Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 1:54 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: di mar 17, 2009 5:49 pm 
Althoff heeft er zin in
Zag vandaag de eerste transporten al aankomen
Het circus staat hemelsbreed 50 meter bij me vandaan
Maar zit midden in onze verhuizing dus zal kijken of ik een keer gelegenheid zie om foto's te gaan maken


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Althoff in Goes
BerichtGeplaatst: do mar 19, 2009 5:45 pm 
Vandaag is me vriendin zo vriendelijk geweest even wat foto's te maken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Althoff in Goes
BerichtGeplaatst: za mar 21, 2009 9:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 31, 2008 6:55 pm
Berichten: 81
Weet iemand wanneer de olifanten en exoten bij althoff weggingen ?? Ik zag ook op een site foto's van Cirque Christiane Gruss met de exoten van Alberto Althoff. Kan iemand me hier meer over vertellen ?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Althoff in Goes
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2009 7:28 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
circuslover schreef:
Weet iemand wanneer de olifanten en exoten bij althoff weggingen ?? Ik zag ook op een site foto's van Cirque Christiane Gruss met de exoten van Alberto Althoff. Kan iemand me hier meer over vertellen ?


Alberto heeft zijn olifanten helaas verkocht na de tournee van 2001. Dit tot grote woede van zijn broer Marco die er de laatste twee jaren bij circus Herman Renz (op prima wijze) mee gewerkt had. Ze werden in eerste instantie verkocht aan een Frans circus wat er bij nader inzien niet mee om bleek te kunnen gaan. Enkele weken stonden de dieren in de vrachtwagen zonder dat iemand ze er uit durfde te halen. De meest problematische van de vier (Kitty, de grootste) is toen doorverkocht naar een Italiaanse dierentuin (als ik het mij goed herinner), maar heeft helaas niet lang meer geleefd. De andere drie zijn toen doorverkocht aan circus Berolina Spindler in Duitsland, waar zij goed terecht gekomen schijnen te zijn en de Althoffs ze nog weleens bezocht hebben. Ze zijn daar toegevoegd aan een reeds bestaande groep.

De exoten zijn enkele jaren later verkocht. Dat jaartal weet ik niet uit het hoofd.

Op welke site kun je die foto's van Cirque Christiane Gruss met de exoten van Alberto Althoff precies zien? Dat lijkt me wel interessant, want deze dierengroep was ik al jaren 'kwijt'.

Weet iemand trouwens ook waar Alberto zijn exotengroep van dit jaar vandaan heeft?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Althoff in Goes
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2009 11:58 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Goh Silvio, wat heb jij toch weer een kennis van zaken, tot grote woede van Marco??? Sjonge, hoe kom jij toch aan al die 'inside information'. Hoe ging het verhaal verder?

De exotengroep komt van Medrano, ik zag de trainer vanavond lopen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Althoff in Goes
BerichtGeplaatst: do mar 26, 2009 11:39 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 31, 2008 6:55 pm
Berichten: 81
sylvio schreef:
circuslover schreef:
Weet iemand wanneer de olifanten en exoten bij althoff weggingen ?? Ik zag ook op een site foto's van Cirque Christiane Gruss met de exoten van Alberto Althoff. Kan iemand me hier meer over vertellen ?


Alberto heeft zijn olifanten helaas verkocht na de tournee van 2001. Dit tot grote woede van zijn broer Marco die er de laatste twee jaren bij circus Herman Renz (op prima wijze) mee gewerkt had. Ze werden in eerste instantie verkocht aan een Frans circus wat er bij nader inzien niet mee om bleek te kunnen gaan. Enkele weken stonden de dieren in de vrachtwagen zonder dat iemand ze er uit durfde te halen. De meest problematische van de vier (Kitty, de grootste) is toen doorverkocht naar een Italiaanse dierentuin (als ik het mij goed herinner), maar heeft helaas niet lang meer geleefd. De andere drie zijn toen doorverkocht aan circus Berolina Spindler in Duitsland, waar zij goed terecht gekomen schijnen te zijn en de Althoffs ze nog weleens bezocht hebben. Ze zijn daar toegevoegd aan een reeds bestaande groep.

De exoten zijn enkele jaren later verkocht. Dat jaartal weet ik niet uit het hoofd.

