Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 1:46 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 4:17 pm 
Site Admin

allemaal heel snel, goed camerawerk ook.
een beetje weinig variatie vind ik.
en dan de muziek.... zo eentonig op de lange duur.

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 4:33 pm 

Volgens mij hoort deze discussie onder Cirque du Soleil maar ik kan me vergissen.
Ben het al weer lekker met geen van beide voorgangers eens maar daar ben ik ik voor.
Een slecht gemaakt filmpje, vast geen eigen productie. De saaiheid zit in het gebrek aan kleur. Opwindende muziek, past prima bij deze act. Spaans dat klopt ook al dus.
Een heel uitstekende vuuract met vaak een verbluffende snelheid. Hij draait ze rond met 1 vinger.
Dit is niet alleen wat we willen zien. Maar als je daar toch op You Tube bent kun je wel meer dan tien filmpjes zien van Corteo. Want de eigen voorfilm op hun site doet het steeds niet. Overbelast denk ik.
Die dames aan die kroonluchters. Schitterend. Grote bedden in plaats van trampolines. Gaaf. Mooi cyrisch wiel. Zelfs poppekast met kleine mensjes.
Zag nog ergens dat golf-clownsnummer maar dat kende ik al. Denk dus dat dat niet in Corteo hoort al stond het daar wel bij. Maar op zich erg lachen.
En als je al die mensen bezig ziet dan zie je dus wel echte circusartiesten. Waarvan een heleboel wel heel gelukkig zijn dat ze dit hele mooie werk doen mogen.
Want voor al die mensen is nu eenmaal geen plaats in alle normale circussen ter wereld. Daar hoef je niet lang voor te rekenen.
Maar die vuurman kan echt bij elk circus terecht met wat hij doet, dat denk ik wel.

Nu weer die filmpjes gezien is voor mij wel zeker de reden er naar toe te gaan.

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 5:06 pm 

Nu wil ik hier niet de azijnzeiker gaan uithangen maar na het bekijken van de twee filmpjes gaat mijn interesse toch meer naar de eerste vuurkunstenaar uit.
Muziek is heel smaak gevoelig en zeer subjectief , maar mijn voorkeur gaat toch over het algemeen uit naar live muziek daar ik dat zeker ook een kunst vind dat een gedegen circus niet mag missen.
Niet alleen vind ik het filmpje veel beter maar er gebeurt naast en achter hem nog meer om naar te kijken wat het als geheel interessanter maakt ,nu weet ik dat dat meer met de vorm waarin Cirque Du Soleil circus giet heeft te maken, maar toch.
Ook voor de tweede kunstenaar heb ik respect want ik brand mijn vingers hier niet aan!!

Jasper

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 5:23 pm 

Ja sorry hoor van zulke details heb ik natuurlijk geen verstand. Ben wel eens lief maar nooit majoretteketetertje geweest. En hoe alles precies in elkaar zit moet je ook niet weten, het gaat om het totaaleffect.
Maar als je denkt dat je het minstens zo goed of beter kunt als die bij Cirque du Soleil dan wacht je een mooie toekomst denk ik.
Leuk trouwens dat er toch nog meer dames op het forum zijn, ik maakte me al zorgen.
Oja, ik heb je zien optreden in Groningen denk ik nu ook.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00