Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 11:36 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 10:31 pm 
Site Admin

Cirque du Soleil brengt Jackson-show

AMSTERDAM - Cirque du Soleil komt volgend jaar voor met een voorstelling die gebaseerd is op muziek van Michael Jackson. Dat maakte de organisatie dinsdag bekend.
De show gaat eerst op wereldtournee en vestigt zich in 2012 in Las Vegas.

De voorstelling komt tot stand door een samenwerking tussen Cirque du Soleil en het erfgoed van Jackson.
Beide partijen hebben een aandeel van vijftig procent in de show. Jackson was een groot van het Frans-Canadese circusgezelschap.

Acrobaat
"Hij zei dat hij zelf ook een acrobaat was", zegt circusdirecteur Daniel Lamarre over Jackson. "Als artiest verwerkte hij op een fenomenale manier visuele elementen in zijn optredens." De Cirque du Soleil-tour gaat van start in de Verenigde Staten.

http://www.nu.nl/algemeen/2230719/cirqu ... -show.html

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 11:24 am 

En daarmee heeft CdS zichzelf gekroond tot de King of the Lijkenpikkers. Voor wanneer een show over Kurt Cobain, Johny Cash, Frank Vandenbroucke, Marco Pantani, Liberace, Zangeres zonder Naam of Johny Jordaan. Tjonge, wat een inspiratie. Pas op ik doe zeker geen afbreuk aan de kwaliteiten van de overledenen, maar dit stinkt.

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 1:40 pm 

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100421_007

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 6:53 pm 

Moet dat nou! Op z'n opzinnege manier geld verdienen,
Ondanks het feit dat CDS niet mijn favoriete Circus is.
Mijn bezoek zullen ze nooit krijgen,wat een afbreuk! :evil:

BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 5:01 am 

heuvels schreef:
Cirque du Soleil brengt Jackson-show

Acrobaat
"Hij zei dat hij zelf ook een acrobaat was", zegt circusdirecteur Daniel Lamarre over Jackson. "Als artiest verwerkte hij op een fenomenale manier visuele elementen in zijn optredens." De Cirque du Soleil-tour gaat van start in de Verenigde Staten.

Ja hoor! Mag ik zeggen dat dit een grote leugen is over Michael Jackson, hij was zelf een Disney en Peter Pan gek (Lees : Neverland),
hij heeft nog nooit in een interview toe gegeven dat hij acrobaat was.
Klopt niks van dat stuk dit vind ik gewoon een goedkope marketing-truc om je show te promoten aan het publiek wees gewoon eerlijk in dat interview en zeg gewoon dat je toestemming hebt van de famillie Jackson om een ode te brengen aan hun zoon neef en oom, dan ben je in mijn ogen als nog eerlijk dan denk ik rustig over na om er naartoe te gaan, nu denk ik : Hoe origineel kun je dan zijn als theatercircus! Ga je schamen voor pure lijkenpikkerij, dat moet je nooit doen nu niet nooit niet. Straks komt er nog een show over Amy Winehouse in 2012 of 2013 en gaan ze vertellen dat Amy Winehouse vroeger in haar tienerjaren een trapeze artieste was, wat ook niet zo is, ze is in de jazzwereld ingerold door haar vader en ze had vroeger al talent om groot te worden wat ook in het verleden gebeurde, ik vind het nogmaals on-origineel van Cds.

BerichtGeplaatst: wo nov 21, 2012 9:48 pm 
Site Admin

8 en 9 maart 2013 in Amsterdam
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/entertainment/articleview/)/components/actueel/rtlboulevard/2012/11_november/entertainment/michael-jackson-immortal-world-tour-naar-amsterdam.xml

we zullen er nog veel van zien in de media....

BerichtGeplaatst: wo nov 21, 2012 11:05 pm 

Michael Jackson was natuurlijk wel een ontzettende showman. Als je zijn productie This is it ziet, dan besef je eindelijk hoe groots deze artiest was. Ik denk dat hij er enorm van zou genieten als hij wist dat hij de hoofdpersoon was in een show van Cirque Soleil, en ik zie dit dan ook niet als lijkenpikkerij maar als ode aan een hele grote artiest.

BerichtGeplaatst: wo nov 21, 2012 11:29 pm 

geef mij maar een echt circus

BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 11:04 am 

1 en 2 maart '13 in het Sportpaleis te Antwerpen.

