Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 9:24 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: reactie
BerichtGeplaatst: zo jan 13, 2008 12:39 am 

Xavier, Tom Dieck jr. zal vanaf Meissen in Duitsland te zien zijn bij het Groot Russisch Staatscircus dus vanaf 30/01 t/m Halle 02/03.
Na Meissen t/m 03/02 is het circus tot Halle met Tom Dieck nog te zien in Plauen 6 t/m 10 febr. en Gotha 14 t/m 17 febr.
Na Halle zal Tom Dieck vervangen worden door Redi Cristiani met zijn tijgers en dat zal zijn vanaf 6/3 maart in Northeim. Bij deze hierbij dan de volledige tournee in Duitsland;
6 t/m 9 mrt. Northeim, 13 t/m 16 mrt. Wetzlar, 19 t/m 24 mrt. Heidelberg, 28 mrt. t/m 6 april Bonn, 10 t/m 20 april Bielefeld, 24 apr. t/m 4 mei Monchengladbach en tot slot 7 t/m 12 mei Arnsberg.
.In Hamburg gasteerd het circus wegens enorm succes t/m 27 jan. a.s.
Catherina & Dominik Gasser zijn met hun leeuwen, medio december vertrokken bij het GRSC.

BerichtGeplaatst: zo mar 02, 2008 1:28 pm 

Begin augustus zal het Groot Russisch Staatscircus weer een tournee door Nederland maken tot medio oktober. Hierbij zullen twee steden per week worden aangedaan. Men gaat reizen met dubbel materiaal om e.e.a. zo snel mogelijk te kunnen realiseren.
Het programma zal o.a. omvatten o.a. uit het jongste Kerstcircus; Iuri & Lidiia Volodchenkov met de unieke hogeschool waarbij het paard met vier benen tegelijk van de grond komt. de diaboloact van het duo Tarbeev, de antipodeact van Ekaterina Tarbeev,
het duo Alfredo (lid van de Daniel Diariogroep) en Mara (van het ballet) zullen illusies brengen ingestudeerd door Peggy & Marcel met o.a. de beroemde bedillusie. Redi Cristiani komt oook mee naar Nederland met zijn tijgers. Uit het huidige programma verdwijnen de Koslov groep aan de rekstokken. Wel blijven de Daniel Diorio groep met hun motoren in de Globe of Death en dit is de enige echte groep in dit genre. Ook blijft ringmaster en trampolinevirtuoos Allan Harrison, en de clowns, moeder en zoon, Pilulja, het programma zal nog worden aangevuld met een aantal andere acts uit Rusland. Helaas voor de Nederlandse fans zal Oleg Popov niet in Nederland mee gaan op tournee. Hij is tot medio mei nog wel te zien in Duitsland bij het GRSC.
De 10e editie komende Kerst zal een heel speciale worden, daarover later meer. Over de tournee zal ik later e.e.a. meedelen, maar in iedergeval staat mijn woonplaats Assen ook op de tournee.

BerichtGeplaatst: di mar 04, 2008 4:52 pm 

Hopelijk staat deze ook weer eenns in het zuiden net als vorig jaar Eindhoven bijvoorbeeld!

BerichtGeplaatst: di mar 04, 2008 6:50 pm 

Hallo, Circusoforum bij deze kan ik je meedelen dat het GRSC ook in het zuiden des lands komt in een paar gemeenten, welke dat zijn kan ik nu nog niet zeggen, overigens is het GRSC door geheel Nederland te zien, dus iedereen kan het GRSC in zijn of haar omgeving bezoeken en dat bezoek aan de voorstelling is het meer dan waard!

BerichtGeplaatst: zo mar 09, 2008 6:00 pm 

Slangenmens Rodeon Girgenov is weer terug bij het Groot Russisch Staatscircus. Hij vouwt zich nl. op in een kleine glazen bak.
Vorig jaar schitterde hij met zijn groep in het programma van Circus Renz-Berlin en nu dus weer en ook straks in Nederland bij het GRSC.