Op welke site kun je die foto's van Cirque Christiane Gruss met de exoten van Alberto Althoff precies zien? Dat lijkt me wel interessant, want deze dierengroep was ik al jaren 'kwijt'.

Thomas.

Weet iemand trouwens ook waar Alberto zijn exotengroep van dit jaar vandaan heeft?


Sylvio,
Bedankt voor deze informatie. De olifanten waren dus in 1999 voor de laatste keer bij Althoff zelf ? Ik heb vernomen dat de exoten groep aan Fliegenpilz is verkocht . Ik kan de site met de foto's van Christiane Gruss niet meer terugvinden maar zal nogmaals zoeken.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Althoff in Goes
BerichtGeplaatst: do mar 26, 2009 11:47 am 
Stukje in de krant vandaag
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/4722264 ... nplein.ece
Heb helaas echt geen tijd om te gaan kijken denk ik gera
zit midden in me verhuizing
zag toevallig vorige week je bus daar wegrijden


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Circus Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2009 6:59 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
vandaag bezocht ik Circus Althoff in Ridderkerk. En wie liep ik daar tegen het lijf?
Clown Pascalino is weer terug bij Althoff als repriseclown, zijn geplande contract bij Billy Smart ging helaas niet door.
Op de foto Pascalino met de Althoffjes junior.

Afbeelding

Het circus ziet er elk jaar weer beter uit, met meer leuke details en betere spullen. Degenen die het Kerstcircus in Vlissingen bezocht hebben wisten het overigens al.

De show is compleet op de koeien na, maar er wordt nog aan gesleuteld, vooral aan de kleding wordt nog gewerkt. De foto's van de show moet ik nog uitzoeken, die volgen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 1:14 pm 
heuvels schreef:
vandaag bezocht ik Circus Althoff in Ridderkerk. En wie liep ik daar tegen het lijf?
Clown Pascalino is weer terug bij Althoff als repriseclown, zijn geplande contract bij Billy Smart ging helaas niet door.
Op de foto Pascalino met de Althoffjes junior.

Het circus ziet er elk jaar weer beter uit, met meer leuke details en betere spullen. Degenen die het Kerstcircus in Vlissingen bezocht hebben wisten het overigens al.

De show is compleet op de koeien na, maar er wordt nog aan gesleuteld, vooral aan de kleding wordt nog gewerkt. De foto's van de show moet ik nog uitzoeken, die volgen.


leuke foto van me vriendje:D (naast de clown) haha leuk:)
Heb je nog meer fotos gemaakt toevallig?
groetjes


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2009 8:48 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Elk jaar ben ik altijd benieuwd naar de shows van Herman Renz en Alberto Althoff. Vorige week ben ik daarom met hoog gespannen verwachtingen naar Althoff gereisd voor de show Fifty Fifty.

Volgens mij werden bij Althoff shows als The Game en Samen spelen altijd twee jaar opgevoerd. Ik had daarom verwacht dat de show Wild en West van vorig jaar nog een jaar mee kon. Men heeft echter al weer een nieuwe show.

Aangekomen te Ridderkerk was de opstelling erg opvallend. De tent stond achterop het terrein. En de woon- en vrachtwagens stonden voorop. Omgekeerd van normaal dus.

De dieren stonden wel gewoon achter de tent. De paarden van de familie Donnert in boxen in de ene tent en in een andere tent de exoten van (de Zwitserse?) Medrano. In 1 box stonden 2 kamelen, 2 lama's en 2 ezels. In een tweede gedeelte stonden 4 ezels en 2 pony's. En in een derde verblijf stond 1 buffel. Er was nog een klein buitenperk voor overdag (ik was er in de avond).

Volgens diverse bronnen (circus Althoff site, circusweb en circusnieuwsbrief) zouden de eigen koeien er weer bij moeten zijn. Deze waren er echter niet! Wie weet hoe dit zit???

Een programmaboekje was er nog niet. Sowieso is het aanbod van souvenirs bij Althoff zeer beperkt. Alleen de bij elk circus verkrijgbare lampjes waren er te vinden.

Zoals op de site vermeld staat is de eerste helft van het programma (met dieren) op kinderen gericht, en het tweede deel van het programma op jongeren/ volwassenen. De show begon met exoten, gepresenteerd door Alberto Althoff. Hieraan deden mee: 2 kamelen, 2 lama's, 2 ezels en de buffel. Leuk dat er weer eens exoten bij zijn.

