Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo mei 11, 2025 1:49 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 05, 2015 2:39 pm 

Even pauze voor Martin Lacey en zijn manschappen, hier onderweg naar Madrid. Waar hij vanaf gisteren (4 december) tot en met 10 januari te zien zal zijn in het Gran Circo Mundial.
En voor wie het allemaal niet zo aandachtig volgt: dit is dus geen compleet circus dat zich verplaatst, maar slechts één act!
Telt u even mee, een mannetje of 15 personeel!
Dat is dan altijd nog niet eens een 1 op 1-verhouding met het aantal roofdieren!

Bijlage:
martin lacey tussenstop naar Madrid dec 2015.jpg
martin lacey tussenstop naar Madrid dec 2015.jpg [ 24.43 KiB | 3783 keer bekeken ]

Als je dit zo ziet, hoeveel mensen zouden er dan wel niet bij het complete Circus Krone werken?!
(Maar dat is een beetje een grapje-vraagje hoor! Liever dan ook geen serieuze pogingen tot antwoord....)

BerichtGeplaatst: za dec 05, 2015 4:45 pm 
Didier schreef:
Even pauze voor Martin Lacey en zijn manschappen, hier onderweg naar Madrid. Waar hij vanaf gisteren (4 december) tot en met 10 januari te zien zal zijn in het Gran Circo Mundial.
En voor wie het allemaal niet zo aandachtig volgt: dit is dus geen compleet circus dat zich verplaatst, maar slechts één act!
Telt u even mee, een mannetje of 15 personeel!
Dat is dan altijd nog niet eens een 1 op 1-verhouding met het aantal roofdieren!

Bijlage:
martin lacey tussenstop naar Madrid dec 2015.jpg

Als je dit zo ziet, hoeveel mensen zouden er dan wel niet bij het complete Circus Krone werken?!
(Maar dat is een beetje een grapje-vraagje hoor! Liever dan ook geen serieuze pogingen tot antwoord....)

15 man voor 1 leeuwennummer. Wat moet zo'n act dan wel kosten per dag? Want dat is toch voor een
circus niet te betalen om zoiets in te huren?

BerichtGeplaatst: za dec 05, 2015 6:49 pm 

Martin Lacey geeft in interviews wel eens aan 20.000 per maand te betalen voor de rekening van al het
vlees voor zijn huisdiertjes :P Biologisch vlees overigens, alleen het allerbeste voor de leeuwen. Ga maar na hoeveel die act in totaal wel niet kost ;) Het zou me niet verbazen als het de duurste circus act ter wereld is, in ieder geval een van de beste.

Na Spanje reist Martin Lacey jr door naar Monte Carlo.

Tip voor de liefhebbers; veel updates over de Lacey leeuwen (en tijgers) kun je hier volgen: www.facebook.com/lacey.fund/

BerichtGeplaatst: za dec 05, 2015 8:44 pm 
Paul schreef:
Martin Lacey geeft in interviews wel eens aan 20.000 per maand te betalen voor de rekening van al het
vlees voor zijn huisdiertjes :P Biologisch vlees overigens, alleen het allerbeste voor de leeuwen. Ga maar na hoeveel die act in totaal wel niet kost ;) Het zou me niet verbazen als het de duurste circus act ter wereld is, in ieder geval een van de beste.

Na Spanje reist Martin Lacey jr door naar Monte Carlo.

Tip voor de liefhebbers; veel updates over de Lacey leeuwen (en tijgers) kun je hier volgen: http://www.facebook.com/lacey.fund/

Ik geloof het achter elkaar dat dit wel de duurste circusact ever moet zijn, want zoveel mankracht en materiaal voor 1 act
heb ik nog nooit gezien.

BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2015 3:26 pm 

Geweldige tip Paul, die door Martin Lacey opgerichte L.A.C.E.Y. Foundation!
Daardoor dezelfde foto -on the road to Spain- nu ook duidelijker:

Afbeelding

en zelfs ook rijdend:

Afbeelding

Maar nog veel meer moois! Zo was King Tonga jarig op 1 december.
Ik betwijfel echter of dit hem is op de foto van die dag, ik denk dat dit Baluga is:

Afbeelding

Dit is in ieder geval wel Baluga (rechts) samen met Anara tijdens een voorstelling. Ook dan dikke maatjes!

Afbeelding

De opbouw in Madrid houdt wat ruimte betreft niet echt over:

Afbeelding

Afbeelding

Met als onderschrift: 'Vingers weg: ik ben gevaarlijk!' en 'Handen thuis, ik ben een leeuw!'

Tijdens de training in Spanje: Een zoen is altijd mogelijk....!

Afbeelding

Mooi filmpje van een vrije training met publiek van Alexander Lacey in de States:

https://www.youtube.com/watch?v=eJSql035n1o

Even een tukje na een vermoeiende reis.....

Afbeelding

Antwoord ook op de vraag waarom ze zo'n dure act naar Spanje lieten komen. Het circus viert met deze voorstelling het 40-jarig bestaan in de Spaanse hoofdstad.
Dat mocht best wat kosten en daarvoor was alleen het beste goed genoeg!

BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2015 3:31 pm 

Er bestaan natuurlijk wel meerdere circusacts waaraan meer dan 15 personen een bijdrage leveren. Denk maar aan grote aantallen Aziatische atleten tegelijk in de piste of springplanknummers met 15 tot 20 artiesten.
Daar is dan uiteraard ook een hele begeleidingsgroep bij, van een eigen arts tot een eigen kok en aardig wat fysiotherapeuten, want blessuregevoelig!
Een dergelijke act kost ook een lieve duit.
Het verschil met Martin Lacey is natuurlijk wel dat ze veel minder materiaal mee hoeven te nemen!
Op de bovenstaande foto van de opstelling in Madrid zie je maar één binnenplaats, daarachter is er nog één.
En de mannetjes zijn heus wel nodig om 27 diertjes tegelijk in de piste te dirigeren.
Want ze kunnen nog zo mak en braaf en aardig zijn, denk niet dat ze ongestuurd precies op tijd de juiste kant op gaan lopen!
Een hele organisatie dus, achter de schermen.
Plus de op- en afbouw van de binnenkooi, dat lijkt me logisch.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00