Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 8:01 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 612 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 7:49 pm 

Commanderjeep schreef:
hoe is het in godsnaam mogelijk dat er nog mensen zijn die dit circus de hand boven het hoofd houdt,martijn ,kevin ,dit soort dingen zijn de doods trap voor dieren in het circus.en als je al die dingen bij mekaar optelt zijn de punten verspeelt .dit kan wel eens de druppel zijn die de emmer doet over lopen en wie is daar de dupe van juist het nederlandse circus .sorry martijn maar dat bijdehante gedoe staat je niet .

Natuurlijk is het voor 300 procent fout wat er hier gebeurd is en natuurlijk is dit (en ook logisch) een hele grote druppel!!! Ik wil alleen maar zeggen dat dit bij meer circussen/dompteurs is gebeurd en dat niet alleen belly wien dit overkomt en omdat er ook een keer een lama is ontsnapt of iets dergelijks. Andere ongevallen hebben misschien niet de media gehaald, dit helaas wel.
Of een fout nou menselijk is of niet, het had natuurlijk nooit mogen gebeuren daar ben ik het volkomen mee eens.

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 7:52 pm 

magnum schreef:
Frenk schreef:
Gelukkig maar dat er mensen zoals jou bestaan die nooit fouten maken.
Fouten maken IS menselijk of je dat nu wil toegeven of niet daar is geen discussie over mogelijk wil je die wel zo nodig hebben dat heb je dat maar met een ander want daar heb ik geen zin in dat is tijdverspilling en nutteloos.

Maeve ik wil best respect voor je inbreng op het forum hebben maar op deze wijze is dat kennelijk zinloos.
Kom terug als je weet waar je over praat. Je hebt hier duidelijk geen kaas van gegeten!
Natuurlijk mag je je mening geven maar verdiep je eerst eens in de materie. Een aantal circus bezoekjes bepaald je knowhow op dit gebied niet. Ik maak mijn hele leven al fouten maar niet op de momenten dat ik met roofdieren aan het werk was. En daar gaat het in dit topic over.

Over materie gesproken......Frenk hou aub je mond en hou je bezig met je eigen werkzaamheden want van circus heb jij misschien niet eens zoveel verstand als Maeve.
Bovendien kom t er steeds meer info over jouw handelswijze in Rotterdam binnen (je hebt het met meerdere circussen geflikt, die uitkoop). Een beetje pas op de plaats lijkt me wel gepast en laat andere forumleden in hun waarde.

Toch jammer dat je het nog steeds niet snapt Jan. Het gaat hier toch over ontsnapte tijgers? Wel opletten hoor!

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:00 pm 

en wie der in sinterklaas gelooft ziet ook een kameel uit de stal rennen en met zijn luchtpijp op een anker vallen .en zijn hoofd slagader kapot scheuren .morgen kamer vragen over dieren in het circus .en het zijn weer de buitelanders die negatief in het nieuws komen .in de tijd van boltinie was het reclame maar dat was 30 jaar geleden nou is het pure antiereclame .en frenk jij bent een van de weinige circus vrienden die zijn nek durft uit te steken en te zegen hoe het zit :clown

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:05 pm 

De modder fabriek is ook weer geopend zie ik. Jezus mensen houd het hier eens weer bij de kern van het verhaal en ga niet weer eens na elkaar modder gooien. Kan er hier nu geen discussie gevoerd worden zonder dat mensen elkaar onder gooien met modder. Op de kleuter school waar ik vroeger gezeten hebben gedraagden de kleuters zich nog menselijker.

Zullen we verder gaan bij de kern van het verhaal..............................................

De ontsnapte tijgers ....................................................................................

Dank u

Maar GVD dit had gewoon niet mogen gebeuren en dit brengt de Nederlandse circussen weer grote schade toe. Het toeval dat er hier een dier ontsnapt is er nu zo langzamerhand wel af. Elke keer verziekt Belly Wiens het weer of het nu met een ontsnapt dier is of met een gevecht met dieren activisten dit mag zo niet en brengt Nederland weinig goeds als het over dieren in het circus praten. Willen wij zon zaak nog wel hebben in Nederland................ nee lijkt mij hoe mooi de wagens en alles er ook uit ziet dit kan en mag allemaal niet.