BerichtGeplaatst: wo mar 12, 2008 6:35 pm 

Rodeon heb ik bij Renz-Berlin zien optreden in juni in het Groningse Haren, toen had hij zich net aangesloten bij dit circus en was daar t/m. het najaar te zien.

BerichtGeplaatst: zo mar 23, 2008 6:44 pm 

Wisten jullie dat de artiesten welke optreden in het GRSC, niet mee hoeven te helpen bij de op- en afbouw van de circustent en voor aanvang en tijdens de pauze ook niet mee hoeven te helpen bij de verkoop van consumpties en programmaboeken etc.
Bij dit circus heeft een ieder zijn of haar eigen taak en de direktie vind het belangrijk dat de artiesten een prima nummer neerzetten in de piste.

BerichtGeplaatst: zo mar 23, 2008 6:58 pm 

Er is wel meer "niet" bij het GRSC. Zo kan het publiek niet op het terrein rondlopen om naar de dieren te kijken...

Elk circus maakt circus op zijn eigen manier. Bij de een mag je wel op het terrein en bij de ander niet. De een heeft wel roofdieren en de ander niet. Bij de een helpen de artiesten mee met opbouwen, afbouwen en reizen en bij de ander niet. Wat is beter??? Geen een; Het is alleen anders!!! Wannneer artiesten meehelpen met de opbouw maakt het ze wel tot allrounders die zich daarna in elk circus kunnen bewijzen en/of handhaven... En het scheelt niet alleen in de loonkosten als je de artiesten (of hun gezinsleden) tijdens de inloop of pauze laat meehelpen bij het bedienen van het publiek; ze kunnen ook nog eens de reacties proeven van de bezoekers op het gebodene.

Bij de volgende circussen helpen de artiesten mee bij op- en afbouw van de tenten: Bongo, Magic, Belly-Wien. Toch bepaald niet de minste zaken in ons land.

BerichtGeplaatst: zo mar 23, 2008 9:04 pm 

Ron Mikkenie schreef:
Er is wel meer "niet" bij het GRSC. Zo kan het publiek niet op het terrein rondlopen om naar de dieren te kijken...

Elk circus maakt circus op zijn eigen manier. Bij de een mag je wel op het terrein en bij de ander niet. De een heeft wel roofdieren en de ander niet. Bij de een helpen de artiesten mee met opbouwen, afbouwen en reizen en bij de ander niet. Wat is beter??? Geen een; Het is alleen anders!!! Wannneer artiesten meehelpen met de opbouw maakt het ze wel tot allrounders die zich daarna in elk circus kunnen bewijzen en/of handhaven... En het scheelt niet alleen in de loonkosten als je de artiesten (of hun gezinsleden) tijdens de inloop of pauze laat meehelpen bij het bedienen van het publiek; ze kunnen ook nog eens de reacties proeven van de bezoekers op het gebodene.

Bij de volgende circussen helpen de artiesten mee bij op- en afbouw van de tenten: Bongo, Magic, Belly-Wien. Toch bepaald niet de minste zaken in ons land.

Toch geef ik eerlijk toe dat de gene geen parte heeft gespeeld als ik stiekem toch even bij de almachtige roofdieren ging kijken van het GRSC. Niemand die mij daar ooit heeft weggestuurd.

BerichtGeplaatst: di mar 25, 2008 7:02 pm 

Klopt, Arie.

Bij Groot Russisch staat er inderdaad altijd een (bepaald niet uitnodigend) hek om het terrein heen. Wat een verschil met het gastvrije Herman Renz en Belly Wien! Maar toch is er altijd achteraan of aan de zijkant wel een plek te vinden waar dit hek open staat. De artiesten leven immers niet in een concentratie kamp en moeten zelf ook weleens van het terrein af.

