Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 4:12 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2020 5:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het interesseert mij totaal niet waar ik zit. Ik kies zelfs voor de tribune (ook bij de grote Duitse circussen waar je op familiedagen overal mag zitten) want ik houd van overzicht.
Wanneer een voorstelling boeiend is vergeet je immers direct al hoe je zit!

Het grote aantal voorstellingen houdt, naar ik aanneem, verband met de coronamaatregelen, waardoor er maar een beperkt aantal toeschouwers mag worden toegelaten.
Zat gisteren nog in de Koninklijke Schouwburg in Den Haag, waar een maximum van 130 geldt voor de grote zaal! Tel uit je winst!
Bij -bijvoorbeeld- Circus Bossle in Groningen is het op dit moment 100, een derde van wat ze makkelijk kwijt zouden kunnen.
Gelukkig draaiden ze afgelopen weekend uitverkocht. Daar is dan alles op gebaseerd.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2020 6:09 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Didier schreef:
Het interesseert mij totaal niet waar ik zit. Ik kies zelfs voor de tribune (ook bij de grote Duitse circussen waar je op familiedagen overal mag zitten) want ik houd van overzicht.
Wanneer een voorstelling boeiend is vergeet je immers direct al hoe je zit!

Dat zou mooi zijn als dat voor een ieder geldt maar dat gezin met vader, moeder en twee kinderen neemt dat daar ook genoegen mee. Ik hoop het laat ik dat voorop stellen maar met genoemde entreeprijzen kan het circus zichzelf uit de markt prijzen en dat zou zonde zijn.
Overigens heeft het aantal voorstellingen wellicht ook te maken met de duur van voorstellingen. Ik heb sterk de idee dat wij voorstellingen zonder pauze gaan krijgen die maximaal anderhalf uur zullen duren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2020 6:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Misschien, maar een niet te lange pauze is wel toegestaan.

We zijn het er in details wel over eens, ik schreef al dat ze vast moesten beginnen te sparen!
Aan de andere kant zie je ook wel dat een uitje met de Kerst best wat mag kosten....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2020 4:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inmiddels opnieuw plaatselijke publiciteit: https://indebuurt.nl/dordrecht/nieuws/w ... ht~123678/

Afbeelding

Winter is coming! In december komt het Kerstcircus naar Dordrecht

Het is nog steeds zomer in Nederland, maar we hebben alvast een winters nieuwtje.
Dit jaar komt het Kerstcircus naar Dordrecht!
Vanaf 18 tot en met 30 december staat het circus bij evenemententerrein Laan van Europa.


Het Kerstcircus wordt georganiseerd door Duursma Groep Events en is al eerder in Haarlem en Enschede geweest.
De derde editie komt nu dus naar Dordrecht en zorgt voor 34 shows!
Er zijn grappige clowns en en er wordt een komische act met honden gedaan.
Daarnaast zijn er ook paarden, kamelen én een nog nooit eerder vertoonde acrobatenact.

Tickets en prijzen
De tickets gaan vanaf 10 september in de verkoop en kosten tussen de € 24,50 en € 59,50.
Per tribune worden er tickets verkocht die verschillen in prijsklasse. Voor kinderen zijn alle kaartjes € 5,00 goedkoper.
Wil je alvast een kijkje nemen en bepalen waar je wil zitten? Ga dan naar de website van Kerstcircus Dordrecht: https://kerstcircus-dordrecht.nl/

Zo zit het met de coronamaatregelen
Er wordt rekening gehouden met de richtlijnen van het RIVM.
Er is een aangepast zitplan, waardoor er voldoende afstand tussen bezoekers bewaard kan worden.
Daarnaast is er extra ventilatie.
Het circus zal dus minder vol zitten, maar dat betekent niet dat het minder gezellig is.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heel veel verstand van zaken hebben ze dan ook weer niet, maar dat zien we wel vaker.....
Na Haarlem en Enschede komen ze nu naar Dordrecht? Ook naar Dordrecht, moet dat uiteraard zijn.

Leuke gefotoshopte foto trouwens, komt velen vast bekend voor!

