Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 6:33 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mar 18, 2010 3:42 pm 

http://www.telegraaf.nl/prive/6314452/_ ... tad__.html
en ook
http://www.at5.nl/artikelen/37224/circu ... -amsterdam
(red)

BerichtGeplaatst: do mar 18, 2010 5:20 pm 

Leuk dat ze ook echt komen, aangezien er dinsdag een persconferentie is waarbij ook het promotienijlpaard mee komt :)
Jammer alleen van die foute foto bij AT5

BerichtGeplaatst: do mar 18, 2010 7:46 pm 

Een circusgezelschap dat alles met de trein verplaatst, best bijzonder is dat :)
Van 22 mei tot 13 juni te Amsterdam, mooi zo ! zal wel een knappe show zijn.

BerichtGeplaatst: do mar 18, 2010 7:52 pm 

Circusboy schreef:
Een circusgezelschap dat alles met de trein verplaatst, best bijzonder is dat :)
Van 22 mei tot 13 juni te Amsterdam, mooi zo ! zal wel een knappe show zijn.

Het is gewoon de huidige show Smile (all you need is laugh III)
Artiesten heb ik al eerder vermeld in een ander topic :)

BerichtGeplaatst: do mar 18, 2010 7:57 pm 

Programma dat men te Amsterdam zal brengen:

Smile

Clowns David Larible & Witte Clown Gensi
Ijsberen - (in Köln gepresenteerd door Bernhard paul)
Golden Girls - Acrobatiek
Encho - Handstandacrobatiek
Karl Trunk - Pony's
Shirley Larible - Luchtring
Vic & Fabrini - komische tovenaars
Duo Minasov - Quick Change
Burl the Bubbleguy
Andrey Romanovsky - Slangenmens
Duo Bobrov - Luchtacrobatiek aan het koord.
Dustin Huesca - Jongleur

BerichtGeplaatst: do mar 18, 2010 7:59 pm 

alleen bleek het in de luchtring niet shirley larible te zijn maar de dochter van directeur Bernhard paul, shirley larible brengt haar Strapaten-act :oops:

BerichtGeplaatst: do mar 18, 2010 8:12 pm 

Is dat promotienijlpaard echt of nep?

BerichtGeplaatst: do mar 18, 2010 8:21 pm 

sylvio schreef:
Is dat promotienijlpaard echt of nep?

Net zo echt als de ijsberen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: za mar 20, 2010 9:54 am 
Site Admin

