Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 1:19 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Tilburgs Winterwondercircus
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2023 10:09 am 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Een vrolijke en muzikale middag gehad bij het Tilburgse Wintercircus. Het is de beste editie van de laatste twaalf jaar, al zijn alleen de laatste vier door Kevin van Geet geregisseerd. De optredens van Iarz Italiano in 2011 bijvoorbeeld, hadden dan ook geen enkele band met de huidige organisator. Acrobate Alexandra heet de bezoekers welkom met een wervelende vertolking van Franki Valli's You're too good to be true. Een muzikale natuurkracht. Ondanks alle kwaliteit is er ruimte voor verbetering als het gaat om de bezoekersaantallen en voor vernieuwing als het gaat om de clownsacts. Studenten van de locale circusacademie werd helaas nog geen podium geboden, terwijl een verkorte versie van Bohema (te zien bij Circolo) vernieuwing en paprika in de show had gebracht. Sowieso had enige samenwerking (onder andere in de vorm van reclame) tussen Circolo en Wintercircus de bezoekersaantallen en innovatie een impuls kunnen geven.

https://www.winterwonder-circus.nl/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2023 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
cedric schreef:
... Ondanks alle kwaliteit is er ruimte voor verbetering als het gaat om de bezoekersaantallen en voor vernieuwing als het gaat om de clownsacts. Studenten van de locale circusacademie werd helaas nog geen podium geboden...

https://www.winterwonder-circus.nl/


Zum Glück wurde sehr gute Clownerie von den Pedro Rivellino Clowns geboten und auf Experimente in diesem sehr schönen Programm verzichtet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2023 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Georg schreef: "Zum Glück wurde sehr gute Clownerie von den Pedro Rivellino Clowns geboten und auf Experimente in diesem sehr schönen Programm verzichtet."

Het is een mooi en onderhoudend programma, zeker een bezoek waard, maar enige vernieuwing hoeft niemand kwaad te doen, zeker met het oog op bezoekersaantallen en aansluiting op een jongere doelgroep. Je woordkeuze wekt de indruk dat zelfs de kleinste vernieuwing explosieve schade kan aanrichten en vernieuwing koste wat koste vermeden moet worden, terwijl het verdwijnen van verschillende circussen juist het tegenovergestelde lijkt te benadrukken. Fervente liefhebbers van het klassieke circus vormen een te kleine groep (vrees ik) om een circusonderneming te laten renderen; vernieuwing om aansluiting te vinden, houden en versterken bij een grotere groep lijkt me noodzakelijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2023 5:33 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Georg schreef: "Zum Glück wurde sehr gute Clownerie von den Pedro Rivellino Clowns geboten und auf Experimente in diesem sehr schönen Programm verzichtet."

Het is een mooi en onderhoudend programma, zeker een bezoek waard, maar enige vernieuwing hoeft niemand kwaad te doen, zeker met het oog op bezoekersaantallen en aansluiting op een jongere doelgroep. Je woordkeuze wekt de indruk dat zelfs de kleinste vernieuwing explosieve schade kan aanrichten en vernieuwing koste wat koste vermeden moet worden, terwijl het verdwijnen van verschillende circussen juist het tegenovergestelde lijkt te benadrukken. Fervente liefhebbers van het klassieke circus vormen een te kleine groep (vrees ik) om een circusonderneming te laten renderen; vernieuwing om aansluiting te vinden, houden en versterken bij een grotere groep lijkt me noodzakelijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2023 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik reageer niet vaak maar zie je overal dezelfde reacties plaatsen en ben toch maar weer eens ingelogd.

Waarom moet er modern circus in verwerkt worden? Circolo is een op zich zelf staan festival met zijn publiek en kevin heeft een prachtig traditioneel circus met zijn publiek. Ik zat er op een zaterdag en de tent zat gewoon goed gevuld.

Ik denk dat het programma geen studenten nodig heeft die een theatraal acrobatisch kunstje doen, daar heb je eigen platformen en podia voor.
Laat kevin zijn circus vooral doorzetten op de manier waarop het nu gaat, mét het fantastische orkest en met de acts zoals in huidig programma gepresenteerd. Daarnaast kan ik niet in Kevin zijn kassalade kijken maar dat het een terugkerend evenement is doe je niet omdat het geen geld oplevert.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2023 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Daar kan ik me enkel bij aansluiten Martijn!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2023 9:58 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
MartijnH schreef:
Ik reageer niet vaak maar zie je overal dezelfde reacties plaatsen en ben toch maar weer eens ingelogd.

Waarom moet er modern circus in verwerkt worden? Circolo is een op zich zelf staan festival met zijn publiek en kevin heeft een prachtig traditioneel circus met zijn publiek. Ik zat er op een zaterdag en de tent zat gewoon goed gevuld.