Over de data en het aantal voorstellingen hadden we het hier denk ik nog niet.
De speeldagen zijn van 18 t/m 30 december en er komen in totaal 37 voorstellingen, waarvan 3 promotioneel.
Vaak wel drie op een dag, dat moet dan wel!
De indeling:

SPEELTIJDEN
Vrijdag 18 december
Aanvang: 17.00 en 20.00 uur

Zaterdag 19 december
Aanvang: 14.00, 17.00 uur en 20.00 uur

Zondag 20 december
Aanvang: 11.00, 14.00 en 17.00 uur

Maandag 21 december
Aanvang: 11.00, 14.00 en 17.00 uur

Dinsdag 22 december
Aanvang: 11.00, 14.00 en 17.00 uur (relatiedag)

Woensdag 23 december
Aanvang: 11.00, 14.00 en 17.00 uur

Donderdag 24 december
Aanvang: 11.00 en 14.00 uur

Vrijdag 25 december
Aanvang: 11.00, 14.00 en 17.00 uur

Zaterdag 26 december
Aanvang: 14.00, 17.00 uur en 20.00 uur

Zondag 27 december
Aanvang: 11.00, 14.00 en 17.00 uur

Maandag 28 december
Aanvang: 11.00, 14.00 en 17.00 uur

Dinsdag 29 december
Aanvang: 11.00, 14.00 en 17.00 uur

Woensdag 30 december
Aanvang: 11.00, 14.00 en 17.00 uur




Nog een adequate vraag: kan er aan de kassa ook gepind worden?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: do sep 10, 2020 5:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat leuk, mag ik bovenstaande adequate vraag persoonlijk beantwoorden!

Want langzaam maar zeker lekken er hier en daar wat nieuwtjes uit over dit nieuwe kerstcircus.
Het antwoord is: jazeker kan dat!
Want het wordt een volwaardige Duursma-organisatie, zoals we die de laatste jaren al kenden van Haarlem en Enschede!
Met alles er op en er aan, zoals dat heet.
Met buiten een complete Kinderboerderij, dat staat (beperkt) ook al bij het laatste nieuws.

Het is dus bepaald niet zo dat Circus Renz Berlin een kerstcircus in Dordrecht gat organiseren.
Het Duursma-circus zal zich afspelen in het tentencomplex van genoemd circus.
En er zullen enkele acts daarvan te zien zijn met voornamelijk paarden en kamelen.
En daar is dan de kous mee af.....

Over de rest van het internationale programma is op dit moment nog niet al te veel bekend, het is nog niet helemaal afgerond.
Was er kortgeleden geen Dordtenaar die ons al een paar keer voorhield dat Geduld zo'n Schone Zaak is?
Nou, dat moet dan maar even......

Evengoed functioneert de eigen site voorlopig althans ook nog allerminst naar behoren.
Nog altijd kom je bij de kaartverkoop in Enschede terecht, bijvoorbeeld.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: vr sep 11, 2020 5:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook het AD meldde intussen de komst van dit kerstcircus: https://www.ad.nl/dordrecht/kerstcircus ... ook.com%2F

Afbeelding
Het kerstcircus in Enschede.

Kerstcircus keert terug in Dordrecht

Voor het eerst in vijf jaar krijgt Dordrecht weer een kerstcircus.
De Duursma Groep, die ook al kerstcircussen in Haarlem en Enschede organiseert, zet in december zijn tenten neer op het circusterrein aan de Laan van Europa.


,,Als het ergens kan dan is het in Dordrecht”, zegt organisator René Duursma. ,,Het gebied heeft een rijke circustraditie, is circus-minded en de Laan van Europa is een goede locatie.
De plannen kwamen in een stroomversnelling toen we hoorden dat het kerstcircus in Ahoy dit jaar niet doorgaat.”

Tot 2013 kende Dordrecht het jaarlijkse wintercircus Royal van de familie Teuteberg, dat altijd druk werd bezocht.
Dat ging herhaaldelijk failliet, kwam er elke keer weer bovenop, maar hield er in 2014 definitief mee op.
In 2015 streek Circus Renz (International. red.) rond de kerst nog in Dordrecht neer, maar daarna hield het op.

34 nationale en internationale shows
Het nieuwe Kerstcircus Dordrecht laat vanaf 18 december 34 nationale en internationale shows zien van onder meer acrobaten, clowns, ringen- en trapeze-acts.
Ook zijn er dierennummers met paarden en kamelen. Wilde dieren zijn inmiddels verboden.

Duursma richt het circusterrein in met een kinderboerderij, foodtrucks en wat kermisattracties.
,,Het moet niet alleen circus, maar een totaalbeleving zijn, waar mensen langer blijven hangen”, zegt hij.





