Maar zoals het er nu naar uitziet mogen we ook in het Noorden niet mopperen: Circus Roncalli begint zijn tournee dit jaar in Oldenburg!
Bij de bekende Weser-Ems-Halle -op loopafstand van het station- staan ze van donderdag 12 maart t/m maandag 6 april, en dat lijkt me zo op het oog 2e Paasdag.
Ik schreef het vorig jaar ook al: Oldenburg uitstekend per bus vanuit bijvoorbeeld de stad Groningen te bereiken, maar ook per trein.
Dat busreizen is wel wat ingewikkelder geworden, want er rijden nu al drie busmaatschappijen tussen de twee steden. En daardoor rijdt de eerste die er al was nu minder vaak....
Tegen dat het zo ver is kom ik nog wel met een dienstregeling op maat!
Deutsche Bahn (de moedermaatschappij van Arriva) kent ook speciale kortingskaarten die tot Oldenburg geldig zijn.
Voorstellingen zijn er op woensdagen, donderdagen en vrijdagen om 16.00 en 20.00 uur, op zaterdagen om 15.00 en 20.00 uur en op zon- en feestdagen (dus ook 2e Paasdag) om 14.00 + 18.00 uur.
Geen voorstellingen op maandagen en dinsdagen en op Goede Vrijdag - 3 april.

Ja, en waar ze naar kijken kun je op de site zien......
Na Oldenburg vertrekt het circus naar Luxemburg (14 april - 3 mei), dan weer lekker in de buurt: Aken (8 - 31 mei), vervolgens Bielefeld (ook te doen...) 5 - 28 juni, en dan is de koek op!
Er volgt een lange zomerstop en pas in oktober zijn ze weer te zien in Hannover (9 okt - 15 nov).
Kijk eens aan, de adverteerders hebben me hier (bovenin) intussen ook kunnen vinden: