david schreef:
Dierenleed wil geen discussie, zij hebben een mening en iedereen zal deze moeten accepteren.
Het is 'circusleed'

Daarnaast vinden wij dat er juist discussie moet komen, omdat er nu maar eenzijdige informatie uitwisseling plaats vind.
Een discussie zorgt dat er tenminste standpunten komen van 2 partijen die tegen over elkaar staan. Kijk.. wij staan er niet om circusmensen te overtuigen. Het gaat er om wat er tussen zit. Het publiek.
Iedereen mag kiezen of die onze mening accepteert of niet. Wij proberen alleen maar voor de dieren er te zijn en hopen dat andere mensen graag ook inzien dat dieren ook een stem moeten hebben.
Citeer:
Dat is het probleem met dit soort groepen. Zolang zij niet streven naar een behoorlijke verzorging van dieren in circussen, dierentuinen en dieren bij particulieren is iedere discussie zinloos.
Waarom? Wij hopen ook dat gewoon welzijn wordt verbeterd, maar het is volgens ons zinloos om maar steeds stukje bij beetje iets te roepen van dit en dat kan iets beter etc... Dat schiet niet op, want je ziet hoe dat gaat... heb je 20 jaar lang gestreden voor kleine verbeteringen.. worden ze zo daarna weer van tafel geveegd. En wij willen duidelijk laten zien waarvoor wij staan. Dat betekent dus de beste verzorging voor de dieren en niet meer dieren gebruik voor vermaak.
Citeer:
Hun standpunt is heilig en zal met alle middelen worden verkondigt.
Iedereen met de mening verheiligt zijn mening natuurlijk. Anders zou je erg wispelturig kunnen zijn.
Citeer:
Is er in een andere discussie niet het uitgangspunt dat begrip voor elkaars standpunt de dialoog in stand houd en alleen de extremisten negatief over blijven.
Begrip is een groot woord. Ik denk niet dat we echt begrip hebben voor elkaars standpunt toch? Dat klinkt meer als een soort goedkeuring daarvan. En daar is geen sprake van. Er is wel een wederzijdse acceptatie denk ik van dat we (beide partijen) anders denken erover.
Iemand voor een extremist uitmaken vind ik iets zwaks in een discussie. Het woord 'extreem' is al erg subjectief natuurlijk en is erg vanuit perspectief. Het wordt snel over iemand gezegd die een mening heeft die tegen de stroming in gaat. Echter kan ik vanuit mijn perspectief ook over bijvoorbeeld jullie zeggen. Maar goed.. het is zonde om dat te gaan gebruiken vind ik.
Citeer:
En juist deze zijn het meest gevaarlijk voor de maatschappij en bereiken uiteindelijk niets.
Waarom denk je dat er door de dierenrechtenactivisten niets bereikt is?
Citeer:
Ga zo door dierenleed en het leed zal op termijn geleden zijn. Trouwens in de landen waar een heleboel (circus)dieren nog in het wild leven worden deze met bosjes afgeschoten. Dus dit is een makkelijke keus, liever afschieten dan deze dieren in een circus laten optreden of in een dierentuin houden. Oogkleppen op en vooral doorgaan.
David
Dit vind ik eigenlijk een vage redenering.. je vind dus dat we dieren uit het wild moeten halen en in het circus plaatsen om ze tegen stropers te beschermen? Je ziet dus ook alle dieren in het wild als potentiele circusdieren. Geef je hier niet juist een verkeerd beeld weer af over de circusmensen? Dat ze dus maar al te graag (vrije) dieren beroven van hun waardigheid? Hun vrijheid? Hun soorteigen gedrag?
Weet je dat handel in exotische/wilde dieren enorm gelinkt is met circussen nog? Het verdwijnen van dieren uit het wild kwam al vroeger door circussen en dierentuinen, maar het is nooit gestopt die verbinding met de dierenhandel.
Wilde dieren moet je op diverse manieren beschermen. Ten eerste moet men in NL enzo zorgen dat er meer druk op die dierenhandel komt. Geen import meer. En zorgen dat het sjoemelen met cites papieren enzo amper kan. In wild geboren dieren moeten ook niet zo verhandeld kunnen worden. Celstraffen voor stroperij en voor dierenhandel moeten sterk omhoog. Leger inzetten in landen waar stroperij is ter bescherming van de dieren. Ik vind dat leger wat meer taken moet kunnen krijgen.