Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 4:53 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 812 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 12:03 pm 

Commanderjeep schreef:
wat ook zo vreemd is het circus rijdt vrijdag naar wijchen en der is geen buitenkooi of kooiwagen te bekennen .dus staan ze 5 dagen in een afgeschoven ruimte .o o o wat zijn we goed voor de dieren
Daar heb je helemaal gelijk in!

Toch is dit de eerste keer dat de dieren zo lang in een gesloten wagen staan bij Belly-Wien in Nederland. Andere jaren maakte dit circus een aaneengesloten tournee en ging het overwinteren in een loods met veel ruimte voor de dieren. Nu reizen ze door in de winter en blijven ze tussen twee speelplaatsen ergens zonder voorstellingen staan. Dan zou een winterkwartier toch beter zijn!

Zou de politie het wegrijden soms verbieden? Want die willen natuurlijk ook nog onderzoek doen aan de tijgerwagen.

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 12:16 pm 

magnum schreef:
max schreef:
Wat er vandaag bij Belly-Wien heeft plaatsgevonden mag natuurlijk nooit gebeuren, je moet dergelijke zaken goed controleren of de verblijven van de roofdieren maar ook van de andere dieren goed afgesloten zijn. Bij dit circus gebeurd het wel erg vaak dat er dieren aan de wandel gaan zoals meermalen de giraffe maar ook wel kamelen en paarden. Ook bij Renz-Berlin zijn de olifanten eens aan de wandel gegaan een paar jaar terug.
Ik kan mij het laatste geval van ontsnapte roofdieren en wel leeuwen wat in Nederland is gebeurd nog wel herinneren en dat incident vond plaats tijdens het gastspel van het Wintercircus Martin Hanson in december 2000 in Heerenveen waar twee leeuwen ontsnapten van de Tsjechische dompteur Bob Navarro, maar dat is toen gelukkig goed afgelopen voor mens en dier.
Ook herinner ik mij een apart voorval in het voorjaar 2005, toen er tijdens een transport van het Circus Fliegenpilz vanuit Duitsland naar de eerste speelplaats in Nederland Assen een zeeleeuw uit een rijdende transportwagen ontsnapte, door een niet goed functionerend luik. Het circus mocht na de voorstelling ,Assen pas verlaten toen het luik goed gerepareerd was, gelukkig mankeerde het dier niets en trad in Assen gewoon weer naar hartelust op.
Maar nu even de dierentuinen, want jullie kunnen je vast nog wel het drama een paar jaar terug herinneren van de spektakulaire ontsnapping van de gorilla Bokito, die voor heel wat paniek heeft gezorgd en een vrouwelijke bezoeker zwaar heeft verwond. Het gebeurd in de dierentuinen nog wel regelmatig dat er eens vogels of apen weten te ontsnappen.

En zelfs uit gevangenissen en tbs klinieken ontsnapt er wel eens eentje!

Zitten er ook tijgers in TBS klinieken?

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 12:19 pm 

Maeve schreef:
3 welpen?
zal wel aan mij liggen maar ze had toch nog maar 2 welpen?

Om hoeveel tijgers gaat het dan nou ook..
4?
3?

is dat relevant? Maakt voor die kameel niets uit. 1 tijger is al dodelijk.

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 12:24 pm 

pierrot schreef:
Zitten er ook tijgers in TBS klinieken?

Nee wel mensen die afentoe een hele sterke drang voelen om met een bijl op babies in te gaan staan hakken.
En met stage heb ik in zo'n kliniek iemand ontmoet die zijn vriendins gezicht met een mes bewerkt had omdat hij dan zeker wist geen man haar meer van hem zou willen stelen en ze niet vreemd zou kunnen gaan.

en over die hoeveelheid tijgers het is niet echt relevant op de ernst van de ontsnapping maar vind het een beetje raar dat verschillende nieuws sites die ik altijd wel als redelijk betrouwbaar en goed beschouwde allemaal een verschillend aantal zeggen.
Wie heeft het dan fout? en wat hebben ze nog meer fout? Ik bedoel je zou toch denken dat ze zoiets goed willen brengen of niet?

*heb het clowntje maar ff weg gehaald dat ik een ziekelijke humour heb betekend niet dat iedereen dat hier heeft :p

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 12:29 pm 

Ik vind dat de overheid niet de circussen aan moet pakken. Ze moeten dit circus aanpakken.
Grove nalatigheid is dit. De overheid zou dit circus moeten vebieden nog langer met dieren te reizen.

