Volgens mij hoort deze discussie onder Cirque du Soleil maar ik kan me vergissen. Ben het al weer lekker met geen van beide voorgangers eens maar daar ben ik ik voor. Een slecht gemaakt filmpje, vast geen eigen productie. De saaiheid zit in het gebrek aan kleur. Opwindende muziek, past prima bij deze act. Spaans dat klopt ook al dus. Een heel uitstekende vuuract met vaak een verbluffende snelheid. Hij draait ze rond met 1 vinger. Dit is niet alleen wat we willen zien. Maar als je daar toch op You Tube bent kun je wel meer dan tien filmpjes zien van Corteo. Want de eigen voorfilm op hun site doet het steeds niet. Overbelast denk ik. Die dames aan die kroonluchters. Schitterend. Grote bedden in plaats van trampolines. Gaaf. Mooi cyrisch wiel. Zelfs poppekast met kleine mensjes. Zag nog ergens dat golf-clownsnummer maar dat kende ik al. Denk dus dat dat niet in Corteo hoort al stond het daar wel bij. Maar op zich erg lachen. En als je al die mensen bezig ziet dan zie je dus wel echte circusartiesten. Waarvan een heleboel wel heel gelukkig zijn dat ze dit hele mooie werk doen mogen. Want voor al die mensen is nu eenmaal geen plaats in alle normale circussen ter wereld. Daar hoef je niet lang voor te rekenen. Maar die vuurman kan echt bij elk circus terecht met wat hij doet, dat denk ik wel.
Nu weer die filmpjes gezien is voor mij wel zeker de reden er naar toe te gaan.
|