Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 5:15 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 20, 2008 1:04 pm 

Verslag Circus Bavaria Terborg, zaterdag 19 juli 2008

Op het grasveld aan de Willem Alexanderstraat staat Circus Bavaria, het circus van Bart de Vrind. Normaal gesproken met een redelijk uitgebreid wagenpark, nu het tegenovergestelde. De Candy-shop dient tevens als kassa, de aggregaatwagen is vervangen door een losse aggregaat op een aanhanger en ook de matriaal- en middenbouw wagen is er niet bij. Dit komt omdat de tent van Bavaria in dusdanig slechte staat verkeerd, dat er besloten is met de rode tent en tevens tribune van Harlekino te reizen.

De show is er zeker niet minder op. De familie Quaiser uit Duitsland vult een groot deel van de zeven kwartier durende show in.

De voorstelling begint iets over drie na een voorwoord door directeur en spreekstalmeester Bart de Vrind. De loge zit bijna vol en op de tribune zitten ook aardig wat mensen.

Het matriaal voor de eerste act staat al opgesteld. Beatrice de Choussa presenteert haar kunsten op de strakke draad. Ze balanceert zelfs op een ladder die met een poot op de draad staat. Een prima act van hoog niveau.

De vaste bezoekers van Bavaria kennen deze act al, maar voor de nieuwe bezoekers en vooral voor kinderen erg leuk. Bart laat zien wat zijn apporteerpaardje Andy in petto heeft. Hij brengt de krant, plukt bloemen en na een paar keer proberen lukt het Andy ook om met een ballon op zijn hoofd balancerend een rondje te lopen door de piste.

Clown Cuba komt meerdere malen in de voorstelling voorbij en laat jong en oud genieten van zijn kunsten met onder andere stoelbalans. Ook weet hij met een slimme actie twee vogels tegelijk uit de lucht te schieten.

Weer zien we Ron en Beatrice als Laus en Bommel met een komisch strapatennummer. Veel vertrouwen in elkaar en kracht is hierbij noodzakelijk. Ze staan bij elkaar in de schouders, maken salto’s en ze zijn elkaar steeds te slim af.

Ook de twee pony’s zijn gedresseerd en worden gepresenteerd door Ron Quaiser. Geen geslaan met de zweep, maar slechts wat rustige commando’s. De pony’s draven in de piste langs elkaar af en draaien mooie figuren.

Het is tijd voor de pauze waarin men drank, snoep, chips, suikerspinnen en natuurlijk popcorn kan kopen. De kinderen kunnen pony rijden. De benodigdheden voor de volgende act staan al opgesteld.

Dit maal zien we geitjes, die waarschijnlijk afwisselend worden gepresenteerd, door mevr. de Vrind of door kleindochter Ramona. Dit keer door Ramona. De geitjes balanceren, draaien pirouettes op een balk en springen van de ene kant naar de andere. Leuk om te weten; de geitjes zijn vernoemd naar de kleinkinderen. Uiteindelijk komt er ook een lama bij, zijn rug word door de geitjes gebruikt om op te staan en verder te kunnen springen naar het andere plateau. De lama wordt al ingeleerd zodat deze wellicht volgend jaar een grotere inbreng heeft in de show.

De afwas drogen was nog nooit zo leuk bij de familie Quaiser. Ron lukt het met borden te jongleren en uiteindelijk tien borden te laten draaien op stokjes, waar zijn vrouw niet zo’n fan van is.

Kleindochter Ramona komt weer in de piste, dit maar met een hoela-hoep nummer. Nog niet een super act, maar het begin is er!

Uiteindelijk weer Ron Quaisar met zes pony’s. Deze zijn zeer goed afegricht en maken bijna geen fouten. Ze lopen mooie figuren, knielen en steigeren. Een prima afsluiter van deze leuke voorstelling.

BerichtGeplaatst: zo jul 20, 2008 3:42 pm 
Site Admin

mooi verhaal hoor, ik zette juist al een recensie van Joop vd Lei op Circusweb. Volgens mij tref ik juist de goede persoon, wat doet Harlekino nu? Niets? Of slijten zij hun oude tent helemaal af nu?

BerichtGeplaatst: zo jul 20, 2008 7:10 pm 

volgens mij blijven ze tot 15 aug bij bavaria, daarna nog tentverhuur. volgend jaar gaan ze denk ik weer zelf op tournee.

BerichtGeplaatst: zo jul 27, 2008 11:45 pm 
Site Admin

kevin schreef:
volgens mij blijven ze tot 15 aug bij bavaria, daarna nog tentverhuur. volgend jaar gaan ze denk ik weer zelf op tournee.

wie het weet mag het zeggen...

http://www.radio350.nl/350/index.php?c= ... ws&id=1806

BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2008 8:45 pm 

heuvels schreef:
kevin schreef:

wie het weet mag het zeggen...

http://www.radio350.nl/350/index.php?c= ... ws&id=1806

ja ze hebben inderdaad enkele eigen voorstellingen tussen die van bavaria in, op campings waar ze al aantal jaren komen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00