Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 1:53 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2008 8:21 pm 

Ik ben zojuist even gaan kijken.
De tent was nog niet gearriveerd, evenals de paarden. Hier alvast een kleine impressie. Ik ga over een half uurtje weer even kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2008 9:10 pm 

Leuke foto's van de eerste transporten ik hoop dat je de rest ooknog kan meepakken. Ga je de show ook bekijken?

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2008 9:44 pm 

Guidoos schreef:
Leuke foto's van de eerste transporten ik hoop dat je de rest ooknog kan meepakken. Ga je de show ook bekijken?

Jaa Guidoos, ik ga ook naar de show! Zojuist is de rest van de colonne ook gearriveerd. Het terrein is aardig stuk gereden en houten planken, rubberen doeken, heftrucks en trekkers waren dan ook niet overbodig om de vastgelopen vrachtwagen op hun plaats te krijgen. Met respect voor mw. Folco die haar trailer naadloos (letterlijk naadloos, want ik als ik mijn vingers er tussen had gehouden was ik ze kwijt geraakt) langs een andere vrachtwagen wist te krijgen.

Ik kan denk ik geen foto's maken van de opbouw van de tent. Tenzij ze morgen rond een uur of 12 daarmee bezig zijn maar dan verwacht ik wel dat ze klaar zijn. Ik zal ook foto's maken van de dieren en het compleet opgebouwde wagenpark.

Hier nog een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoor van jullie en jullie horen van mij!

Arie

BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2008 8:44 pm 

Hier nog een paar foto's van tent in vol ornaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan morgen de show.

met vriendelijke groet,

Arie

BerichtGeplaatst: di jul 15, 2008 2:05 am 
:P Geweldig al die foto's. Mooie details ook en zo goed belicht. Ik zou zo denken dat hier een foto-hobbyist "met zijn tweede hobby "circus" de perfecte ccombinatie heeft gevonden.

BerichtGeplaatst: di jul 15, 2008 2:13 am 
Aan Arie:

Op de vierde foto van jouw [dscf3341] zie ik Robert Ronday met zijn mond openstaan. Staat hij hier te schreeuwen of overvalt hem hier de slaap en staat hij te geeuwen..?

BerichtGeplaatst: di jul 15, 2008 10:18 am 

nee, hij imiteert hier Muderacks leeuwen :D

BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2008 6:37 pm 

Pieter de Vries schreef:
Heeeel mooie foto's

Ik wacht met smart op de voorstelling :$

Dank je wel! Leuk om te horen.

Ik zal dan ook nu de foto's van de voorstelling plaatsen.
Ik heb veel moeite gedaan om knappe foto's te nemen. Het donker in de tent plus de kleurenlichten zorgen voor een lange sluitertijd en dus voor bewogen foto's. Ik heb dus veel met de hand ingesteld en zie onder het resultaat.

De voorstelling begon om 19.00 uur. Mystery.

Onder de foto's zal ik soms een klein stukje tekst schrijven.

Afbeelding
Een meisje werd voor de show uit het publiek gehaalt en mocht kijken hoe de goochelaar Kim Kenneth een tafeltje door de piste liet zweven. De clowns keken toe. Ik snap niet hoe die man dat deed, maar wel heel leuk!

Afbeelding
Hele mooie opening. Vooral die leasereffecten waren heel mooi. Waarom de artiesten nou op moesten komen in van die enge donkere gewaden..? Mystery was het in ieder geval.

Afbeelding
Prachtige muziek en een hele leuke entree dat al die artiesten zo hun intrede in de piesten deden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooie paardenact. Alleen twee paarden liepen naar ik begreep iets te vroeg de piste uit. Adriana Folco keek ze hoofdschuddend na maar ging door me de twee andere paarden. Het blijven dieren he.

Afbeelding

Afbeelding
Talentje hoor, die Orlando Oprescu uit Boekarest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Prachtig! Let ook even op het opschrift van de zadels: AF, ik neem dus aan dat de paarden van Adriana zelf waren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Van die nummer was ik niet echt weg. Het water in combinatie met vuur zorgde voor een mooie effect, maar de act vond ik niet zo heel veel voorstellen.

Afbeelding

Afbeelding
Knap staaltje acrobatiek!

Afbeelding

Afbeelding
Zal ik een hele, hele wilde gok doen? Zij werd omhoog gehesen zodat Kim onder haar door reedt? Het is maar een gok hoor. De rest snapte ik echt niet!

Afbeelding

Afbeelding
Mooi nummer, maar niet heel spectaculair. De dieren werden prachtig belicht. Ze hadden er maar 5, ook in de trailer. Ik dacht dat de familie Muderack veel meer leeuwen had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor meer dan een tiende van een seconde ging haar poten even de lucht in, meer zin had ze niet. Geeft niet hoor.