Ik denk dat het programma geen studenten nodig heeft die een theatraal acrobatisch kunstje doen, daar heb je eigen platformen en podia voor.
Laat kevin zijn circus vooral doorzetten op de manier waarop het nu gaat, mét het fantastische orkest en met de acts zoals in huidig programma gepresenteerd. Daarnaast kan ik niet in Kevin zijn kassalade kijken maar dat het een terugkerend evenement is doe je niet omdat het geen geld oplevert.


Iedereen zijn eigen smaak, maar ik hou nou eenmaal van klassiek circus, en hoop dat het blijft bestaan :D .
Het is natuurlijk aan de producent hoe het programma wordt samen gesteld, en als er geld bij moet houdt hij er vast mee op, denk ik :D .
Er zijn (denk ik tenminste) veel mensen meer die heden ten dage nog van klassiek circus houden :D .

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2023 4:46 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Modernisering is onvermijdelijk. Zonder modernisering hadden we nog in beestenvellen rondgelopen.
Maar het moet niet te vlug gaan!!!!!!
Dus in een tempo dat iedereen het kan bijhouden.
Die @#%&* activisten willen alles altijd veel te vlug er doorheen drammen, liever gisteren dan vandaag. Laat alles gewoon op zijn beloop dan gaat het snel genoeg.
Modern en klassiek kunnen elkaar best wel versterken. Mogelijkheden genoeg.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2023 8:55 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
cedric schreef:
Ondanks alle kwaliteit is er ruimte voor verbetering als het gaat om de bezoekersaantallen en voor vernieuwing als het gaat om de clownsacts. Studenten van de locale circusacademie werd helaas nog geen podium geboden, terwijl een verkorte versie van Bohema (te zien bij Circolo) vernieuwing en paprika in de show had gebracht. Sowieso had enige samenwerking (onder andere in de vorm van reclame) tussen Circolo en Wintercircus de bezoekersaantallen en innovatie een impuls kunnen geven.

https://www.winterwonder-circus.nl/



Met alle respect voor nieuw talent vanuit Circolo, maar niemand uit die richting haalt het niveau van de professionele clowns die Kevin contracteerde. En zijn bezoekers zijn onderhand wèl gewend een kwaliteitsprogramma te verwachten als hij een voorstelling samenstelt. Als de studenten nu eens bij een camping-tournee zouden beginnen?

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2023 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Campingshows, Een ideale basis om op te starten voor een publiek inderdaad.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2023 12:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
MartijnH schreef:
Ik reageer niet vaak maar zie je overal dezelfde reacties plaatsen en ben toch maar weer eens ingelogd.

Waarom moet er modern circus in verwerkt worden? Circolo is een op zich zelf staan festival met zijn publiek en kevin heeft een prachtig traditioneel circus met zijn publiek. Ik zat er op een zaterdag en de tent zat gewoon goed gevuld. Ik denk dat het programma geen studenten nodig heeft die een theatraal acrobatisch kunstje doen, daar heb je eigen platformen en podia voor.


Alle respect voor wat Kevin doet (hij is een hardwerkende en integere circusman), maar net zoals ik bij Circolo pleit voor toegankelijke naast abstracte voorstellingen (je wilt niet over de hoofden van je publiek heen programmeren), wil ik klassieke circussen aanmoedigen te vernieuwen. Ik werk momenteel aan een artikel over het imago van klassiek en hedendaags circus, en de eerste variant wordt door heel veel Nederlanders geassocieerd met verouderd en niet meer van deze tijd. Het feit dat circussen als Herman Renz, Belly Wien, Renaissance en andere het moeilijk hadden in ons land geeft in mijn ogen aan dat enige verandering nodig kan zijn om de branche verder te helpen. De opmerking dat 'zum Gluck' afgezien was van enige vernieuwing vond ik daarom zowel inhoudelijk als qua toon zeer ongelukkig gekozen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2023 12:32 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Tijger schreef:
Met alle respect voor nieuw talent vanuit Circolo, maar niemand uit die richting haalt het niveau van de professionele clowns die Kevin contracteerde. En zijn bezoekers zijn onderhand wèl gewend een kwaliteitsprogramma te verwachten als hij een voorstelling samenstelt. Als de studenten nu eens bij een camping-tournee zouden beginnen?


Artiesten bij Circolo zijn verplicht om een nieuwe en originele voorstelling te brengen. Die nieuwheid is een eis voor aanwezigheid. Voldoen de genoemde clowns aan die eis?

Overigens houden de liefhebbers van modern en die van klassiek elkaar ongeveer in evenwicht; de ene groep is niet vele malen groter dan de ander. Noch denk ik dat beide typen circussen met de rug naar elkaar toe willen gaan staan. Nouveau kan van klassiek leren hoe ze toegankelijk blijft voor alle rangen en standen, en wanneer een experimentele voorstelling toch echt even te abstract wordt. Klassiek kan van nouveau leren dat heel mooie en vernieuwende voorstellingen mogelijk zijn zonder clownsacts.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2023 12:47 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Ik denk dat het goed is dat mensen die zich vanaf de zijlijn zo graag hardmaken voor verandering cq vernieuwing, op de kortst mogelijke termijn zelf even voor een financiering zorgen, van pak 'm beet 500.000 euro, en dan op pad gaan met een eigen circus.
En nee, met financiering bedoel ik natuurlijk niet het handje ophouden bij de ''overheid'' (een club zonder eigen middelen - alles wat men daar doet is van andermans geld - op basis van afpersing verkregen), dus geen ''financiering'' in de vorm van ''subsidie'' of andere flauwekul.
Gewoon even een bedrijfsplan opstellen en naar de bank. Heb je dat al eens geprobeerd? Denk je dat er een kans bestaat dat zij er ''iets in zien''?

