Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mei 03, 2024 6:21 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 11:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 27, 2013 6:15 pm
Berichten: 34
Goedenavond.

Zoals het onderwerp al aangeeft, ben ik al een tijdje benieuwd naar wat artiesten nou verdienen.
en worden ze per maand betaald of gewoon per voorstelling. Iemand die het misschien weet.

Bedankt :)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 9:18 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Meestal worden artiesten per week uitbetaald. Dit verschilt echter per circus en is ook afhankelijk welke periode ..
De prijs is afhankelijk van de hoeveelheid aanbiedingen die een artiest krijgt (vraag-aanbod), de periode (kerst is 2x zo duur) en het aantal garantiedagen.

Bedragen noemen is moeilijk... zal vergelijkbaar zijn met een regulier salaris of bij goede artiesten misschien iets hoger omdat je natuurlijk niet alle dagen per jaar werk hebt, of er een groot risico aan vast hangt

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En is bovendien sterk afhankelijk van het niveau van de betreffende artiest!
En de afspraken die gemaakt zijn of, bij beroemdere artiesten, het contract.
Ook hangt het af van het niveau van het betreffende circus.
Waarbij in alle gevallen hele grote verschillen voorkomen, zodat het noemen van bedragen geen enkele zin heeft.
Algemene richtlijnen bestaan niet, hoogstens het minimum-loon in sommige landen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 4:45 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
En daarnaast zijn er veel secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals kost en inwoning, meehelpen met andere zaken in het circus, meewerken door de partner en noem maar op....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr okt 18, 2013 3:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 27, 2013 6:15 pm
Berichten: 34
Nou had ik nog een vraagje aan de gene die het misschien weten. Sommige circussen zijn niet het hele jaar door op tournee, maar alleen in sommige periodes. Wat gebeurd er dan met de artiesten, doen zij dingen er tussendoor. Iemand een idee? Weet iemand ook wat een staanplaats kost voor een (klein) circus in een gemeente.

Thnx :wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr okt 18, 2013 4:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Je blijft allemaal vragen stellen waarop geen eenduidig antwoord te geven is!
Het ene circus is het andere niet, de ene artiest is de andere niet en de ene standplaats is ook de andere niet!
Dus zoveel circussen, artiesten en standplaatsen er zijn, zoveel antwoorden!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 9:37 am 
TomS schreef:
Nou had ik nog een vraagje aan de gene die het misschien weten. Sommige circussen zijn niet het hele jaar door op tournee, maar alleen in sommige periodes. Wat gebeurd er dan met de artiesten, doen zij dingen er tussendoor. Iemand een idee? Weet iemand ook wat een staanplaats kost voor een (klein) circus in een gemeente.

Thnx :wink:


