heuvels schreef:
OK Kiwi, je bent het er wel mee eens dat actievoerders (Circusleed of anderen) een gepaste afstand dienen te respecteren? En dan denk ik eerder in tientallen meters dan in centimeters. Het gaat er tenslotte om, om het publiek te informeren en niet om in de weg te lopen. Toch?
Het is wel zo dat het publiek niet gehinderd moet worden, dat vind ik ook niet goed. De keuze ligt bij het publiek namelijk of ze er naar binnen gaan of niet. En het heeft ook geen zin om publiek te hinderen. Maar als het kan, dan gewoon zo dicht mogelijk bij de ingang, zodat iedere bezoeker ons ziet en een flyer kan aannemen indien ze dat willen. Maar we willen graag dat zowel publiek als circusmensen ons zien. Het circus moet namelijk ook zien dat wij er weer staan, dus dan is het niets als we dan ergens achter een gebouw ofzo staan te flyeren zonder ergens dicht bij de ingang te zijn.
Maar bij de ingang staan kan gepaste afstand zijn.. zolang de bezoekers maar niet gehinderd worden.
Citeer:
Het zou Circusleed ook niet misstaan om de acties van jullie "collega's" in Nijmegen keihard te veroordelen in plaats van alleen maar te zeggen dat jullie het niet waren.
Wat moeten wij de actie veroordelen? Ten eerste weet ik niet precies hoe het allemaal gegaan is. Daarover ga ik nog contact hebben met hun.
En ten tweede deden ze mijn inziens niets verkeerd vanuit de huidige info. Ze hebben later de wens gerespecteerd van politie. Naar circusmensen moet je ook niet luisteren als die zeggen dat je op moet rotten. Dat lijkt me logisch. Als je dat doet dan kan je net zo goed niet protesteren.