Circus Roncalli komt naar Nederland. Vorige week reed ik met mijn circusauto door Amsterdam, en overal kwam ik al van die prachtige grote posters tegen. Je kunt er niet omheen, Roncalli wordt overal aangekondigd. Het mooiste is denk ik de poster die hangt op de weg richting Schiphol, langs de A4 bij het reclamebord De Vis. 's Avonds ook nog eens prachtig verlicht. En dat te bedenken dat de circussen ooit zijn begonnen met het ophangen van borden langs de weg. Wat dat betreft komt Hillenaar, die nu het circus naar Nederland haalt, uit het goede vak, het uithangen van deze reclame is uitgevonden door de circussen. Een kwestie van bedenken hoe straatreclame ooit is uitgevonden, dus is het niet zo gek dat Hillenaar nu een gedeelte van zijn winst terugstopt in circussen. Je hoort circussen vaak mopperen dat er nergens meer reclame mag worden gehangen, en dat je nauwelijks nog bekend kan maken dat er ergens een circus komt. En dat daardoor de bezoekers wegblijven. We mogen hopen dat door de veelvuldige reclame langs de weg, dat er nu ook veel bezoekers gaan komen. En wellicht opent dit mogelijkheden voor de toekomst om op een andere manier reclame te gaan maken. Wildplak is tegenwoordig immers ook flink aan banden gelegd en kost zoveel aan boetes, dat je t wel uit je hoofd laat. Even on topic. Vorige week tijdens de internationale circusdag kreeg ik een heel tasje uitgereikt met zaken die ik gemist heb tijdens de perspresentatie. Ik was op weg naar die persconferentie gestuit op het feit dat je midden in Amsterdam niet zo heel snel je auto kunt parkeren. Alles was vol. Nu had Maurice van het Magic Circus mij begin dit jaar al uitgelachen over mijn onhandigheid in de stad, en die onhandigheid bleek dus nu ook weer. Ik had ergens buiten Amsterdam mijn auto moeten parkeren, om zo met openbaar vervoer naar de persconferentie te gaan, nu moest ik onverrichter zake naar huis. Terug naar dat tasje, waarin ik allerlei prachtige zaken aantrof. Een keycoard van Roncalli, die ik zeker vanaf nu ga gebruiken, een prachtige mok, die ik niet durf te gaan gebruiken, maar die wel een ereplekje krijgt. Verder enkele video-opnamen van acts uit de show, een serie persfoto's en een cd met muziek. Nu had ik al eens eerder een cd gekregen met circusmuziek van Roncalli, van mijn goede vriend circusvriend Secco Vermaat, dus naar die muziek was ik erg nieuwsgierig. Momenteel heb ik het erg druk en ben veel onderweg, dus de cd wordt beluisterd in de auto, op de video-opnamen ga ik een volgende keer terugkomen. Wat een prachtig apart circusorkest hoorde ik op die cd. Echt mooie muziek die je niet zo snel hoort in een circus. Ik kreeg meteen zin om de bijbehorende acts te gaan bekijken en kan zeker niet wachten tot Roncalli in Nederland is. Wie straks van plan is om langs te gaan bij dit circus, en ik hoor al om mij heen dat iedereen gaat, die moet zeker wat extra geld opzij gaan leggen voor de merchandise. Komende week staat ingepland dat ik de acts ga bekijken, en dan kom ik er op terug, zeker ook met een kleine recensie op de vp van Circusweb. Nog even geduld dus.
_________________ Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)
|