(Het genoemde aantal slaat niet op de acts, maar op het aantal voorstellingen. red.)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: vr sep 11, 2020 5:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De tot nu toe officieel gemelde acts:

Afbeelding

Afbeelding

En een omslagfoto:

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Dordrecht
BerichtGeplaatst: wo sep 30, 2020 1:57 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Alfons Borm schreef:
Ik ben niet meer zo actief in schrijven en of reageren vanwege andere drukke werkzaamheden maar wil wel even reageren op dit initiatief van de Duursma groep. Persoonlijk ben ik van mening dat je niet de juiste aandacht kan geven aan drie kerstcircussen. Voor mij is dit dus gewoon geld harken.


Duursma huurt gewoon circusmensen in om zijn kerstcircussen te organiseren, en die krijgen allemaal een budget waarvoor ze een circus neer moeten zetten incl. hun eigen loon,
en wat er dan overblijft is dan voor Duursma, dus de kwaliteit is in handen van de circusmensen en niet in handen van Duursma. Dat het dan nu niet doorgaat is dan vanwege
corona en kan ik hem geen ongelijk geven als hij zegt dat hij niet de kwaliteit kan neerzetten die mensen mogen verwachten, want je mag dus geen pauzes in je programma hebben
en mag je niet eens naar de wc onder de voorstelling, dus kun je ook geen programma van 2 tot 2,5 uur neerzetten, want dat houd geen mens en vooral geen kind vol,
dus dat worden dan programma's van 1 tot 1,5 uur, en dat voor bedragen die je normaal voor een volledig programma betaald. Nou zou je denken dat de bezoekers graag
deze prijzen willen betalen en ze begrip hebben voor de situatie, maar dat moet ik allemaal nog maar eens zien. Duursma was al met de voorverkoop gestart, maar heeft
het allemaal afgezegd want de voorverkoop liep niet zoals in voorgaande jaren( dat is de ware reden om alles af te zeggen), dus een teken aan de wand dat mensen of gewoon
het risico niet durven te nemen om met een hoop andere bezoekers gemiddeld 1,5 tot 2 uur in een tent opgesloten te gaan zitten, of ze kijken de kat uit de boom en gaan pas zeer
laat beslissen of ze nog wel naar een circus willen, en het feit dat het ene na het andere circus afzegt zet de mensen aan het twijfelen, dus die wachten wel tot het laatste moment om te zien
of een circus wel door gaat, want de corona maatregelen worden met de dag aangescherpt en zou het zomaar eens kunnen dat gemeentes de vergunningen gewoon intrekken
en dat kan zelfs tot één dag voor dat men open gaat, en menig circusondernemer gaat en wil zo'n gigantisch risico gewoon niet nemen, want er zullen toch aanloopkosten
gemaakt moeten worden, en die gaan dan mooi door het putje als een gemeente besluit om de vergunning in te trekken, en die dan ook verder maling hebben aan de kosten die je gemaakt hebt.
Ik persoonlijk denk dan ook dat ALLE kerstcircussen in elk geval in tenten niet door zullen gaan, want we zijn nog maar 2,5 maand verwijderd van kerst, en denk ik niet dat
begin december het corona virus ineens van de aardbol is verdwenen maar juist z'n hoogtepunt gaat bereiken, want we hebben dan nauwelijks of geen zon (uv straling)
en de lucht is vochtig dus prima omstandigheden voor het virus om in te overleven. En de regering gaat dan geen halve maatregelen nemen en risico's lopen want die hebben al genoeg geblunderd
de afgelopen maanden, vooral in het begin van het corona virus, en met de verkiezingen in zicht kijken ze wel link uit om nog meer blunders te begaan.
En ik kan ze geen ongelijk geven want we willen allemaal van dat virus af want nog een heel jaar lockdown en beperkingen gaat de economie niet trekken,
dus is het nu zaak om dat virus voor eens en (hopelijk) altijd te kop in te drukken en de 1,5m maatregel dan ook nog ver in het volgende jaar gehandhaafd zal blijven worden
tot het weer warmer en zonniger gaat worden, dus wellicht tot tegen het voorjaar of zomer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2020 4:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De invloed van het weer op dit virus is aanmerkelijk anders dan bij voorgaande.
Dat bleek al eerder dit jaar, en ondanks een mooie zomer tiert het nog altijd welig.

Volgens mensen met meer verstand van zaken:

Ook vergelijkingen met MERS en SARS gaan niet op. COVID-19 gedraagt zich toch echt heel anders.
Zo kon MERS zich op het Arabisch schiereiland bij temperaturen van soms wel 40 graden heel makkelijk verspreiden en SARS kwam in de zomer van 2003 tot een einde (in de daarop volgende winter was overigens wel weer een lichte opleving), maar dat is vooral te danken aan maatregelen die in die tijd genomen zijn.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.