Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 17, 2024 8:13 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 1:45 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Lisa schreef:
Dus niet de dieren uit hett circus, maar betere leefomstandigheden. Houd dus in... dat er altijd dieren in het circus zullen zijn, mits de omstandigheden, leefomstandigheden en diens meer maar goed geregeld zijn. Eventueel bij wetgeving.!!!!!!


Nee. Zoals Kiwi al aangeeft kan een circus die ruimte nooit geven, omdat het een reizend geheel is en 'compact' blijft. Tijgers, leeuwen, olifanten e.d. hebben RUIMTE nodig. Veel ruimte om goed in te kunnen leven. Bij een circus krijgen ze dat gewoon niet. Ze zitten in kooien van enkele vierkante meters. En heel af en toe mogen ze in een kooi die iets groter is. Als argument dat de dieren als tijgers/leeuwen dat niet erg vinden zegt het circus: "In de natuur liggen de dieren de grootste tijd van de dag". Ten eerste is het dan apart dat de dieren dan hele lange tijd van de dag constant aan het ijsberen zijn. En ten tweede betekent dat niet dat de dieren dan wel in kleine kooien gehouden kunnen worden. Ze hebben een goede omgeving nodig, gevarieerd, etc. zodat er geen verveling ontstaat, etc.

Kortom wij vinden naast dat we vinden dat dieren niet voor amusement gebruikt/misbruikt mogen worden dat de leefomgeving van die dieren niet toereikend is. We kunnen ze echter ook niet naar de natuur brengen, dus moet er gekeken worden naar wat een stap voorwaarts is. En het optimale binnen onze samenleving is ze in een gesloten opvangplek uit te zetten, waar hun natuurlijke omgeving nagebootst is.

Citeer:
Praten jullie dan met politieke partijen?


Ja

Citeer:
Met circusverenigingen (VNCO) of met circusdirecties.


Ik heb een paar keer een discussie gehad met mensen van het circus waaronder vanuit de 'top'. Maar als die naar mij toelopen, mij direct beschuldigen van vandalisme en van dierenbevrijding e.d., dan houdt het op. Ook een keer dat die directeur van GRS die naar mij toekwam. Deze beschuldige me direct van borden beplakken. En toen we het over de dieren hadden. Toen riep die dat we nog nooit bij de dieren gekeken hadden. Ik zei dat we foto's hebben dat we wel gekeken hebben. Toen zei die nog een keer dat we nog nooit zijn wezen kijken etc. Ook zei die iets over de huisvesting van dieren wat niet klopte, terwijl die in de krant het weer anders had gezegd.
Dus ik had wel het gevoel dat een discussie met die personen nou niet echt zou helpen, terwijl ik best wel enig uitleg wil geven wat onze mening is. Dat we het niet eens worden is duidelijk.

Citeer:
Kijken jullie wel eens naar een optreden van circusdieren, maar ook naar de huisvesting?

Wij hebben vele circussen bestudeerd.

Citeer:
Is dit bij alle circussen hetzelfde.?


Er zijn verschillen.

Citeer:
Zijn er goede diervriendelijke circussen en dus ook slechte?


Je kan gradaties maken, maar in feite is het welzijn van de dieren maar minimaal. En kan ook nooit hoog genoeg worden.

Citeer:
Is cirus met dieren nu eenmaal jullie doelwit om succes te verkrijgen of zijn er ook circussen die het ' in jullie ogen' goed voorelkaar hebben?

Circussen zonder dieren :)

Tot nu toe heb ik geen enkel circus gezien die enige moeite heeft genomen voor de dieren om het welzijn omhoog te gooien. Dus dat vind ik wat zeggen over de houding van het circus.

Maar in onze ogen zijn circussen met dieren altijd niet goed voor de dieren. Bij gedomesticeerde dieren kan je afgezonderd van de circuselementen het welzijn/leefomgeving hoog opkrikken naar een niveau van boven het gemiddelde van een gemiddelde huisdierbezitter.

