Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 5:13 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: moskou
BerichtGeplaatst: za okt 04, 2008 1:04 pm 

Ik heb de show precies 6 dagen geleden gezien en heb genoten van Sandrine Beautour die drie maal in de piste komt met dieren. Een vrijheidsdressuur, een hogeschool en jockeyrijden met honden en een pony. Drie uitstekende nummers die ook bij het door jouw (en mij) geliefde Herman Renz zeker niet zouden misstaan. De Stoliarov clowns leveren ook prima werk en ze doen mij denken aan de tijden dat Popov nog jong was en ook alle circusdisciplines nog beheerste.

Moskou schrijf je overigens met een "k" en sinds de roemruchte jaarvergadering van de Club van Circusvrienden in op een gure zaterdagmiddag in Zandvoort ligt de klemtoon bij de aanwezige clubleden op de laatste lettergreep van de naam. :wink: Overigens was de kachel vorige week dus wél aan en de temperatuur in de tent prima. Bij het kerstcircus in Hilversum staat dezelfde kachel soms zelf iets te hoog. Buiten is het koud en binnen is het circus...

Sommige mensen krijgen het al warm van de schone dame in de ringtrapeze. Kachel overbodig! :D

Berichtonderwerp: Re: moscou
BerichtGeplaatst: za okt 04, 2008 1:47 pm 
Site Admin

Clown-Saxo schreef:
Het enige leuke in de show was 1 act van de clowns en de moters in de bol. Helaas dus geen volgende keer staatcircus van moscou holiday.

Nou noem je met die motoren een act die ik echt helemaal niks vind.... Je hoort gejank van motoren, ruikt uitlaatgassen en je ziet wat vage strepen rondjakkeren. En al helemaal lastig te fotograferen....
Zo zie je maar dat smaken (gelukkig) verschillen.

Ennuh Sander.... een beetje minder schreeuwende reclame voor jezelf zou ik wel prettig vinden.

BerichtGeplaatst: ma okt 06, 2008 6:33 pm 

Wat een pure waanzin, dat de vrijdagvoorstellingen van het Staatscircus van Moskou, niet door mochten gaan vanwege een feestje van de Postcodeloterij, wie heeft dit verbod eigenlijk afgeroepen, de gemeente of de postcodeloterij, ik ben benieuwd of meerdere activiteiten welke in Oldenzaal die vrijdag op het programma stonden ook zijn afgelast, zoniet dan wordt er in die gemeente duidelijk met twee maten gemeten. De voorstellingen hadden toch gewoon doorgang moeten vinden, want men was bij de gemeente toch allang op de hoogte dat het circus zou komen, men had hier notabene een vergunning voor afgegeven, dan had men het feestje van de postcodeloterij maar moeten verplaatsen naar b.v. de maandag na het gastspel van het circus.

BerichtGeplaatst: ma okt 06, 2008 6:37 pm 

Postcodeloterij daarmee steun je toch Stichting Aap en daarmee WDDTU...

BerichtGeplaatst: ma okt 06, 2008 6:38 pm 

Sander, ik vind dat je toch wat al te negatief bent geweest over het programma van het Staatscircus/Moskou, ze hebben toch een gevarieerd programma, met een aantal mooie nummers. Ik heb in het voorjaar in Zwolle de voorstelling gezien en heb hier van genoten, begin november staan ze in Tiel en dan ga ik nog een keer naar dit circus toe.

BerichtGeplaatst: ma okt 06, 2008 6:44 pm 

Ron, als dat zo is dan zouden de circusliefhebbers welke lid zijn van de postcodeloterij massaal hun deelname moeten beeindigen en een brief of mail moeten sturen met hierin tekst en uitleg. Dan is het geval van Oldenzaal wellicht enigszins te verklaren. Het is te hopen dat de directie van het circus een schadeclaim zal indienen bij zowel de gemeente als ook bij de postcodeloterij.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00