Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 7:08 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2007 4:01 pm 
Weet er iemand wanneer Alberto Althoff of Circus Renz naar Maastricht komt?
Mijn broer is bijna z'n leven lang muzikant in het circus geweest en is 2 jaar geleden overleden. Ik wil ter nagedachtenis aan hem op het carillon van het stadhuis van Maastricht circusmuziek laten spelen als er een circus in de stad is :)

Weten jullie nog titels van circusmuziek? Op ons forum verzoeknummers zouden jullie ons erg helpen om dit aan te vragen.

http://www.verzoeknummers.com is ons webadres :lol:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr jul 13, 2007 8:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
http://www.bloggen.be/gpvideo_muziek/

Op deze site speelt een harmonieorkest het overbekende nummer "circus renz". Ik ben benieuwd of de beiaardier dit tempo kan halen! :D
Ik wens hem veel succes.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jul 14, 2007 11:21 am 
heuvels schreef:
http://www.bloggen.be/gpvideo_muziek/

Op deze site speelt een harmonieorkest het overbekende nummer "circus renz". Ik ben benieuwd of de beiaardier dit tempo kan halen! :D
Ik wens hem veel succes.
Ik kan je er 2 toesturen van zijn hand, een op het stadhuiscarillon, en een op het carillon van de st.Servaes basilliek. ik heb ze ook gestuurd naar Toin Routers en Milko van circus Renz, maar helaas geen reactie! :cry:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za jul 14, 2007 11:26 am 
heuvels schreef:
http://www.bloggen.be/gpvideo_muziek/

Op deze site speelt een harmonieorkest het overbekende nummer "circus renz". Ik ben benieuwd of de beiaardier dit tempo kan halen! :D
Ik wens hem veel succes.
Jammer, je emailadres werkt niet, anders had ik je de sampkles toegestuurd :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: circusconcert
BerichtGeplaatst: za jul 21, 2007 6:48 pm 
Is er al iets bekend over de tourdata, we zijn een echt circusconcert aan het plannen. Frank is al muziek aan het omzetten voor het carillon, de groenteboer op de markt doet ook mee voor lekkere snacks voor de drie grote vriendinnen! :wink: Hebben jullie nog circusmuziektitels, laat het ons weten, de muziek wordt dan herschreven voor carillon!! Alvast bedankt!! :lol:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jul 24, 2007 11:36 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
van http://jaarvanhetcircus.pqa.nl/oproepen_63.html :

Nu het Jaar van het Circus is, krijg ik regelmatig vragen over Circusmuziek. Weet u een titel van een CD met circusmuziek of kent u een orkest? Wat zijn typische circusnummers?

M. van der Geest

Een internationaal bekend Nederlands Circusorkest is de 7-koppige formatie van Coty Teuteberg. Dit is ook het orkest dat sinds jaar en dag wintercircus Martin Hanson begeleidt. Een ander circusorkest dat veel in Nederland speelt (onder andere bij Herman Renz) is het orkest van Reto Polari. Veel kleiner is het familiecombo Ralf Huberti dat jarenlang bij Circus Harlekino de muziek verzorgde.

Typische circusnummers zijn Einlass, Caravane, De Springende Kikker (klassieker bij circusbegrafenis), de Waldenburger galop, Tico Tico, Cinnamon and Spice en Oh mein papa.

De bekendste circusorkestleider was Merle Evans. Hij bewerkte klassieke muziek tot circuskrakers zoals Rimsky-Korsakov's Flight of the Bumblebee voor luchtacrobate Lillian Leitzl.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di jul 24, 2007 2:54 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Het Duitse Circus Roncalli orkest onder leiding van Georg Pommer heeft verschillende cd gemaakt met muziek uit de voorstellingen die zij de laatste jaren hebben gespeeld niet altijd specifieke circusmuziek maar daar wel aan aangepast zie voor meer nieuws op .

http://www.roncalli.de

Veel Succes.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2007 10:40 am 
Ik ben al erg blij met al deze informatie, waar we al veel mee kunnen voor het carillonconcert. Ik heb Jopie Teutenberg gemaild, hij was een goede kennis van m'n broer Ed Winkelmann die orkestleider was bij circus B&A. Maar mijn broer is er helaas niet meer en zijn werk is verloren gegaan.Ik hoop iets van Joop te horen als hij terug is van vakantie. :lol:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2007 10:06 am 
Helaas weinig reacties op m'n mails, hebben de circussen geen zin meer in positieve reclame? :)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2007 12:32 pm 
kijk eens http://www.renz.nl - tourschema

Maastricht staat binnenkort op het programma


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 06, 2007 8:20 am 
Het is vreemd dat circusliefhebbers niet meer van circusmuziek weten op te noemen. Wat moeten we zonder muziek in het circus :shock:

Ik heb gisteren Figaro, Amori amori, Somewhere over the rainbow gehoord, naast de aloude bekende tunes. De klassieke muziek bij de paarden vond ik niet zo mooi bij elkaar passen.
Er werd ook een walsje gespeeld en een Adonis speelde op een speciale viool in de vorm van een muzieksleutel :oops:
Het orkest vond ik erg goed, ik hoorde viool en fluit buiten de aloude instrumenten.


Ik wilde hiermede ook m'n. broer herdenken, hij was orkestleider in diverse circussen en is 2 jaar geleden overleden.

Nog iets anders. De luchtnummers worden zonder beveilging (net, lijn) uitgevoerd. Is dit zomaar toegestaan en te verantwoorden tegenwoordig? Er zit zelfs publiek rechtonder! Ik heb vroeger met net al diverse ongelukken gezien. Is dit te verzekeren? :?:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 06, 2007 12:51 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
marjo le comte schreef:
Het is vreemd dat circusliefhebbers niet meer van circusmuziek weten op te noemen. Wat moeten we zonder muziek in het circus :shock:

Ik heb gisteren Figaro, Amori amori, Somewhere over the rainbow gehoord, naast de aloude bekende tunes. De klassieke muziek bij de paarden vond ik niet zo mooi bij elkaar passen.
Er werd ook een walsje gespeeld en een Adonis speelde op een speciale viool in de vorm van een muzieksleutel :oops:
Het orkest vond ik erg goed, ik hoorde viool en fluit buiten de aloude instrumenten.


Ik heb hier wel een hele verzameling circusmuziek maar van de meesten weet ik de titels niet.....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do sep 06, 2007 3:43 pm 
Tja, die weet ik ook niet allemaal, maar ik hoef Frank maar een klein stukje te sturen, die weet de titel wel. 8)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2008 4:56 pm 
Weet iemand of er nog circus komt in Maastricht of Heerlen dit jaar? Kan het nergens in Tourschema's vinden helaas. Groetjes, Marjo


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 19, 2008 2:33 am 
wil je de beiadier weer laten spelen????


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.