Zaterdagavond een heerlijke voorstelling in Nijmegen beleefd; echt kerstcircus in een stampvolle tent!
De sfeer is bij Freiwald zowieso intiem te noemen, aangezien de tribune maar 5 rijen telt, en dat wordt bewust zo gehouden, heb ik vernomen.
Een prachtig programma, met het talent Katharina Weiss en duo Passe-Pieds (die door het hele programma heen optreden, ze zij al bezig voordat de voorstelling echt begint).
Jimmy Enoch is er ook; volgens mij de wereldtop in eenwielfietsen met bijna 20 bladen glaswerk, en met een demonstratie fietsen zoals niemand anders kan.
Wie Jimmy vorig jaar niet gezien heeft bij het Kerstcircus Den Bosch kan nu naar Nijmegen!
En verder: dit programma is volgens mij het dier-rijkste van alle kerstcircussen:
Paarden, heel veel paarden, honden, ganzen, drie kolossale zwarte stieren, een heel knap getrainde groep lama's en natuurlijk de beroemdste olifant van Nederland.
Het is goed te zien dat met alle dieren respectvol wordt omgegaan, ik bezocht de voorstelling met 4 kritische dames (allemaal ruim ervaren met paarden, en waarvan eentje dierenarts),
en deze show is glansrijk door de keuring gekomen. Met daarbij complimenten voor de knappe dressuur van de paarden, de lama's en de stieren.
Echt een aanrader! Ook als je niet in in de stad woont: het is de moeite waard naar Nijmegen te reizen