Tot nu toe is het mij dan ook altijd gelukt om de roofdieren te bekijken. En inderdaad stuurt niemand je weg. Bij zo'n groot circus weet het personeel volgens mij zelf niet wie er nou wel en niet bij hoort.

BerichtGeplaatst: wo mar 26, 2008 3:10 am 
een circus dat mensen niet toelaat op het 'achterterrein' is verwerpenlijk. Ze maken zich dan verdacht van ongeoorloofde praktijken. Als je niets te verbergen hebt, laat het dan ook zien. Nodig uit om te overtuigen. Herman Renz is hierin een meester. Hier win je ook zieltjes mee, want circus is niet alleen een show, maar ook alles eromheen.

BerichtGeplaatst: wo mar 26, 2008 8:30 am 

Misschien hebben ze wel slechte ervaringen met publiek achter de tent...

BerichtGeplaatst: wo mar 26, 2008 7:12 pm 

Openheid.......daar zeg je wat. Dit is inderdaad niet de sterkste kant van het Groot Russisch Staatcircus. Misschien wel de zwakste kant........

Winter 2005/2006 was ik bij de premiere van het Groot Russiscg kerstcircus op het Malieveld. In de flyer stonden roofdieren vermeld, maar deze waren uiteindelijk toch niet gekomen.

Dus toen ik na afloop van de show directielid Ilja Smitt zag lopen vroeg ik of ik iets mocht vragen.
Antwoord: "Ja"
Mijn vraag:: '"Waarom zijn de roofdieren er eigenlijk niet?"
Waarop ik de letterlijke tegenvraag kreeg: "Waarom wil je dat weten?"
Mijn antwoord: "Ik ben circusvriend".
Het antwoord waarmee ik het moest doen was: "Ja ja, dat zeggen ze allemaal!"

Kennelijk werd ik als circusvriend ten onrechte geassocieerd met de dierenactivisten die buiten de tent stonden.

Mijn conclusie: soms worden circussen verdacht gemaakt door activisten. Dit keer was het andersom: een circusvriend wordt verdacht gemaakt door de circusdirectie.

Tezamen met de hoge hekken om het terrein en het gebrek aan enige openheid geeft dit bij mij de indruk dat je bij dit circus als bezoeker maar een recht hebt; betalen, de show bekijken en weg wezen!!

Ilja Smitt bedankt voor de gastvrijheid! :(

Bij dit circus word je niet erkend als circusvriend.

Gelukkig zijn er circussen als Herman Renz en Belly Wien! :)

BerichtGeplaatst: vr mar 28, 2008 6:56 pm 

Het is niet voor de grap dat bij het GRSC hekwerken rond tent en wagenpark staan en dat er een paar man security rondlopen en dat ook 's nachts. Men heeft bij dit circus een aantal jaren terug een brute overval gehad in Antwerpen door een criminele Tjetseense bende, die o.a. de ouders van Katja hebben beschoten, wat gelukkig goed is afgelopen. De hekwerken staan er dan ook voor het tegengaan van diefstallen en vernielingen en ter bescherming van artiesten, personeel en direktie en ook o.a. dat kleine kinderen niet bij de roofdieren kunnen komen. Dus bij dit circus doet men wel terdege aan preventie.
Dit is wellicht een voorbeeld voor de rest van de circussen om zo ook het e.e.a. te beveiligen.
En ze zijn wel terdege gastvrij bij dit circus, ik wordt altijd hartelijk onthaald en dan is het gelijk koffie etc. en een goede zitplaats, maar ja ik help het circus dan ook wanneer ze bij mij in Assen komen, met o.a. promotie en dat ook voor andere circussen.
Maar ja Sylvio droom maar lekker verder over jouw Belly-Wien.

BerichtGeplaatst: vr mar 28, 2008 9:26 pm 

Maar ze heeft wel gelijk een beetje meer openheid en vriendelijkheid zou dit circus niet misstaan

joop

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00