Bello Nock heeft het op dit moment heel wat warmer dan wij. Niet alleen zit hij er warmer bij door wat hij in Carré verdiende. Maar daarvoor moest hij wel de Kerstdagen en Oud en Nieuw met vrouw en kinderen in een Amsterdams 5-sterrenhotel doorbrengen.
Nu is hij weer thuis in zijn woonplaats Sarasota in Florida, en daar is het bijna altijd warmer dan hier.
Afgelopen vrijdag 2 februari zorgde hij weer eens voor een stuntje door onderaan een helicopter zijn trapezeact te doen. Boven de grote tent van Circus Sarasota waar hij van 10 tot 25 februari de belangrijkste ster is in de voorstellingen. De show heet dan ook Bello Mania. Maar dat hebben we meer gehoord. Catch It, heet die ook nog.
Hierbij de poster van de voorstelling.

De Amerikanen beschouwen Sarasota als de circushoofdstad van de wereld. Dat is natuurlijk betrekkelijk want vaak denken ze ook dat de wereld bij Amerika ophoudt. Maar daar is wel heel veel circus en ook een groot circusmuseum. Van Barnum en Bailey.
Dat Circus Sarasota is wel o.k., kijk maar eens op hun site
http://www.circussarasota.org. Ik vond daar leuke filmpjes en ergens ook net zo een intervieuw met Bello als in Amsterdam. Ook vragen over zijn haar natuurlijk. Wel lachen, want de man die de vragen stelde was een oudere bijna kale man. Dat was dus een inkoppertje voor Bello!
Ook zag ik foto's van zijn vrouw en kinderen voorbij komen. En van hem met plat haar! Dus leuk voor de nieuwsgierigen.
En ook veel gevaarlijkere stunts, je houd je hart vast.
Maar wat ik verder op de poster las is dat dit circus een stichting is die geen winst maakt. Dat heb ik nou nog nooit gehoord bij een circus. Maar misschien is dat alleen wel in Amerika om geen of weinig belasting te hoeven betalen. Misschien kan dat hier ook wel, zoveel winst maken de circussen tegenwoordig denk ik toch al niet meer.