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 1:13 pm 

Anton schreef:
Een werkelijk afgrijselijk voorval dat natuurlijk nooit had mogen plaatsvinden. Toch vind ik weer enorm jammer dat er bepaalde personen op dit forum zich meteen negatief uitlaten over Belly Wien en alles dat met het circus te maken heeft. Een werkelijke schande dat de term ''buitenlandse circussen'' weer meteen gebruikt wordt, alsof de andere ''buitenlanders'' hier iets aan hadden kunnen doen. Het lijkt mij verstandig eerst maar eens af te wachten wat er daadwerkelijk is gebeurd en hoe dit drama kon voorvallen. De eindverantwoordelijkheid van de ontsnapping ligt natuurlijk altijd bij het circus zelf, ongeacht de kooi is opengebroken door derden of niet. Maar er is hier nog niemand op het forum die weet over het hoe en wat van dit hele gebeuren. In ieder geval vind ik het zeer zeker geen berichtgeving om trots op te zijn zowel voor het Nederlandse als het niet-Nederlandse circus!

Wijze woorden van Anton, hier kan ik mij helemaal bij aansluiten, lijkt me voorlopig een goed einde van dit onderwerp totdat er eventueel meer bekend wordt wat de oorzaak was.

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 4:16 pm 

Tijger schreef:
Anton schreef:
Een werkelijk afgrijselijk voorval dat natuurlijk nooit had mogen plaatsvinden. Toch vind ik weer enorm jammer dat er bepaalde personen op dit forum zich meteen negatief uitlaten over Belly Wien en alles dat met het circus te maken heeft. Een werkelijke schande dat de term ''buitenlandse circussen'' weer meteen gebruikt wordt, alsof de andere ''buitenlanders'' hier iets aan hadden kunnen doen. Het lijkt mij verstandig eerst maar eens af te wachten wat er daadwerkelijk is gebeurd en hoe dit drama kon voorvallen. De eindverantwoordelijkheid van de ontsnapping ligt natuurlijk altijd bij het circus zelf, ongeacht de kooi is opengebroken door derden of niet. Maar er is hier nog niemand op het forum die weet over het hoe en wat van dit hele gebeuren. In ieder geval vind ik het zeer zeker geen berichtgeving om trots op te zijn zowel voor het Nederlandse als het niet-Nederlandse circus!

Wijze woorden van Anton, hier kan ik mij helemaal bij aansluiten, lijkt me voorlopig een goed einde van dit onderwerp totdat er eventueel meer bekend wordt wat de oorzaak was.

iedereen weet wat er gebeurd is. Er zijn tijgers losgebroken. Er is een kameel dood. Er is onrust en onveiligheid binnnen circus Belly Wien. Ik weet niet of jullie dat allemaal gemist hebben.

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 4:24 pm 

Commanderjeep schreef:
wat ook zo vreemd is het circus rijdt vrijdag naar wijchen en der is geen buitenkooi of kooiwagen te bekennen .dus staan ze 5 dagen in een afgeschoven ruimte .o o o wat zijn we goed voor de dieren

Vrijdag??? Het circus staat vandaag al grotendeels in Wijchen kwa transport!!!

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 4:31 pm 

??? Iedereen weet wat er gebeurd is ???

• Iedereen weet dat er 3 (of 4???) tijgers vrij rondliepen op het terrein.
  • Iedereen weet dat een kameel dood is.
  • Iedereen weet dat een kameel gewond is.
  • Iedereen weet dat een paard gewond is.
  • Iedereen weet dat de tijgers intussen weer veilig in hun wagen zitten.

Tot zover de feiten.

De rest is speculatie:

• Is de kameel eerst gebeten en daarna gevlucht?
  • Is de kameel in de vlucht gestruikeld en pas daarna gebeten?
  • Is het hok door een dieractivist geopend?
  • Is het hok door een circusmedewerker niet goed dichtgedaan?
  • Is er domweg iets stuk gegaan aan het slot waardoor de deur open kon?

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 5:09 pm 

beste anton wees nou eens eerlijk het zijn ook altijd de buitenlandse circussen die negatief in het nieuws komen ,olifanten aan de ketting ,stroom kast openbreken ,teveel vrijkaarten uit delen vechten aan de kassa ,olifant die spiegel van een auto sloopt met parade ,olifant die tas op eet .zelfs tijdens het vissen is het vechten .het is altijd negatief.en dat is ook geen reclame voor de andere circussen in Nederland hoe je het ook bekijkt het circus in Nederland gaat door al dit soort dingen naar de kloten. en dat zou heel jammer zijn

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 5:31 pm 

Dames en heren,

Graag bij het onderwerp blijven. Dat gaat dus over de ontsnapte tijgers bij Circus Belly-Wien in Alphen aan den Rijn.