PERSBERICHT

AMSTERDAM – Het mooiste circus ter wereld. Zo omschreef de Amerikaanse krant ‘The New York times’ ooit Circus Roncalli. Deze Duitse circuslegende komt na successen in onder meer Moskou, Wenen en Berlijn met twee speciale treinen naar Amsterdam.
Meer dan 33 jaar geleden ontstond het wonder dat Roncalli heet. Ruim 18 miljoen mensen hebben sindsdien de voorstellingen gezien. Publiek in onder meer Denemarken, Oostenrijk, België en Spanje genoot van de onnavolgbare, romantische stijl die de voorstelling kenmerkt. Roncalli heeft de circuskunst vernieuwd en inspireerde daarmee tal van andere circusbedrijven. Van Zweden tot Italië, van Moskou tot Marokko.
Directeur van het circus is de van oorsprong Oostenrijkse Bernhard Paul (61). Naast de dagelijkse leiding, tekent hij ook voor de regie. De loopbaan van Paul begon echter niet in het circus. Hij werkte lang als art director van een groot reclamebureau. Als kind droomde hij al van het circus, een kleurrijke wereld van reizende artiesten die in niets leek op het leven in zijn woonplaats. Hij verzamelde tijdens zijn jeugd alles wat met circus te maken heeft: affiches, programmaboeken en circusmodellen in miniatuur. In 1970 kocht hij zelfs een antieke woonwagen. Dat markeerde het begin van wat zou uitgroeien tot Roncalli. Paul realiseerde stukje bij beetje het circus waarvan hij als kind droomde, de voorstelling die in zijn fantasie al jaren bestond. Hij had een poëtisch circusspektakel voor ogen, een theatercircus of circustheater. Paul wilde het traditionele circus vernieuwen, opnieuw uitvinden. Stukje bij beetje werd zijn wens werkelijkheid. Op 18 mei 1976 ging het gordijn voor de eerste keer open in Bonn. En toen al waren de kritieken in Duitse kranten juichend. Sinds die wereldpremière viert Roncalli grote successen in verschillende landen. Elk circusseizoen bezoeken ruim 500.000 mensen de voorstelling. Roncalli is uitgegroeid tot cultuur, niet alleen gezinnen met kinderen maar ook jongeren, intellectuelen en kunstenaars (onder meer Andy Warhol, Keith Haring, Leonard Bernstein, Sting, Siegfried & Roy, David Copperfield) bezochten de show.
Het publiek geniet van circusacts op het hoogste niveau. Spectaculaire nummers worden afgewisseld door clowneske intermezzo’s, theatrale momenten en ballet. Zo wordt circus meer dan een opeenvolging van losse nummers. Paul maakt tijdens het creëren van voorstellingen gebruik van de vitaliteit van het moderne theater, maar ook van elementen uit de pantomime, kleinkunst en cabaret. Hij contracteerde de light designer van The Royal Shakespeare Company voor de creatie van optimaal licht, de gerenommeerde kostuummaker Lambert Hofer – hij werkte eerder voor onder meer de Engelse Koningin - uit Wenen maakte de uniformen van de rekwisiteurs. Ruim 120 artiesten, medewerkers en muzikanten verzorgen 450 voorstellingen per jaar en realiseren een omzet van gemiddeld 15 miljoen euro. Het Duitse opinieblad ‘Die Zeit’ verwoordde de zegetocht van Roncalli als volgt: ‘Zoals Grock uitgroeide tot koning onder de clowns, zoals Harry Houdini de meest gevierde magiër van zijn tijd werd, zo kan Circus Roncalli als synoniem gezien worden van de vernieuwing van de circuskunst.’
De optredens in Amsterdam markeren een nieuw hoofdstuk in de rijke Roncalli geschiedenis. Van 22 mei t/m 13 juni is het circus in de hoofdstad te zien met de nieuwe show ‘All you need is laugh’. Het nostalgische tentencomplex wordt opgebouwd op P16 – hoek De Boelelaan/Beethovenstraat.

BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 6:24 pm 

Circus Roncalli komt naar Nederland. Vorige week reed ik met mijn circusauto door Amsterdam, en overal kwam ik al van die prachtige grote posters tegen. Je kunt er niet omheen, Roncalli wordt overal aangekondigd. Het mooiste is denk ik de poster die hangt op de weg richting Schiphol, langs de A4 bij het reclamebord De Vis. 's Avonds ook nog eens prachtig verlicht. En dat te bedenken dat de circussen ooit zijn begonnen met het ophangen van borden langs de weg. Wat dat betreft komt Hillenaar, die nu het circus naar Nederland haalt, uit het goede vak, het uithangen van deze reclame is uitgevonden door de circussen. Een kwestie van bedenken hoe straatreclame ooit is uitgevonden, dus is het niet zo gek dat Hillenaar nu een gedeelte van zijn winst terugstopt in circussen. Je hoort circussen vaak mopperen dat er nergens meer reclame mag worden gehangen, en dat je nauwelijks nog bekend kan maken dat er ergens een circus komt. En dat daardoor de bezoekers wegblijven. We mogen hopen dat door de veelvuldige reclame langs de weg, dat er nu ook veel bezoekers gaan komen. En wellicht opent dit mogelijkheden voor de toekomst om op een andere manier reclame te gaan maken. Wildplak is tegenwoordig immers ook flink aan banden gelegd en kost zoveel aan boetes, dat je t wel uit je hoofd laat.
Even on topic.
Vorige week tijdens de internationale circusdag kreeg ik een heel tasje uitgereikt met zaken die ik gemist heb tijdens de perspresentatie. Ik was op weg naar die persconferentie gestuit op het feit dat je midden in Amsterdam niet zo heel snel je auto kunt parkeren. Alles was vol. Nu had Maurice van het Magic Circus mij begin dit jaar al uitgelachen over mijn onhandigheid in de stad, en die onhandigheid bleek dus nu ook weer. Ik had ergens buiten Amsterdam mijn auto moeten parkeren, om zo met openbaar vervoer naar de persconferentie te gaan, nu moest ik onverrichter zake naar huis. Terug naar dat tasje, waarin ik allerlei prachtige zaken aantrof. Een keycoard van Roncalli, die ik zeker vanaf nu ga gebruiken, een prachtige mok, die ik niet durf te gaan gebruiken, maar die wel een ereplekje krijgt. Verder enkele video-opnamen van acts uit de show, een serie persfoto's en een cd met muziek. Nu had ik al eens eerder een cd gekregen met circusmuziek van Roncalli, van mijn goede vriend circusvriend Secco Vermaat, dus naar die muziek was ik erg nieuwsgierig. Momenteel heb ik het erg druk en ben veel onderweg, dus de cd wordt beluisterd in de auto, op de video-opnamen ga ik een volgende keer terugkomen.
Wat een prachtig apart circusorkest hoorde ik op die cd. Echt mooie muziek die je niet zo snel hoort in een circus. Ik kreeg meteen zin om de bijbehorende acts te gaan bekijken en kan zeker niet wachten tot Roncalli in Nederland is. Wie straks van plan is om langs te gaan bij dit circus, en ik hoor al om mij heen dat iedereen gaat, die moet zeker wat extra geld opzij gaan leggen voor de merchandise. Komende week staat ingepland dat ik de acts ga bekijken, en dan kom ik er op terug, zeker ook met een kleine recensie op de vp van Circusweb. Nog even geduld dus.

BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 7:31 pm 

Vorige week 21 April naar Roncalli in Oldenburg geweest in een woord top circus zoals het zou moeten zijn,Daarom als je de tijd en het geld hebt en je wil een topshow zien met een toporkest ga naar Amsterdam.
En je kunt het geloven of niet helaas geen foto,s wat mij nooit gebeurd ik was mijn fototoestel vergeten.
Het enigste nadeel is dat de prijzen in Nederland verhoogt zijn vergeleken met de prijzen in Duitsland jammer.

Joop

BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 10:36 pm 

ja, dat kan ik me voorstellen, als je ziet wat een groot circus in Nederland kwijt is in Amsterdam aan staangeld, dat moet je toch ergens in doorberekenen.

BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 10:54 pm 

Trouwens wat wel weer leuk is het programmaboek van 2010 is gedeeltelijk in het Nederlands een mooi collecters item.Als je er al naar toe gaat vergeet de uitgebreide soevenirshop niet.Van t shirt t /m dvd voor elk wat wils.

Joop

BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2010 7:50 am 

Een kostenpost waar alleen Roncalli nog mee heeft te maken: Spoorvervoer. Sinds het Europese privatiseringsproces is het gedaan met de extra kortingen voor circussen. Roncalli betaalt gewoon de hoofdprijs en krijgt daar ook nog eens een verminderde dienstverlening voor terug. Het is tegenwoordig gewoon een goederentrein. Ze betalen aan de NS (eigenlijk: Railion of een van de andere vervoerders) de kosten voor het vervoer en aan Prorail (en DB-Netz) de kosten voor het inplannen van een dienstregelingspad en de kosten voor het gebruik van de spoorbaan. En dat betreft dan alleen het vervoer van A-naar-B. Is op het eindpunt ook nog een rangeerlocomotief nodig? Kassa! Dan houdt Rotterdam Rail Feeding (of een van hun collega's) ook nog even een centenbakje uit het raam voor de te leveren diensten...

Het is dat de trein in Amsterdam kan worden gelost (Amsterdam Westhavens). Er zijn in Nederland nog maar ZES plaatsen waar wagens kunnen worden geladen en gelost. Het laad en lospunt ligt overigens behoorlijk ver van het circusterrein. Als de trein aankomt is het circus dus nog niet op de plaats waar het eigenlijk moet zijn. Alweer kassa...

Voor Circus Roncalli zijn dit echter normale kosten omdat ze in Duitsland (als enige circus) per spoor reizen. Dus waarom de prijs voor Nederland dan opeens moet worden aangepast? Is het staangeld in Amsterdam soms zo exorbitant hoog?

BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2010 2:08 pm 

Ik hoorde dat Althoff indertijd we 10.000 per week zou moeten betalen, vandaar dat hij nooit in Amsterdam te vinden was. Volgens mij zie je HermanRenz ook niet zo vaak in Amsterdam om die reden.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00