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:09 pm 

kijk zo hoort het .de ogen gaan langsaam open .als het maar niet te laat is

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:17 pm 

circus@achterhoek schreef:
De modder fabriek is ook weer geopend zie ik. Jezus mensen houd het hier eens weer bij de kern van het verhaal en ga niet weer eens na elkaar modder gooien. Kan er hier nu geen discussie gevoerd worden zonder dat mensen elkaar onder gooien met modder. Op de kleuter school waar ik vroeger gezeten hebben gedraagden de kleuters zich nog menselijker.

Zullen we verder gaan bij de kern van het verhaal..............................................

De ontsnapte tijgers ....................................................................................

Dank u

Maar GVD dit had gewoon niet mogen gebeuren en dit brengt de Nederlandse circussen weer grote schade toe. Het toeval dat er hier een dier ontsnapt is er nu zo langzamerhand wel af. Elke keer verziekt Belly Wiens het weer of het nu met een ontsnapt dier is of met een gevecht met dieren activisten dit mag zo niet en brengt Nederland weinig goeds als het over dieren in het circus praten. Willen wij zon zaak nog wel hebben in Nederland................ nee lijkt mij hoe mooi de wagens en alles er ook uit ziet dit kan en mag allemaal niet.

Helemaal raak

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:22 pm 
Site Admin

Het toeval dat er hier een dier ontsnapt is er nu zo langzamerhand wel af. Elke keer verziekt Belly Wiens het weer of het nu met een ontsnapt dier is of met een gevecht met dieren activisten dit mag zo niet en brengt Nederland weinig goeds als het over dieren in het circus praten. Willen wij zon zaak nog wel hebben in Nederland................ nee lijkt mij hoe mooi de wagens en alles er ook uit ziet dit kan en mag allemaal niet.

Het is te vroeg om met z'n allen naar Belly Wien te wijzen. We moeten eerst te weten komen wat er precies is gebeurd. En misschien heeft het een dusdanig knullige oorzaak dat het ook ergens anders heeft kunnen gebeuren.
Maar dat neemt niet weg dat het optelsommetje met incidentjes en incidenten bij dit circus steeds langer wordt....

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:26 pm 

heuvels schreef:
Het toeval dat er hier een dier ontsnapt is er nu zo langzamerhand wel af. Elke keer verziekt Belly Wiens het weer of het nu met een ontsnapt dier is of met een gevecht met dieren activisten dit mag zo niet en brengt Nederland weinig goeds als het over dieren in het circus praten. Willen wij zon zaak nog wel hebben in Nederland................ nee lijkt mij hoe mooi de wagens en alles er ook uit ziet dit kan en mag allemaal niet.

Het is te vroeg om met z'n allen naar Belly Wien te wijzen. We moeten eerst te weten komen wat er precies is gebeurd. En misschien heeft het een dusdanig knullige oorzaak dat het ook ergens anders heeft kunnen gebeuren.
Maar dat neemt niet weg dat het optelsommetje met incidentjes en incidenten bij dit circus steeds langer wordt....

Het blijft wel toeval dat het elke x weer Belly Wien is. En sorry maar hoe die pers chef de pers te woord staat. Dan was het bij Boltini vroeger nog beter. En natuurlijk ben ik het er mee eens dat je moet weten wat er precies gebeurd is maar dat heeft er niks mee te maken qau publiciteit die Nederland weer ingepompt word. Ook al klopt het verhaal niet de publiciteit blijft negatief en daar kunnen we het hier in Nederland weer mee doen waar we niks aan hebben. En in Den Haag horen ze de papagaaienverhalen van de dierenactivisten weer aan dan hebben we snel een optelsommetje gemaakt.