Afbeelding
Dit is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken.

Afbeelding
Hmm. De kleren zagen er leuk uit in het donker, maar daar heb ik ook alles mee gezegd. Ik vond dit geen bijzondere act. Ik denk dat mijn moeder deze act met een week ook wel onder de knie heeft. Ik vind die Tamara al zo lang ze bij CHR niet bijzonder. Het doekennummer van vorig jaar ging nog wel, maar dat ze na het leeuwennemmer in een net boven de piste hing vond ik net zo bijzonder als deze bungee jump act.

Afbeelding
Niet verwacht dat dit zo'n goed nummer zou zijn! Twee grote showdiva's met z'n tweëen. De olifant genoot zichtbaar van de aandacht. En wat een leuke vrouw die Adriana Folco, een aanwinst voor CHR. Bijde stalen ze de show, zowel BABY als Folco. Ik hoop dat ze Folco volgend jaar weer in het programma hebben (maar dat is kleine kans) want ik vond haar naast heel leuk ook nog eens heel knap!

Afbeelding
Leuk die glitters ook, eens want anders dan die kleden. En tsja, vrouwen houden van make-up he, dus ook BABY.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Veel foto's van BABY en Folco maar ik vond dit dan ook één van de topacts van CHR.

Afbeelding
Ja, hier kon ik om lachen. Veel leuker en beter dan "Bijtje, Bijtje, geef me honing".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze twee hadden de tent goed mee: er werd flink gehuiverd!

Afbeelding

Afbeelding
Lekker dichtbij zo, en ik zat niet eens loge (stalles).

Afbeelding
Mooie afsluiter.

Afbeelding
Mooie kleding en mooie afsluiting. Fantastische show! Wat een topklasse.
Ik miste alleen wel het leuke liedje van vorig jaar: "Dat Renz-gevoel beleven".

Afbeelding

Na afloop nog even Robert gesproken. Hij was tevreden en had niet verwacht dat Hoogwoud zo massaal zou komen opdagen.
Of ze volgend jaar in Hoogwoud zouden terugkomen was onwaarschijnlijk. Dat vind ik niet erg want dan zoek ik ze gewoon even verderop!

Dat was het vanuit Hoogwoud. Ik kan niet bij de afbouw zijn, maar dat vind ik toch een treurig gezicht en vind dat dus niet zo erg.

Ik hoop dat u heeft genoten van mijn reportage.

met vriendelijke groet,

Arjen Praat

BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2008 6:59 pm 

Leuke foto's bedankt voor het plaatsen. Zo te merken heb je wel genoten van de show. Volgende week zal ik weereens een kijkje gaan nemen.

BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 9:55 am 

Arie,

Ik weet hoe moeilijk het is om goede foto's te maken bij Herman Renz. Andere jaren hadden ze veel meer licht in de tent hangen. Die moving heads zijn mooi om te zien. Ze geven mooie effecten. Maar helaas, voor fotografen geven ze weinig licht. De belichtingsmeter van je camera liegt niet. Die kiest lange sluitertijden.

Veel camera's geven vanaf 400ISO veel ruis in de foto's waardoor de foto's er niet alleen minder strak uitzien. Ze nemen ook meer megabytes in beslag omdat al die ruispixels niet worden gecomprimeerd als je er een jpeg bestand van maakt. Dat laatste kan het laden van het forum traag maken. Dat ligt niet aan je eigen (adsl of snelle kabel) maar aan de traagheid van de forumserver. Bedenk dat die server ook andere websites bedient en we dus niet alle gigahertzen en gigabits van die computer voor ons alleen hebben. Daarom de tip: verklein de foto's naar 800 x 600 of zelfs 640 x 480. Dat maakt het forum sneller. En het heeft nog een voordeel: de foto's passen binnen de berichtkaders van het forum. Dat ziet er dus mooier uit. Niet iedereen kijkt met een scherm dat groter is dan 1024 x 768. Want foto's van die maat kun je alleen in een keer zien als het scherm ruim groter is dan die maat...

Uiteraard moet je de hoge resolutie foto's wel voor jezelf bewaren.

Experimenteer ook eens met zwartwit. Dat is vaak mooier. En je hebt bij de meeste camera's iets minder last van ruis. Kun je met kleur tot 400ISO gaan, dan is het bij zwartwit mogelijk om 800 of zelfs 1600ISO te gebruiken. Met kortere sluitertijden als prettige bijkomstigheid. Als je de camera kunt omschakelen naar zwartwit. Achteraf met photoshop er zw van maken levert geen verbeteringen op.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00