BerichtGeplaatst: do nov 22, 2012 5:24 pm 

The Immortal World Tour tourt sinds vorig jaar en is op dit moment in het Russische Sint Petersburg.
Daarna komen ze in Duitsland, onder andere in Hamburg en Keulen, en Oostenrijk.
Via Spanje, Oost Europa, Zwitserland, Italië en Frankrijk staat de voorstelling op 1 en 2 maart in het Antwerpse Sportpaleis.
Vervolgens op 8 en 9 maart in de Amsterdamse Ziggo Dome.
De voorverkoop voor Cirque du Soleil-leden (van de fanclub, gratis, met dit soort voordelen) is inmiddels gestart.
Voor de liefhebbers, uiteraard, zoals zoveel....
Kijk voor plaatjes en beelden: http://www.cirquedusoleil.com

BerichtGeplaatst: di nov 27, 2012 5:28 pm 

Ja, je kunt een dergelijke show natuurlijk op verschillende manieren bekijken, dat bleek al uit eerdere reacties.
Het woord lijkenpikkerij viel zelfs een paar keer, maar dat lijkt me overdreven.
Dat zou dan gelden voor alles wat er ooit maar gemaakt wordt over een artiest die is overleden.
Veel mensen en met name bewonderaars hebben daar wel behoefte aan.

Als het dan toch gebeurt, dan maar liever van een hoog kwaliteitsniveau!
En dat kun je bij Cirque du Soleil niet ontkennen.
Bovendien, zoals in het eerste bericht ook al stond, in overleg met de nabestaanden, die bovendien voor de helft delen in de winst.
Ook dat is in de praktijk wel eens anders.
Zoals bij platenmaatschappijen, huidige als vroegere, die zodra iemand is overleden over elkaar heen buitelen om zoveel mogelijk 'nieuwe' cd's of dvd's op de markt te brengen.
Als het op een juiste manier gebeurt is er volgens mij geen sprake van lijkenprikkerij maar van een hommage, een eerbetoon.
Ook dat bestaat, zoals pas nog weer bleek met de alomgeprezen musical over André Hazes!

Opvallend detail is dat zowel de King als de Queen of Pop grote bewonderaars waren van CdS.
Bij haar hoef je daar al helemaal niet aan te twijfelen, ze werkt bij leven al met ze samen!

De normale kaartverkoop is gestart, nu ook voor Amsterdam.
Uitsluitend zitplaatsen oplopend van 50 - 65 - 80 tot 95 euro.
Had zelf duurder verwacht!
Want ook voor het laagste tarief zit je wel het verst van het podium maar altijd nog prima in de Ziggo Dome.
Liefhebbers moeten niet te lang wachten, er lopen al vakken vol op dit moment, vooral op zaterdag.
Rolstoelplaatsen zijn er alleen voor 80 euro, ook voor de begeleider. Maar dat heeft met de indeling van de zaal te maken.

In het Antwerpse Sportpaleis betaal je voor zitplaatsen 50 - 60 - 70 - 80 of 100 euro.
Daar kun je ook goedkoper heen: op de 1e en 2e verdieping zijn staanplaatsen(!) te koop voor 35 euro.

BerichtGeplaatst: di nov 27, 2012 7:15 pm 
Site Admin

Misschien wat meer muziek en dans, en minder circus dan in eerdere producties? Of denk ik dat verkeerd?

BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2012 4:34 pm 

Om uw denken -en van de overige lezers- wat te beïnvloeden hierbij dan maar wat promotieplaatjes van Cirque du Soleil.
Ziet er toch wel lekker uit, of niet dan?
En biedt wel wat meer dan een normaal concert.
Ja, en ook met circusacts er in verweven.
Wanneer je dat bij elkaar telt vind ik, wat ik al schreef, de prijzen nog meevallen.
Want voor een doorsnee popconcert ben je gemiddeld minimaal hetzelfde of meer kwijt tegenwoordig!

De foto's zijn onderweg per postduif, kan dus even duren.....

BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2012 7:00 pm 
Site Admin

geen foto's maar een link naar de preview van de show...
http://www.cirquedusoleil.com/en/shows/ ... fault.aspx

BerichtGeplaatst: do nov 29, 2012 5:28 pm 

...postduif verdwaald of onderweg aangehouden door de PvdD.....

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00