zowieso is een circus nooit 365 dagen op tournee, maar begint die meestal rond de pasen en eindigd meestal rond half oktober.
Dan heb je 3 soorten circussen. De een is een familiecircus, en dat zijn meestal duitse komedianten wiens vader en moeder een zooitje kinderen op de wereld zetten, waar menig turkse familie
jaloers op is, en die circussen hebben dan ook alles zelf en doen alles zelf en huren dan ook geen artiesten in, en hebben dan ook de meeste overlevingskansen, want komt er geld binnen,
dan krijgt eenieder z'n deel, komt er niks binnen, dan nog is de tafel gedekt en hebben ze allemaal te eten, en zullen ze een weekje met zo goed als geen sallaris moeten doen.
Het nadeel is dat die kinderen ook groot worden, en dan weer op hun beurt kinderen krijgen, en dan zullen ze toch op hun eigen benen moeten staan en een eigen circus moeten beginnen,
want anders is het niet meer op te brengen om zoveel monden te voeden met 1 circus, en zo reizen er wel 350 komediantencircussen in duitsland.
De andere circussen zijn vaak van 1 eigenaar met hooguit een paar kinderen en soms een paar eigen dieren, maar te weinig om daar een heel programma me te vullen, en die huren dan artiesten
in voor een seizoen. Het nadeel daarvan is dat als het slecht loopt, ze toch de artiesten moeten betalen.
En dan heb je nog de gelegenheidscircussen, dus kerst/wintercircussen, en die worden door alle circussen gehouden, maar ook door ondernemers die verder niet uit een circus komen
of niet reizen, en dan alles inhuren, en dat is dus helemaal een groot risico, want naast artiesten, moeten ze dus ook huur voor het materiaal betalen omdat ze niks van hun eigen hebben.
En wat de gages betreft, de ene artiest is de andere niet, dus lopen de prijzen ver uiteen. In de regel is het zo dat hoe verder een artiest uit het oosten komt, des te goedkoper ze zijn,
met uitzonderingen daargelaten, want lui als popov zijn topverdieners. Een ook voor artiesten die een prijs in monaco hebben gewonnen, moet je flink in de knip en van goede huize komen
als je zulke artiesten al uberhaupt kunt strikken. Dan kosten artiesten in een zomerseizoen minder dan voor een kerstcircus want een kerstcircus is hooguit 10 tot 14 dagen,
en moeten artiesten dan van ver komen, en dan willen ze voor die moeite dan ook beter betaald worden, en moet je dan ook hun reiskosten betalen en dat alles maakt een kerst/wintercircus een dure grap.
En wat de staanplaatsen betreft wonen we in een bananenrepubliek waarin elke gemeente zelf mag bepalen wat ze vragen, dus bij de een staan ze bwv klaar met de waterkraan en stroom voor niks, en
de ander vraagt gewoon het hemd van je reet voor alles.
Al met al is er dus geen prijskaartje aan circussen te hangen, want je bent dus afhankelijk van al die variabelen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 12:07 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Wat 'circusfan' hier voor vuiligheid uit zijn bekrompen leefwereld spuit, is duidelijk over de schreef.
Onverbloemd racisme en stigmatisering, en dat is ook in strijd met de forumregels.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 1:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Tijger schreef:
Wat 'circusfan' hier voor vuiligheid uit zijn bekrompen leefwereld spuit, is duidelijk over de schreef.
Onverbloemd racisme en stigmatisering, en dat is ook in strijd met de forumregels.

Ik heb het stukje een paar keer overgelezen en zie niet goed wat je bedoelt. Circusfan chargeert wel hier en daar, gebruikt een paar beeldspraken maar ik zie niet goed wie zich beledigd zou moeten voelen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 2:33 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Ongenuanceerde uitspraken over duitsers, turken, circusfamilies..... es ist wirklich zum Kotzen!

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 2:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Heel erg ongenuanceerd en inderdaad soms ronduit beledigend.
Dat is het verhaal van Circusfan wel.
Komedianten vind ik haast nog de grootste belediging, dat geldt steeds vaker als een regelrecht scheldwoord.
De nuance ontbreekt met name bij zijn opmerking dat 'dat soort circussen' alles zelf doet, wat absoluut, zeker voor de grotere, volledig onwaar is.
Ze huren wel degelijk artiesten in, soms van andere families maar lang niet altijd, of zelfs bijvoorbeeld een heel orkest.
Maar met name zouden ze nergens zijn zonder 'gewoon' personeel!
En dan bedoel ik uiteraard stal-, terrein- of pisteknechten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 8:48 pm 
Tijger schreef:
Ongenuanceerde uitspraken over duitsers, turken, circusfamilies..... es ist wirklich zum Kotzen!

Ongenuanceert? je bedoeld dat ik de feiten niet in een mooi politiek correct links jasje giet?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 9:38 pm 
circusmeisje schreef:
Heel erg ongenuanceerd en inderdaad soms ronduit beledigend.
Dat is het verhaal van Circusfan wel.
Komedianten vind ik haast nog de grootste belediging, dat geldt steeds vaker als een regelrecht scheldwoord.
De nuance ontbreekt met name bij zijn opmerking dat 'dat soort circussen' alles zelf doet, wat absoluut, zeker voor de grotere, volledig onwaar is.
Ze huren wel degelijk artiesten in, soms van andere families maar lang niet altijd, of zelfs bijvoorbeeld een heel orkest.
Maar met name zouden ze nergens zijn zonder 'gewoon' personeel!
En dan bedoel ik uiteraard stal-, terrein- of pisteknechten.