Citeer:
Waarom dan zo'n menigte namaakdieren en toneelspelletjes voor de circustenten. Nog niet te noemen de dwangmatige uitdeling van folders en flyers en de hierbij uitlokkerige WANsfeer. Bedenk dat je hier een industrieel-erfgoed, die al vele jaren de burgers van nederland een dienst bewijst, danwel uitlaadklep biedt, kapot maakt.


Industrieel erfgoed? Cultureel erfgoed bedoel je? Wij zijn echt niet voor verdwijnen van circussen hoor. Ik pleit zelfs ervoor dat er subsidieregelingen komen voor de circussen. Die het bestaan van circussen garandeerd.

Citeer:
Binnenkort mogen we ook al niet meer roken in een uitgaanscentrum. Nu al niet meer op stations en openbare gebouwen. I


Terecht. Iedereen die in uitgaansgelegenheden komt heeft grotere kans op longkanker door al het rook. Waar bij een kruispunt maar 5gr fijnstof word gemeten wordt in een rokerig cafe 1000% meer gemeten. Zoiets was ongeveer die verhouding.

Kijk.. als iemand wil roken.. best, maar dan kan die ook thuis in zijn kamer doen. Daar hoeft die zijn rook en uitstoot echt niet op te dringen aan anderen. Sowieso zijn de rokende mensen een enorme kostenpost voor de burger plus dat de ziekwordende meerokers ook kosten oplevert. Plus dat roken slecht is voor het milieu. Hele stukken regenwoud gaan er door kapot.

Citeer:
Ik denk dat er een keuze vrijheid moet blijven voor de inwoner van Nederland. DEMOCRATIE....dat woord kennen jullie toch wel..


Wat Kiwi al zegt.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2007 3:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
heuvels schreef:
in veel gevallen vind ik het inderdaad een win-win situatie. Maar leg jij dan eens uit hoe jouw ideale wereld er uit ziet...


Leg jij eerst eens uit wat een olifant (bv) erbij wint als hij iedere dag moet optreden, onnatuurlijke poses en kunstjes moet doen wat hem pijn doen, iedere dag aan de ketting vastliggen en als ie geluk heeft eens een uurtje ofzo "vrij" rondlopen: het is te zeggen in een afgerasterd stukje wei met de oppasser erbij.

Waar wint daar de olifant bij??????????????????? (of de leeuw, de tijger, de apen, de paarden, ... weet ik veel welke wilde dieren jullie gebruiken, wat winnen zij erbij????

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 06, 2007 9:27 am 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ten eerste waarom antwoord er weer niemand op de vorige post? Ik krijg dan altijd het idee dat mensen niets weten te zeggen omdat ik gelijk heb?

Ten tweede had ik ook nog een onbeantwoorde vraag in het topic dat net gesloten is: Wie zou er graag iets aan het dierenleed doen, zonder geld te moeten geven, zonder demonstreren of activist te worden, gewoon van bij je thuis uit?!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 06, 2007 11:54 am 
tieske schreef:
Ten eerste waarom antwoord er weer niemand op de vorige post? Ik krijg dan altijd het idee dat mensen niets weten te zeggen omdat ik gelijk heb?

Ten tweede had ik ook nog een onbeantwoorde vraag in het topic dat net gesloten is: Wie zou er graag iets aan het dierenleed doen, zonder geld te moeten geven, zonder demonstreren of activist te worden, gewoon van bij je thuis uit?!


Wat levert het op wanneer men de vragen naar je zin beantwoord? :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 06, 2007 3:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Hoezo naar men zin?

Djeezes is het zo moeilijk om een antwoord te geven?
Geef gewoon het antwoord dat je zelf wil, ik heb toch niet gezegd wat je moet antwoorden?!

En als het "naar men zin" is, tja so what dan, dan is dat zo, als dat "niet naar men zin is" tja dan is het ook zo he.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di mar 06, 2007 3:58 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Ik wil best wat tegen dierenleed doen. Bij de meeste dagelijkse dingen sta ik daar ook wel al bij stil. 't Zijn de kleine dingen die het doen. Zou iedereen moeten doen.