Pak dan zelf de kansen op die anderen laten liggen, en begin een eigen circus.
Dan merken we snel genoeg of ''de markt daar op zit te wachten''.
Laat zelf maar zien hoe het zou moeten, neem het voortouw in handen, in plaats van anderen voor je karretje te spannen.
Ik wens u oprecht veel succes toe bij de realisatie van uw plannen.

Terug naar het onderwerp waar het hier over zou moeten gaan: Kevin doet het zeer goed.
En dat laat hij ook al enige jaren zien. Adviesjes van uiteenlopende aard kunnen ook rechtstreeks met hem besproken worden zonder daar in het openbaar aandacht voor te vragen.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2023 1:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
FrankCirc schreef:
Ik denk dat het goed is dat mensen die zich vanaf de zijlijn zo graag hardmaken voor verandering cq vernieuwing, op de kortst mogelijke termijn zelf even voor een financiering zorgen, van pak 'm beet 500.000 euro, en dan op pad gaan met een eigen circus. ...
Terug naar het onderwerp waar het hier over zou moeten gaan: Kevin doet het zeer goed.
En dat laat hij ook al enige jaren zien. Adviesjes van uiteenlopende aard kunnen ook rechtstreeks met hem besproken worden zonder daar in het openbaar aandacht voor te vragen.


Ik heb zowel adviezen aan Kevin zelf doorgespeeld als op dit forum de positieve en verbeterpunten van het circus genoemd. Door hier in het openbaar het wintercircus te bespreken krijgt het publiciteit (de lokale pers heeft helaas niet over het circus geschreven). Ik snap niet waarom constructieve feedback meteen zo venijnig en vijandig bejegend hoeft te worden. Ik heb mijn eigen ticket betaald, de mensen bedankt voor de mooie voorstelling, anderen geattendeerd op die voorstelling, maar uit ook verbeterpunten. Ik ben immers niet de promotiemedewerker van dit circus, maar een liefhebber die beide kanten van een verhaal wil belichten. En daarbij de sterkten meer in de schijnwerpers zet dan de zwakten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2023 9:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Goedenavond allen

Ik heb van Cedric inderdaad ook de feedback ontvangen en @Cedric, jou ook 2x geprobeerd te bellen. Graag spar ik nog wat met je over je opmerkingen. Sommigen zit misschien wat in, maar soms moet je ook gewoon concluderen dat je met 2 verschillende soorten circus te maken hebt en dat nou eenmaal niet te combineren valt. Zowel qua opzet van de acts als verwachting van publiek. Want 30 minuten lang met een bit in je mond, zonder achtergrond muziek, al tandenknarsend je tegenspeler aankijken, dat pikt mijn publiek niet terwijl het bij Circolo als nieuwe kunstvorm met een staande ovatie wordt beloond.

Vernieuwing bij de clowns, tjsa, wellicht wel. Aan de andere kant: NIEMAND uit de tent legt denk ik dezelfde vergelijking met dingen die ze al eerder zagen bij Renaissance of Moskou-Holiday. De meeste weten niet eens welke kleur de tent heeft waar ze op dat moment in zitten. Als je geluk (of pech) hebt herinneren ze zich acts uit shows van enkele jaren daarvoor en dat is de reden dat ik elk jaar een nieuw programma presenteer.

De samenwerking met circusopleiding in Tilburg ambieer ik zeker, maar zij zijn hierin ook niet heel benaderbaar - bovendien geld ook hier dat een groot deel van de acts niet helemaal past qua opzet. Toch vind ik dat ik hier iets mee MOET doen omdat het nou eenmaal niet vanzelfsprekend is dat je een circusopleiding hebt in je stad.

De show die jij bezocht Cedric was slecht bezocht (donderdagmiddag geloof ik). De weekendvoorstellingen waren vol tot bijna vol en ik ben dan ook zeer tevreden over de bezoekersaantallen. Een evenement in deze orde van grootte, met orkest erbij sinds dit jaar, en dat zonder 1 euro subsidie. Doe trouwens qua (unieke, betalende) bezoekersaantallen zeker niet veel onder aan het evenement waar jij naar refereert.

Bedankt voor je feedback Cedric want ik waardeer dit meer dan 'de mensen hebben genoten'. Ook de recensie van Circusweb bevatte enkele kritische noten welke veelal correct waren. Door hier voor open te staan kun je zelf alleen maar beter worden.

Fijne avond, groeten Kevin

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.