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 5:41 pm 

Anton schreef:
Commanderjeep schreef:
beste anton wees nou eens eerlijk het zijn ook altijd de buitenlandse circussen die negatief in het nieuws komen ,olifanten aan de ketting ,stroom kast openbreken ,teveel vrijkaarten uit delen vechten aan de kassa ,olifant die spiegel van een auto sloopt met parade ,olifant die tas op eet .zelfs tijdens het vissen is het vechten .het is altijd negatief.en dat is ook geen reclame voor de andere circussen in Nederland hoe je het ook bekijkt het circus in Nederland gaat door al dit soort dingen naar de kloten. en dat zou heel jammer zijn

Eigenlijk was ik al helemaal niet meer van plan om op jouw schrijfsels te reageren vanwege het feit dat je een aantal weken een niet al te vriendelijk bericht jegens mij op het forum hebt geplaatst. Naja dat neem ik in dit geval voor lief. Het geen waar ik op doelde is dat er nu diverse zinloze reacties op dit topic zijn geplaatst waarvan enkele totaal niks te maken hebben met het oorspronkelijke onderwerp. Het lijkt mij verstandig niet te gaan speculeren voordat er feiten op tafel komen. De politie is bezig met een onderzoek en ik neem aan dat het circus ook een aantal zaken op een rijtje zet en onderzoekt hoe dit alles heeft kunnen gebeuren. Tot de dag dat hun, zowel politie als circus, komen met het juiste verhaal dan kan er naar mijn mening pas over gepraat en gediscussieerd worden. Dit topic wordt nu alweer overheersd door berichten vol onkunde en beschuldigingen. Onkunde en beschuldigingen die niet alleen Belly Wien, maar de gehele circuswereld in het diskrediet brengen.

Anton, zelfs de feiten die algemeen bekend zijn spreken voor zich. Het juiste verhaal is dat er tijgers ontsnapt waren. Daar valt niets aan af te dingen. Feit is ook dat het bij Belly Wien niet de eerste keer is dat er dieren aan de haal gaan. Feit is ook dat het zeer ernstig is wanneer een roofdier ontsnapt. Politie onderzoek/waarheidsvinding, m.a.w. diegene zoeken die dit op zijn geweten heeft is onbelangrijk voor het publiek. Het is gebeurd, en het is gebeurd bij Belly Wien. Dat zijn onweerlegbare feiten. Wat het onderzoek in het circus betreft, natuurlijk moeten ze er achter komen hoe het kon gebeuren om te voorkomen dat er weer een tijger of een ander dier ontsnapt. Maar hebben ze dan niets geleerd van de vorige keren? Of is men gewoon niet zorgvuldig genoeg bij Belly Wien? Moet je mensen die de verantwoordelijkheid hebben over roofdieren en die zoiets hebben laten gebeuren niet het recht ontnemen nog roofdieren te mogen houden? Laat één ding duidelijk zijn; dit schaadt het circus, ook het circus waar jij werkzaam bent.

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 5:49 pm 

Commanderjeep schreef:

auch wenn es ihnen nicht gefällt, es herrscht reise-und gewerbefreiheit in der EU :!:
georg

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 6:09 pm 
(censuur, red)

wat bij belly gebeurd is is erg
maar moeten inderdaad afwachten wat het onderzoek uitwijst
ook wil ik weleens weten hoe tijgers vanaf vrijdag in wijchen kunnen staan in een afgesloten wagen en zaterdag mee speelde in alphen en gisteren daar vrij rondliepen

(censuur, red)

BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 6:12 pm 

Het is inderdaad zo dat we de kern niet weten "hoe heeft dit kunnen gebeuren"maar wat wel vast staat is dat er weer een bak met negatieve publiciteit over de circus wereld heen gegooid word. En dat Belly Wien al vaker voor een bak met negatieve reclame gezorgd heeft. Ook al zal zometeen het onderzoek uit wijzen dat Belly Wien niet de schuldige is ( wat ik eigenlijk niet kan geloven ) hebben we de bak met negatieve publiciteit al gehad. De wereld luisterd na het vervolg nieuws niet als het niet smeumig genoeg is. Het feit is dat Belly Wien te vaak negatief in de publiciteit komt.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 812 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00