Ik heb geen goudvis in een kleine kom.
Ik draag geen bont.
Ik koop scharreleieren.
Als ik vis ga ik heel voorzichtig met mijn vangst om.
Mijn tuin is vogelvriendelijk.

Deze lijst kan ik veel langer maken als ik er echt voor ga zitten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mar 07, 2007 12:02 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Citeer:
Ten eerste waarom antwoord er weer niemand op de vorige post? Ik krijg dan altijd het idee dat mensen niets weten te zeggen omdat ik gelijk heb?

We weten nog steeds niet hoe jouw ideale wereld er uit ziet. Is het bijvoorbeeld een mensenloze dierenwereld waarin de mensen in reservaten leven? Of andersom? Heb je een visie of loop je alleen maar te klagen over zielige dieren?

PS de veganistische discussie heb ik verplaatst naar K&P. Niet omdat het prietpraat is maar omdat het niets met circusdieren van doen heeft.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mar 07, 2007 6:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Mijn ideale wereld zou 2 regeltjes bevatten:
1) Leef en laat leven
2) Doe een ander niet aan wat je niet wil dat men jou aandoet.

(En natuurlijk al de huidige wetten enzo maar dat zou het "levensmoto" zijn).

Voor de rest zouden er eigenlijk geen jobs verdwijnen hoor.
Gewone veeboeren worden bv sojaboeren.
Slachters worden diegenen die de sojascheuten bv reinigen en zij kunnen ook in fabrieken gaan werken waar de soja tot voedsel verwerkt wordt (bv sojaburgers)

Bonthandelaars gaan andere stoffen vervaardigen enzo.
En ja circusdieren en dierentuinen moeten afgeschaft, dieren horen in het wild.
Daar waar mens en dier relatief dicht bij mekaar wonen moeten wetten komen zoals: men mag niet meer woud kappen en er wordt een groot hek geplaatst op die plekken.

Voor de rest ja gewoon voor iedereen proberen zoveel mogelijk welvaart en welzijn te creëren, armmoede de wereld uit helpen.
Oorlogen stoppen en vermijden, gewoon overal vrede.
(is zeer idealistisch maar ja je wilde weten hoe men ideale wereld was)

Voor de rest proberen afval te beperken, mileuvriendelijke energie opwekken enzoverder enzovoort.

Proefdieren afschaffen.

En ja huisdieren mag, maar dan heb ik het over honden, katten, paarden, hamsters enzo, niet: slangen, tarantula's, apen en andere wilde en exotische dieren.
De huisdieren moeten goed verzorgt worden.

Dat is het zowat denk ik. Op vele gebieden te idealistisch maar eigenlijk, als iedereen het goede in zichzelf toont en niet iedereen met de vinger wijst, gewoon bij zichzelf begint en die 2 regeltjes in acht neemt...

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mar 07, 2007 8:41 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Lijkt me best realiseerbaar als vanavond 95% van de wereldbevolking even een euthanasiepilletje inneemt. Sorry, ik bedoel dit niet als extremisme, maar de wereld is intussen zo vol geworden dat de invloed van de mens zover reikt dat alle dieren zowat in reservaten leven. Met een groot hek er om heen zoals Tieske schrijft.

De gebieden om soja te kweken zijn immers ook aan de leefgebieden van dieren onttrokken...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do mar 08, 2007 12:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
ja maar als we geen koeien meer houden en varkens en als die andere dieren, dan is dat ook ruimte die vrij komt.

En ja voor de rest moeten sommige mensen wat beter nadenken vind ik want er zijn mensen die 10 kinderen hebben ofzo... ja dat vind ik overdreven. Zeker als je weet dat men steeds ouder en ouder wordt.... zo zal het snel overal overbevolkt worden en dit zouden we moeten kunne inperken.

En dit bedoel ik niet alleen omdat we t leefgebeid van de dieren afnemen en bossen kappen, maar gewoon omdat we er onszelf mee vernietigen (meer afval, meer boskap : minder en minder lucht die gezuiverd wordt, voedsel zal ooit opraken, ....)

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.