Het zal aan mij liggen, maar wie is Mischa?
Ha, gevonden, Mischa de Vries, alias Cyberclown, in 2007 onder het toeziend oog van Milko gekozen tot De Nieuwe Bassie.

De finale vond indertijd plaats in de tent van Herman Renz in Groningen en Guido maakte onder andere deze foto:

Is tevens eigenaar van een entertainment-bedrijf in Heerenveen.
Werkte al eerder met Milko samen, onder meer tijdens Valhalla in de Rai in Amsterdam.

De eerste plannen werden al enige tijd geleden gesmeed. Deze foto verscheen begin februari, met de mededeling dat we van deze twee binnenkort meer zouden gaan horen. En dat gaat dus nu gebeuren.

En in maart werden ze al samen gespot op Crazyland:

Dat zijn een soort kerkdiensten voor mooie maar een tikkeltje ondeugende mensen. Ze traden er op als superhelden....
En dan dus nu het nieuwe avontuur op Texel. Onder de naam.......maar daar werd al over gediscussieerd.
Anno 1991, vermeldt de poster. Daar kan je ook weer van mening over verschillen. Niet wat Circus Herman Renz betreft, wel van Circus Herman Renz Presenteert betreft.....
Want dat is toch echt anno 2016.
En 1911, een paar jaar geleden zelfs nog met officiële postzegels herdacht, is nu kennelijk ook 'geslachtofferd'.
Of er ook andere artiesten zullen gaan optreden is op dit moment niet bekend. Ik denk het niet.
Dus een show van twee clowns. Kan best leuk zijn, maar mag je dat circus noemen?
De oorspronkelijke naam is of was dus verpand. Een poosje geleden kwam ik een bericht tegen waarin gemeld werd dat er zich een belangstellende voor had gemeld.
Geen idee wie dat was en of die succes heeft geboekt. Mocht dat niet iemand zijn uit Milko's omgeving dan kunnen we binnenkort nog lachen.
Want die koper kan dan dus een circus starten onder de vroegere naam.
Dan bestaat de mogelijkheid dat er naast Circus Herman Renz Presenteert ook Nationaal Circus Herman Renz (weer) ten tonele verschijnt.
De verwarring voor het grote publiek zal op dat moment pas echt groot worden!
Als dan ook het Duitse Circus Hermann Renz nog naar Nederland zou willen komen wordt het pas echt gezellig!