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:28 pm 

In Den haag luisteren ze alleen maar naar de activisten en niet naar de Circussen zelf.
Want als Nederlands Nationaal circus waar alles keurig op orde is iedereen uitnodigt om te kijken, komen er personen die je op 1 hand kan tellen.

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:39 pm 

MartijnH schreef:
In Den haag luisteren ze alleen maar naar de activisten en niet naar de Circussen zelf.
Want als Nederlands Nationaal circus waar alles keurig op orde is iedereen uitnodigt om te kijken, komen er personen die je op 1 hand kan tellen.

Ja Martijn daar heb je helemaal gelijk in. Was het bij alle circussen maar zo goed geregeld. Dan hoefde geen enkel circus in Nederland zich zorgen te maken en waren de activisten snel uitgepraat.

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:44 pm 

Frenk schreef:
MartijnH schreef:

Ja Martijn daar heb je helemaal gelijk in. Was het bij alle circussen maar zo goed geregeld. Dan hoefde geen enkel circus in Nederland zich zorgen te maken en waren de activisten snel uitgepraat.

De activisten zullen door gaan ook al is het overal goed voor elkaar. Dat is hun standpunt en die mogen ze hebben natuurlijk maar dan niet voor de deur bij een circus waar het goed voor elkaar is. Dan moeten we de ambtenaren eens bij hun haren pakken dat er regelgeving moet komen voor het protesteren want daar word altijd een vergunning voor gegeven. We moeten in Den Haag zijn wat betreft ook regelgeving voor het protesteren bij circussen. Als het dan goed is moet er op getreden worden en moeten ze aangepakt worden.

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:50 pm 

dat vind ik op zich wel een mooi voorstel ja.

Blijkt dat het circus in orde is volgens alle keuringsrapporten voor de dieren (maar ook geen wekelijkse ontsnappingen,politie-aanrakingen etc.) mag er geen vergunning verleend worden voor het protesteren tegen circusdieren.

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:56 pm 
Site Admin

wel on-topic blijven graag, anders een nieuwe topic aanmaken?

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 8:58 pm 

Sorry idd on topic moeten we blijven. Ik zie wel dat de modder fabriek gesloten is :P

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 9:45 pm 

Wat er vandaag bij Belly-Wien heeft plaatsgevonden mag natuurlijk nooit gebeuren, je moet dergelijke zaken goed controleren of de verblijven van de roofdieren maar ook van de andere dieren goed afgesloten zijn. Bij dit circus gebeurd het wel erg vaak dat er dieren aan de wandel gaan zoals meermalen de giraffe maar ook wel kamelen en paarden. Ook bij Renz-Berlin zijn de olifanten eens aan de wandel gegaan een paar jaar terug.
Ik kan mij het laatste geval van ontsnapte roofdieren en wel leeuwen wat in Nederland is gebeurd nog wel herinneren en dat incident vond plaats tijdens het gastspel van het Wintercircus Martin Hanson in december 2000 in Heerenveen waar twee leeuwen ontsnapten van de Tsjechische dompteur Bob Navarro, maar dat is toen gelukkig goed afgelopen voor mens en dier.
Ook herinner ik mij een apart voorval in het voorjaar 2005, toen er tijdens een transport van het Circus Fliegenpilz vanuit Duitsland naar de eerste speelplaats in Nederland Assen een zeeleeuw uit een rijdende transportwagen ontsnapte, door een niet goed functionerend luik. Het circus mocht na de voorstelling ,Assen pas verlaten toen het luik goed gerepareerd was, gelukkig mankeerde het dier niets en trad in Assen gewoon weer naar hartelust op.
Maar nu even de dierentuinen, want jullie kunnen je vast nog wel het drama een paar jaar terug herinneren van de spektakulaire ontsnapping van de gorilla Bokito, die voor heel wat paniek heeft gezorgd en een vrouwelijke bezoeker zwaar heeft verwond. Het gebeurd in de dierentuinen nog wel regelmatig dat er eens vogels of apen weten te ontsnappen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 612 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00