De show ging verder met een komisch acrobatiek nummer van de Troupe Fantasy.

Dan was er gedurende de show veel clownerie. Deze werd verzorgd door Mimo, Pepino en repriseclown Pascalino. Er was o.a. een origineel nummer met een komische taxi. De enorme knallen die je hoorde waren aan mij niet besteed. Voor kinderen zal het wel leuk zijn.

Er waren 2 paarden nummers van de familie Donnert. Al (te) bekend van Herman Renz (show 2006). Een pas de deux met mooi begin en een voltige nummer met op het laatst 5 mensen op 1 paard. De nogal magere Donnert senior, die in het midden van de piste staat, heeft niet (meer) echt een geschikte uitstraling voor in de piste. Daarnaast zie ik liever een mooie vrijheidsdressuur van Alberto Althoff dan deze disciplines. Deze voorkeur heb ik omdat bij een vrijheidsdressuur de paarden meer centraal staan, terwijl bij een pas de deux en voltige de nadruk veel meer ligt op de menselijke (acrobatische) prestaties waarbij het paard meer als een soort decorstuk fungeert. Ik vind het in feite dus niet echt een dierennummer.

Toen het na 3 kwartier pauze was dacht ik echt bij mezelf: nu al?? Bij de meeste circussen (bijvoorbeeld Herman Renz is het pas na een dik uur pauze.)

In de pauze was er veel te eten verkrijgbaar. Naast o.a. braadworsten en hamburgers van de bbq zelfs friet!

Na de pauze dus het gedeelte voor jongeren/ volwassenen. Ik ging er eens goed voor zitten.

Er werd begonnen met de Globe of Death met 3 stuntrijders. De Diorio's. Een erg mooi gezicht vond ik het hoe na dit nummer de globe in het donker tussen de gordijnen verdween.

Een zeer flitsend hoogtepunt en zeker geschikt voor jongeren was het uitstekende diabolo nummer van Georgio. Vanwege de technische prestaties en vanwege de schitterende choreografie door Katarzyna Althoff.

Ook het hoela hoepnummer van Laisa di Lello was heel goed en flitsend opgezet.

De show eindigde met de Troupe Fantasy met springplank acrobatiek.

De trampoline act van Vasil Dragos deed niet mee!

Toen het na wederom een speeltijd van 3 kwartier tijd was voor de finale dacht ik wederom: nu al?? De show duurde in totaal een uur en 3 kwartier. (19.30 uur- 21.15 uur) De meeste circus voorstellingen (bijvoorbeeld Herman Renz) duren 2 en een half uur. Sommige duren 2 uur. Maar dit is wel erg summier. Het zal er wel aan liggen dat (om wat voor reden dan ook) koeien en trampoline nummer niet mee deden.

De finale, die bij Althoff vaak erg mooi is, was dit keer kort en vrij eenvoudig.

Ik heb nog 3 bekende gezichten gezien. In de eerste plaats Youssef, die de afgelopen jaren als sterke man optrad. Hij stond, zoals gewoonlijk, in de pauze achter de bbq. Terecht dat hij niet optrad. Dit nummer lijkt mij al overbekend.

Daarnaast zag ik in de pauze Alberto praten met zijn oudste Mexicaanse zoon, die twee jaar terug nog als jongleur optrad.

Als derde bekende gezicht zag ik na de show ook nog Alberto's broer Marco Althoff. (Die heb ik al zeer regelmatig gezien bij het circus van zijn broer.) In vergelijking met vroeger, toen hij er altijd bol en rond uitzag, is hij een stuk magerder geworden.

Mijn eindoordeel: mijn hoge verwachtingen zijn niet echt waargemaakt. Waar hem dat in zit? Misschien wel aan mijn (te) hoge verwachtingen. Ik heb in mijn achterhoofd nog altijd het fantastische Althoff uit de tijd dat ze net in Nederland kwamen. (het jaar 2000). Een show met veel eigen dieren, orkest en dans. Ook de show Feelings was nog geweldig. Mensen die mij te kritisch vinden zullen naar alle waarschijnlijkheid mensen zijn die Althoff in deze tijd nog niet bezochten.

Mijn teleurstelling geldt niet alleen bij een vergelijking met vroeger, maar ook bij een vergelijking met sommige andere circussen. Het haalt het voor mij qua kwaliteit bijvoorbeeld zeker niet bij Charles Knie, wat compleet is met veel dieren, orkest en ballet. Ook de show van Alexandre Bouglione vind ik sterker.

