CircusLeed.NL schreef:
Nou het was applaus en duimen op naar ons toe o.a. en mensen die langs liepen van de parade en naar ons schreeuwde dat ze het er helemaal mee eens waren. Erg leuk.
Men was ook nog eens blij dat we ook regelmatig diervrije circussen (waaronder kindercircussen) aanbevolen om naar toe te gaan ipv dierencircussen.
Overigens is alles goed verlopen. Aantal circusmensen gingen ons wat provoceren. Eentje ging met een trompet voor onze neus toeteren, maar die werd netjes door de politie weggehaald. Ook gingen er circusmensen voor het spandoek staan wanneer fotografen een foto wilde nemen. etc.
Maar wij gingen daar natuurlijk niet op in. Alles is goed gegaan en we hebben goed de mensen bereikt. Jammer dat er niet meer forummensen mij even kwamen begroeten

, behalve max en ruben.
Ik heb ook de [weinige] activisten gezien en gehoord. Heb er geen aandacht aan besteed, maar hoorde wel van publiek dat om mij heen stond..wat een zielige figuren...dat dit mag in Nederland...ze willen niet herkend worden...politie zou ze moeten aanpakken....nederland op z'n smalst...wat een klojo's enz. . Het gros vn het publiek was het dus duidelijk niet eens met het protest. Ik heb op diverse plekken gestaan, waar ook de activisten aanwezig waren. Ik heb ook gezien dat er een 'meneer met trompet' tijdens de parade diverse malen zijn middelvinger opstak naar de activisten en aan het eind van de parade vlak voor ze ging staan en begon te 'trompetteren' als blijk van afkeuring en frustatie. Maar ja...de discussie voor en tegen zal altijd blijven. Ook dat is een cultuurvorm geworden. Mijns inziens is het voor de circussen een geslaagde dag geworden, en hebben de activisten een klein puntje gescoord, maar moeten zij toch echt gaan overwegen om groter te groeien, zich op een andere manier te presenteren, de eventuele mistanden tussen dier en circus uit het HEDEN te melden, en vooral eens gaan nadenken over 'het gevecht' tussen David en Goliath. Wat ik bedoel is dat ik hoor en zie tijdens een show, als er olifanten vanachter het rode gordijn de piste worden ingebracht, het voltallige publiek eenstemmig roept "OHHHHHHHHHHHHHH".....!!! Als die olifanten dan alleen maar een rondje lopen of gaan zitten poepen is dit voor het gemiddelde publiek al een geweldig fenomeen. Olifanten van zo dichtbij bekijken is zelfs in de dierentuin niet mogelijk. Zo simpel kan het zijn.