Ah, daar hebben we de ster van het circusmeisjeforum, want je kunt geen overzicht bekijken, of jij staat er wel achter met het laatste woord.
Heb je soms geen leven dat je 24/7 dit forum uitwoont met je geneuzel?
En als ik dat hysterische gejammer lees, lijkt het wel of ik ineens met een paar anti-zwarte pieten activisten aan het soebatten ben.
Ben je ook zo'n meeloper die er een trend van maakt om alles in het hoekje van discriminatie te duwen en rasist te schreeuwen,
en van mening is dat zwarte piet ineens ook niet meer moet kunnen, onder het mom van, kijk mij eens politiek correct zijn?
Anyway, het is gewoon een feit dat het in duitsland stikt van komediantencircussen, en zeg ik dat het VAAK komedianten zijn,
en NIET allemaal. Dus wat loop je dan te miepen dat het absoluut niet waar is, en vooral bij de grote niet? Want je haalt iets aan wat
ik helemaal niet gezegd heb, en daarom zet ik je even op je nummer, want jij gaat mijn woorden niet uit z'n verband rukken en er een
andere draai aan geven, begrepen?
Verder blijft het dus een feit dat er veel komediantencircussen zijn die zelf een hele hoop kids op de wereld zetten, waar een turkse familie jaloers
op zou zijn, en aan die stelling is niks beledigend aan. En het volgende feit is dat die circussen dan alles zelf doen met kun kinderen, en verder geen artiesten
inhuren, want ze doen en kunnen alles zelf. Als hun kids dan weer volwassen zijn en gaan trouwen en zelf kids krijgen, dan gaan ze vaak hun eigen circus
beginnen, want de financiele spoeling word anders te dun, en dat is verder geen verwijt of belediging, maar gewoon een logisch feitje!
En zo schijnen er dan wel 350 van die circussen te zijn, en of dat in duitsland alleen is en of dat er nou in werkelijkheid 35 of 100 zijn, laat ik maar in het midden,
maar ze zijn er wel degelijk, dus weer geen verwijt maar gewoon een feit, en dat jij en die andere huilebalk het woord komediant als beledigend zien, is jullie probleem.
Ik zou zeggen, zeg eens tegen joop of zo voor de gein dat het een ouwe komediant is. Ik weet zeker dat hij er om zal lachen ook, en er nog trots op zijn ook,
dus doe eens niet zo hysterisch allemaal!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 9:54 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Bijna alle Duitse circusmensen hebben wel een connectie met het Komödianten/Reisende , ze zijn er inderdaad trotst op en zullen het ook niet als een "scheldwoord" of "discriminatie" zien.

onder de Kömodianten heb je dan ook weer de goede en de slechte (Wänderzirkus , Bettelzirkus etc.)
Zelfs bij Zirkus Charles Knie kom/kwam je mensen met een komodiantenverleden tegen.
Natuurlijk zijn er bij die artiesten niet betalen maar dan ben je ook zo je programma kwijt, maar ook menig artiest kan er wat van en denken een monte carlo gage te mogen vragen voor een simpel jongleernummer o.i.d.

Leuk discussiepuntje .... ik pak alvast de popcorn. |o|


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Salaris Artiesten
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 10:19 pm 
MartijnH schreef:
Bijna alle Duitse circusmensen hebben wel een connectie met het Komödianten/Reisende , ze zijn er inderdaad trotst op en zullen het ook niet als een "scheldwoord" of "discriminatie" zien.

onder de Kömodianten heb je dan ook weer de goede en de slechte (Wänderzirkus , Bettelzirkus etc.)
Zelfs bij Zirkus Charles Knie kom/kwam je mensen met een komodiantenverleden tegen.
Natuurlijk zijn er bij die artiesten niet betalen maar dan ben je ook zo je programma kwijt, maar ook menig artiest kan er wat van en denken een monte carlo gage te mogen vragen voor een simpel jongleernummer o.i.d.

Leuk discussiepuntje .... ik pak alvast de popcorn. |o|

Kijk, jij snapt hoe het in elkaar zit. Dat kan ik van zijne koninklijke circusheid niet zeggen. :lol:
Over zwerf en bedelcircussen gesproken,(zirkus blech, heute hier und morgen weg) ik heb hele verhalen op een duitse circussite gelezen over wat voor tuig er soms tussen zit
die net als een stelletje zigeuners het leven van menig gemeente zuur maken, compleet met oprotpremies en zo, en het dus voor de echte circussen helemaal kaput machen.
Het ging zelfs zover dat er zelfs al eens met vuurwapens geschoten is geweest, maar dergelijk nieuws zal dan ook nooit eens op een forum als dit geplempt worden.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.