Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 4:31 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 10:55 am 

Gitano 2009

Gisteren was het dan zover, de aller- allereerste voorstelling van het nieuwe programma GITANO!
Een prachtige voorstelling met veel dans en muziek en natuurlijk alles in de Zigeunersferen.

De voorstelling begint met alle artiesten die binnenkomen en beginnen te dansen.
Vervolgens komt de heer Suppmeier binnen en presenteerd een lang paardennummer , eerst met 3 later ook met 6 paarden.
De paarden lopen rondjes, rondjes tegen elkaar in en steigeren ook allemaal tegelijk.
Vervolgens komen er wel 9 paarden de piste in onder leiding van de clown milko, het lijkt bijna of ze zweven ;)

Daarna is het de beurt aan Nicol Nichols, met een zeer goed Jongleursnummer met o.a. Voetballen en kegels.
Na Nichols komt Tamara met haar 1e nummer de piste in, dit is een luchtnummer met hoepel en doeken.
Na Tamara is de beurt aan de Komische Acrobaten met o.a. Milko,Frenky en de mannen van de Flying Neves.
Een hele leuke act met de springplank wat bij veel mensen een grote lach op het gezicht tovert.

Dan is het tijd voor een act op de hoge draad ook door Nichols (volgens mij?)
Ook dit is een zeer goede act met Touwtjespringen, Door een Hoepel met messen springen en voorwaartse en achterwaartse salto's op het koord.
Dan komt clown Milko de piste in met een leeuwenact ,wat kan die leeuw brullen zeg!
Vervolgens het Trio Larruss met daaropvolgend een echte paardendressuur door Milko.

Dan is het tijd voor de Flying Neves , wat een feest is dat als die optreden.
Een prachtig nummer (met ook prachtige belichting)

Dan is het Pauze!

Na de Pauze opent Suppmeier het 2e gedeelte met het tijgernummer, een rustig nummer waarin vertrouwen tussen mens en dier centraal staat vertelde de heer suppmeier ons voor de show. Met deze man hebben wij een heel leuk gesprek gehad!
Dit jaar niet enkel muziek tijdens de afbouw van de kooi maar ook een nummer met Clowns Milko en Frenky en de pistejongens.
Verder nog een Hoge School met Dans te paard terwijl Simona in de lucht hangt.
Daarna komt Tamara weer de piste in voor haar 2e nummer met de hoola-hoop, dit vond ik een wat minder nummer eerlijk gezegd.
Daar mocht iets meer tempo in.
Dan is het Tijd voor Frenky met zijn dikke vrienden, tijdens de repetities ging er nog het een en ander mis maar tijdens de echte show ging alles goed!
Na Frenky zien we opeens een 3e clown in de orkestbak, een witte clown die op de trompet "somewhere over the rainbow" speelt.
Dan is het tijd voor de echte springplank groep, het trio Bokafi.
3 Heren dit keer , terwijl ik in een oud programmaboekje van Hanson ook een dame zag. Ook dit was een goed nummer!
En dan is het tijd voor het laatste nummer alweer , een nummer met oosterse invloeden.... Baby komt de piste in.
Dit jaar geen glitters voor baby maar prachtige beschildering aan de voorkant van haar hoofd, ook trainster Adriana Folco ziet er prachtig uit in haar oosterse kostuum.

In de finale zien we alle artiesten nog een dansen en een samen aan een heerlijk buffet zitten, maar dan moeten de kaarsjes uit..... en dat doet Baby maar al te graag.
Tijdens het uitgaan van de mensen zingt simona nogmaals de sterren van de hemel met het nummer alegria.

Een prachtige voorstelling waarbij ik natuurlijk ook enkele foto's gemaakt heb.
Deze komen in de volgende post/.

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 10:58 am 

Repetitie - Buitenfoto's

Afbeelding

Een training met respect voor de dieren, Geen olifantenhaken of wat dan ook.

Afbeelding

Afbeelding

Show

Afbeelding

Afbeelding

Iemand nog wat mooie apparaten kopen? :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komt meer

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 11:01 am 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is echt prachtig , het effect van die glitterbol is echt super.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was Gitano!!!

En natuurlijk een bedankje naar de mensen van Renz, ik heb weer een geweldige dag gehad!

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 11:31 am 

Ziet er geweldig uit!!!!
Erg tof dat dat het orkest en de pistejongens andere uniformen hebben gekregen! Precies aangepast aan het thema!
Uit hoeveel personen bestaat het orkest nu aangezien ze een beetje met de opstelling in de orkestbak hebben geschoven?

Kan haast niet wachten tot 11 april!

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 1:19 pm 

Ziet er zeer mooi uit, vooral die olifant is best indrukwekkend :)

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 2:05 pm 

Het ziet er veelbelovend uit en ik ga zeker naar Breda.
Je hebt wel een punt vind ik Bob, waarom Adriana ook niet in zigeunerstijl?

