Adenauer-Platz vanaf donderdag 15 maart t/m zondag 8 april. Dus ook met Pasen.
Geen voorstelling op Goede Vrijdag, zoals in de meeste Duitse plaatsen.
Daarna komen ze in Keulen op de Neumarkt in het centrum van donderdag 12 april t/m maandag 21 mei.
De derde stad is Düsseldorf, ook al op redelijke afstand voor Nederlandse belangstellenden.
In het Rheinpark, op de Robert-Lehr-Ufer, van vrijdag 25 mei t/m zondag 20 juni.
Vervolgens zakken ze af naar Ludwigsburg. Dit is gelijk de laatste stad in Duitsland, waarna een uitgebreide Oostenrijkse tour volgt die hen naar Innsbruck, Wenen, Graz en Linz voert.
Dan is het inmiddels 9 december en tijd voor de kerstcircussen......
Over de artiesten is op de site nog niet veel te vinden, wel in de kranten en tijdens showtjes in winkelcentra.
Met Genschi -uiteraard- en met de Mexicaanse Chistirrin, de clown die alles kan....

Kijkje achter de schermen:
https://www.facebook.com/cityInfo.TV/vi ... lud_rhnArAEn de aankomst in Recklinghausen, te zien bij hetzelfde medium:
https://www.facebook.com/cityInfo.TV/vi ... Uq6XHdHPGo
En wat zie ik daar nou? Toch nog een diertje? Of is het een nepvisje?
https://www.instagram.com/p/Bf_pME5nFPM ... b_www_attrVerdere informatie:
http://www.roncalli.de----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat Joop eerder schreef over de entreeprijzen klopt. Uiteraard.
De rangen B en C zijn samengeperst op de eerste tribune vanaf de artiesteningang.
Dat betekent dat je nog wel goedkoop naar binnen kunt, mits je heel vroeg en slim bent.
Voor € 20,- tot € 30,- op genoemde rangen of direct maar € 40,- voor Rang A, de tribune in de rest van de tent.
Galerie-loge is even duur, maar dat zal ik nooit iemand aanraden, tenzij je vooraan zit.
Daarachter ben je het haasje en had je beter thuis kunnen blijven....