Iemand op deze site verwoordde het eens goed en sloeg de spijker precies op de kop; circus Althoff is een circus waar men flink in de franje heeft moeten knippen om het tafelkleed te sparen. Opoffering van eigen dieren, eigen huisartiesten, orkest en ballet. We moeten blij zijn dat dit circus een aantal magere jaren heeft overleefd.

Vanuit dat perspectief gezien is het een keurige show.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2009 9:41 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
ccircuslove schreef:
heuvels schreef:
vandaag bezocht ik Circus Althoff in Ridderkerk. En wie liep ik daar tegen het lijf?
Clown Pascalino is weer terug bij Althoff als repriseclown, zijn geplande contract bij Billy Smart ging helaas niet door.
Op de foto Pascalino met de Althoffjes junior.

Het circus ziet er elk jaar weer beter uit, met meer leuke details en betere spullen. Degenen die het Kerstcircus in Vlissingen bezocht hebben wisten het overigens al.

De show is compleet op de koeien na, maar er wordt nog aan gesleuteld, vooral aan de kleding wordt nog gewerkt. De foto's van de show moet ik nog uitzoeken, die volgen.


leuke foto van me vriendje:D (naast de clown) haha leuk:)
Heb je nog meer fotos gemaakt toevallig?
groetjes


Ja ik heb meer foto's gemaakt maar niet van je vriendje, hij deed toch niet mee in de show?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: do apr 09, 2009 4:13 pm 
heuvels schreef:
ccircuslove schreef:
heuvels schreef:
vandaag bezocht ik Circus Althoff in Ridderkerk. En wie liep ik daar tegen het lijf?
Clown Pascalino is weer terug bij Althoff als repriseclown, zijn geplande contract bij Billy Smart ging helaas niet door.
Op de foto Pascalino met de Althoffjes junior.

Het circus ziet er elk jaar weer beter uit, met meer leuke details en betere spullen. Degenen die het Kerstcircus in Vlissingen bezocht hebben wisten het overigens al.

De show is compleet op de koeien na, maar er wordt nog aan gesleuteld, vooral aan de kleding wordt nog gewerkt. De foto's van de show moet ik nog uitzoeken, die volgen.


leuke foto van me vriendje:D (naast de clown) haha leuk:)
Heb je nog meer fotos gemaakt toevallig?
groetjes


Ja ik heb meer foto's gemaakt maar niet van je vriendje, hij deed toch niet mee in de show?


Nee zo ver ik weet doet hij niet echt mee bij deze show, vorigjaar wel maar niet dat hij zelf een act had.
Maar leuk!:)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2009 10:43 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Beste Sylvio,

In de eerste plaatsen is het nogal schipperen geweest met de aanwezige ruimte op de evenemententerreinen. Vandaar dat de koeien van Alberto nog niet in beeld zijn geweest in t circus. Ze staan ergens op een boerderij in Nederland gewoon koe te zijn, en het wachten is op het eerste circusterrein met voldoende ruimte. Marco helpt dit jaar Circus Althoff met promotionele activiteiten en zal dus vaak in t circus aanwezig zijn, evenals Christopher, die achter de schermen ook actief is voor zijn vader. Ik heb inmiddels het programma bekeken in Rotterdam Nesselande en weet dat Kasha onderdeel voor onderdeel aan t veranderen is. Zo was er 2 weken geleden nog een ouderwetse springplankgroep met originele oostblokcircuspakjes, nu is de springplankgroep volledig anders aangekleed, en de choreografie is aangepast, het ziet er 100% mooier uit. Elke avond na de voorstelling is het flink repeteren en dit is som nog mooier om te zien dan de echte circusvoorstellingen. Je ziet dan precies wat de inbreng van Kasha is. Ik denk dat je gewoon te vroeg bij Althoff bent geweest en dat je later in t jaar nog eens terug moet komen. Heb je overigens nog aan Althoff gevraagd hoe het nu werkelijk zat met de verkoop van zijn dieren indertijd? Marco was er immers ook, dan had je geweten hoe het nu zat.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Alberto Althoff
BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2009 9:01 pm 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Marco helpt dit jaar Circus Althoff met promotionele activiteiten Een mooi word voor reclameborden plakken. :D :) :lol:


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.