Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 9:05 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2009 4:46 pm 

Vanmorgen was in Haarlem het symposium over de toekomst van het circus met o.a. gastsprekers als Henk van der Meyden en Robert Ronday. Hier wilde ik graag heen.

Als gevolg van de barre weersomstandigheden gaf de N.S. een advies om niet te reizen wanneer dit niet 'nodig' was. Talloze keren (gisteravond en vanmorgen) belde ik de openbaar vervoersinformatielijn (0900-9292). Deze was (vermoedelijk door overbelasting) voortdurend niet bereikbaar. Na heel veel twijfelen ben ik thuis gebleven. Ik ging er vanuit dat het evenement mogelijk niet door zou gaan en was ook bang veel te laat aan te komen of zelfs ergens te stranden.

Toen ik daarnet achteraf het Teylersmuseum belde vernam ik dat de opkomst (uiteraard) minimaal was, maar het toch was doorgegaan.
Navraag bij de N.S. leverde op dat ik er (met omwegen) waarschijnlijk toch had kunnen komen.

Ik heb spijt van mijn beslissing. Ik BAAL!!!

Was ik er geweest dan had ik graag voor circusweb een verslag geschreven. In plaats daarvan wil ik nu vragen of een andere circusfreak die er wel geweest is mij (en andere lezers) zou kunnen bijpraten middels een verslag. Dit zou fijn zijn.

BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2009 5:07 pm 

Toen ik vanochtend na 20 minuten pas 1 kilometer van huis was ben ik omgekeerd. Geen zin om 5 uur onderweg te zijn naar Haarlem.

Er rijden alleen stoptreinen. Als je ook maar één stukje hebt met uitsluitend intercitys (zoals bijvoorbeeld Weert-Roermond of Amersfoort Apeldoorn) dan kom je er niet, tenzij je kunt omrijden via een "stoptreinroute" of er enkele keren per dag een buitenlandse trein op die route rijdt. Maar dan nog is het de vraag of het lukt. Utrecht CS was vanochtend een chaos: Veel wachtende mensen en weinig treinen (reportage Radio M Utrecht http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/224840 en http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/87d9e526.wmv)

Je zult dus moeten wachten op het januari-nummer van De Piste. Het symposium is immers georganiseerd door de hoofdredacteur van dit blad.

BerichtGeplaatst: do dec 24, 2009 9:43 pm 

Ik heb begrepen dat er ongeveer 50 mensen waren (die nogal enthousiast waren). Was daarbij geen enkele circuswebber????

Hierbij nogmaals het verzoek of er iemand een verslag van wil maken! Dit zou heel fijn zijn!

BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 12:28 am 
Site Admin

ik ben bang dat de uitnodiging voor dit symposium mij niet heeft bereikt. Piste niet goed gelezen misschien?

Ik of anders Gera hadden wel interesse gehad.

BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 7:25 pm 

heuvels schreef:
ik ben bang dat de uitnodiging voor dit symposium mij niet heeft bereikt. Piste niet goed gelezen misschien?

Ik of anders Gera hadden wel interesse gehad.

Het stond inderdaad in de Piste.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00