Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 4:50 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 07, 2008 9:21 pm 

Vandaag heeft het Magic Circus z'n eertse voorstelling gegeven in Teteringen op een steenworp afstand van Breda. Als ik uit het raam kijk zie ik de kerk van Teteringen waar het cirus naast staat. Natuurlijk even wat foto's gaan maken omdat ik toch onderweg was. Om de show te gaan zien moet ik nog een weekje wachten tot ze hier letterlijk om de hoek staan deze week zijn m'n avonden van de baas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De waakhonden sloegen meteen aan :)
Afbeelding

Afbeelding

Morgen Staat het Magic Circus in Bavel. Er stond al iemand op ze te wachten :)

Afbeelding

En Woendag in Ulvenhout op deze locatie.

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het voor nu misschien dat ik ze vandeweek nogeens tegenkom ;)

BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 2:32 am 
Mooie repro Guidoos.

Hou dit streven zolang mogelijk vast. Je zal zien dat je op een dag wordt herkend en geprezen, en je dan ook foto's van de show mag maken. Op mensen zoals jij zitten ze met smart te wachten in circusland. Serieus met je hobby bezig zijn, en het circus in het algemeen via bewoordingen en [goede] foto's uitdragen naar het Nederlandse volk en de overige circofielen.

BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 11:47 pm 

Lisa schreef:
Mooie repro Guidoos.

Je zal zien dat je op een dag wordt herkend en geprezen, en je dan ook foto's van de show mag maken.

Dat gebeurt nual zo van.... uhhh ben jij Atze ;) ...uhhh nee die andere circusfotograaf :)

BerichtGeplaatst: wo jul 09, 2008 2:18 pm 
Citeer:
Als ik uit het raam kijk zie ik de kerk van Teteringen waar het cirus naast staat.

Dan wonen wij bij elkaar in de buurt. ;-)

Een van de volgende dagen staat het circus bij het winkelcentrum, ik ga ook eventjes kijken. Op de affiche's staat een leeuwenkop afgbeeld. Deze dieren zijn denk alleen niet aanwezig?

Ps: Komt er dit jaar nog een "groot" circus naar breda?

BerichtGeplaatst: wo jul 09, 2008 11:39 pm 

Vanavond was ik toch even in Ulvenhout en het Magic Circus was daar ook ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tegen negen uur was de show voorbij en was men al aan het afbouwen, komende 2 dagen staan ze in Breda Westerpark/Tuinzicht

BerichtGeplaatst: do jul 10, 2008 10:47 am 

en met die laatste foto is dus ook de vraag beantwoord of men zich buiten Amsterdam ook profileert met de omschrijving "Amsterdams Stadscircus". :wink:

... en over die discussie over dieren op de affiches: zien we hier een leeuw ? Ga naar de show en zie de vervaarlijk met zijn zweep slaande dompteur in de piste verschijnen gevolgd door ... (ja ga maar zelf kijken !)

BerichtGeplaatst: do jul 10, 2008 7:19 pm 

Vanmorgen opweg naar m'n werk even langs de volgende locatie gereden. Alle transporten waren al overgereden en alles was nog in een diepe rust.

Afbeelding

Afbeelding

Een paar uur later werd er druk opgebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag en morgen nog op deze locatie op het Westerpark hierna voor twee dagen naar Prinsenbeek.

BerichtGeplaatst: do jul 10, 2008 8:12 pm 
Ik vind het wel "gaaf" dat zo circus eigenlijk zo beetje heel de stad aan doet. Het circus komt echt naar de mensen toe...

Hoeveel mensen passen er ongeveer in die tent?

BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2008 11:38 am 

Dat is nou het voordeel van zo'n "kleine" tent. Die past op veel meer plaatsen. Magic kom je dan ook op de "gekste" plekken in de stad tegen. Dat er soms een ontilbare betonnen bloembak of een lantaarnpaal (Haarlemmerplein, Amsterdam) in de tent staat is verder helemaal geen probleem. Aantal bezoekers dat er in past zal 300 tot 600 zijn afhankelijk van het postuur. Nog een voordeel van die kleine tent: het is er beregezellig. (oeps, toch nog een wild dier bij Magic gesignaleerd)

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2008 9:05 pm 

Vanmiddag even door Prinsenbeek gereden waar het Magic Circus nog stond, inmiddels staan ze al op het parkeerterein van winkelcentrum Moerwijk in de Hoge Vucht. Morgenavond ga ik de voorstelling bekijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2008 10:53 pm 

Ik zie die rode vrachtwagen niet op de vorige foto's, is die nieuw?

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2008 11:05 pm 

Gert schreef:
Ik zie die rode vrachtwagen niet op de vorige foto's, is die nieuw?

Ik heb hem wel vaker gezien bij het Magic Circus maar op de vorige plaatsen was hij er niet bij.

BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2008 12:58 am 
is wel mooi.... :P

BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2008 10:05 pm 

Vanavond was het dan zover na een week alleenmaar de buitenkant van de tent te hebben gezien nu ook de show meegemaakt. Het circus staat vandaag en morgen naast winkelcentrum Moerwijk in de Hoge Vucht in Breda, dus ik kon lekker te voetnaar het circus. Ik moet zeggen een leuke show met veel humor en spannende momenten, maar dat moet je zelf maar gaan zien als ze in de buurt zijn. Er mochten geen foto's van de show gemaakt worden ik heb er alleen twee van voor het huisregelement ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de show nog even nagepraat en weer naar huis gelopen. Na de Hoge Vucht nog twee dagen naar De Haagse Beemden in Breda en daarna start de campingtour.

BerichtGeplaatst: di jul 15, 2008 10:33 pm 

Vanavond was ik net optijd om nogwat afbouwfoto's te maken na de laastste voorstelling in de Hoge Vucht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Puur op handkracht kwamen de masten weer naar beneden en even in de knoop met een boom maar dat kwam snel goed.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00