circuslover schreef:
Weet iemand wanneer de olifanten en exoten bij althoff weggingen ?? Ik zag ook op een site foto's van Cirque Christiane Gruss met de exoten van Alberto Althoff. Kan iemand me hier meer over vertellen ?
Alberto heeft zijn olifanten helaas verkocht na de tournee van 2001. Dit tot grote woede van zijn broer Marco die er de laatste twee jaren bij circus Herman Renz (op prima wijze) mee gewerkt had. Ze werden in eerste instantie verkocht aan een Frans circus wat er bij nader inzien niet mee om bleek te kunnen gaan. Enkele weken stonden de dieren in de vrachtwagen zonder dat iemand ze er uit durfde te halen. De meest problematische van de vier (Kitty, de grootste) is toen doorverkocht naar een Italiaanse dierentuin (als ik het mij goed herinner), maar heeft helaas niet lang meer geleefd. De andere drie zijn toen doorverkocht aan circus Berolina Spindler in Duitsland, waar zij goed terecht gekomen schijnen te zijn en de Althoffs ze nog weleens bezocht hebben. Ze zijn daar toegevoegd aan een reeds bestaande groep.
De exoten zijn enkele jaren later verkocht. Dat jaartal weet ik niet uit het hoofd.
Op welke site kun je die foto's van Cirque Christiane Gruss met de exoten van Alberto Althoff precies zien? Dat lijkt me wel interessant, want deze dierengroep was ik al jaren 'kwijt'.
Weet iemand trouwens ook waar Alberto zijn exotengroep van dit jaar vandaan heeft?