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 2:30 pm 

WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat ziet er nog eens goed uit!!!!
Wat een schitterende kostuums, ook Adriana(ziet er toch leuk uit, een keer wat anders, fantastisch!!!!!!!!!!!!)
Welke mensen doen de hoge school???? En op welke paarden??
Martijn heb je toevallig nog meer foto's (van bokafi, tamara, hogeschool)?????

Ik dacht dat de vrouw van de ''tijger man'' hans suppmeier ludwig, ook mee ging doen. Wat deed zij????

(Jammer dat er dan, volgens martijn 1 slecht nummer tussen zit)

Ben echt benieuwd. Jammer dat ze voorlopig nog niet bij mij in de buurt zijn!!!!

Muziek ook leuk????, ook altijd belangrijk

Bedankt voor de foto's :D :D

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 3:06 pm 

Nog niet alle artiesten waren aanwezig. Daarom zat er een zwak nummer in het programma. Vanaf komende woensdag wordt de voorstelling versterkt door het Rosi Hochegger Duo met het bedpaard. Hier alvast een foto van dit prachtige nummer.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 3:18 pm 

Ron_Mikkenie schreef:
Nog niet alle artiesten waren aanwezig. Daarom zat er een zwak nummer in het programma. Vanaf komende woensdag wordt de voorstelling versterkt door het Rosi Hochegger Duo met het bedpaard. Hier alvast een foto van dit prachtige nummer.

Afbeelding

Die heeft toch ook een paar jaar geleden meegedaan met het programma "Stars in der Manege" ?

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 3:38 pm 

Gisteren dus de eerste voorstelling van Gitano gezien. Het was meteen een volle bak door een Plus voorstelling wat natuurlijk een hoop sfeer gaf in de tent. De kostuums zien er super uit en er is weer het een en ander aan licht bijgekomen in de tent. Voor de showbeschrijving sluit ik me aan bij Martijn. Het nummer van Tamara liep gisteravond niet zo lekker tijdens de middagrepetitie liep het beter.

Even een paar vragen beantwoorden:

-Dit jaar bestaat het orkest uit 8 mensen.
-Adriana heeft ook een Gitato kostuum dat ze draagt tijdens het Hoge school en doeken nummer samen met Michel Jarz en
Simona.

Eerst nog een paar buiten foto's.

Afbeelding

Afbeelding
De grotere koelwagen is er voor het eerst bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 3:41 pm 

Dan is het tijd voor de show.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 3:48 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gitano is een geweldige show die je zeker moet gaan zien.

Hierbij wil ik Circus Herman Renz veel succes toewensen met de nieuwe show Gitano en tot snel.

Dit was het vanuit Venlo.

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 4:29 pm 

Op de eerste plaats wil ik Martijn H en Guidoos bedanken voor wederom een schitterende reportage. Ik lees al een hele lange tijd mee en geniet keer op keer van jullie reportages waarvoor mijn dank. Heren ga zo door !

Zelf ben ik al zeker 5 jaar enorm fan van circus Renz. Afgelopen jaar heb ik ze dan ook meerdere malen bezocht. Ik geniet niet alleen van de show maar blijf ook regelmatig kijken bij de afbouw, heerlijk om van dit spektakel te genieten. Daarnaast maak ik ook regelmatig foto's van het transport etc etc.

Nu even over de nieuwe show, het ziet er wederom erg mooi uit. In Vught ga ik het maar eens met mijn eigen ogen aanschouwen. Vorig jaar is de show met en half uur ingekort. Hoelang duurt de show nu inclusief pauze ? Wederom iets meer dan twee uur of zitten ze weer op het oude niveau ? Overigens vond ik de duur vorig jaar prima hoor ben alleen even benieuwd.

Mooie toevoegingen weer aan het wagenpark. Dit circus blijft een genot om naar te kijken in al zijn facetten.

BerichtGeplaatst: za mar 28, 2009 4:59 pm 

Citeer:
Daarom zat er een zwak nummer in het programma

en welk nummer mocht dat wezen dan?
Enkel het nummer van Tamara vond ik een beetje zwak maar voor de rest was het een topprogramma met topnummers.

Citeer:
Martijn heb je toevallig nog meer foto's (van bokafi, tamara, hogeschool)?????

Ik heb me beste foto's ertussen uit gepikt, ik zie de voorstelling dit jaar nog genoeg dus die komen vast een volgende keer nog.
De Bokafi's gingen mij soms een beetje te snel voor de foto. :)

Citeer:
Muziek ook leuk????, ook altijd belangrijk

Nog niet alles is af maar de muziek die ik hoorde klonk erg leuk, een goede toevoeging die Violist en Accordeonist.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00