Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 5:23 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: RenzVriendag in den haag
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 8:22 pm 

Tijdens het oefenen van haar nummer van volgend jaar is zij van 8 meter hoogte naar beneden gevallen. In eerste instantie werd er gedacht aan een gebroken heup. Dit bleek niet het geval te zijn. Wel een aantal kneuzingen. Voorlopig geen optredens dus.

BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 8:50 pm 

Citeer:
Circuslover, ik vind het leuk om te zien dat je alle tijgers bij naam en toenaam kent. Dit kunnen maar weinig mensen zeggen. Vooral omdat bij circussen het vaak niet makkelijk is om informatie boven tafel te krijgen. (Ik zelf heb dit met olifanten.)

Ik heb een paar vragen aan je:
.Begrijp ik het goed dat Suppmeier nu maar met 3 tijgers werkt?
.Heeft Flavio nog meer tijgers dan de tijgers waar Suppmeier mee werkt?
.Weet je ook met welke tijgers Americano enkele jaren terug door Belgie reisde?
.Weet je ook de namen van de tijgers waar Americano mee reisde met de laatste tournee door Nederland?
.Kun je (als je het weet) ook de kleuren van de tijgers bij de namen te noemen?

Hans werkt nu maar met 3 tijgers: Sumina (gouden tijger) Delhi (gouden tijger) en Tibet (sneeuwwitte tijger)
Flavio heeft nog 5 tijgers (Bianca, Nepal, Ravi, Blu en mery) deze werkten dit seizoen in Cirque Arlette Gruss met Sarah Houcke.
In België reisde tibet (sneeuwwit), sheba (wit, ging in 2006 op pensioen), Sandra (Standaard, ging in 2005 op pensioen) Delhi (goud) mee. De namen van de tijgers in de tour door nederland ken in niet maar van de orginele groep van Flavio Togni is hier een Resume:

1999: Circus Knie (Burma (goud), Sheba en Sandra) FREDDY KNIE
2000 - 2002: Circo Americano (Burma (goud), Sheba en Sandra) FLAVIO TOGNI
2003: Circo Americano (Delhi, Sheba, Sandra en Tibet) FLAVIO TOGNI
2004: Hungarian State Circus (Delhi, Sheba, Sandra en Tibet) FLAVIO TOGNI
2005: Circus Globus (Delhi, Sheba, Sumina en Tibet) HANS SUPPMEIER
2006: Cirque d'hiver Bouglione (Delhi, Sheba, Sumina en Tibet) HANS SUPPMEIER
2007: Cirque Gruss Arlette (Delhi, Raavi (goud), Sumina en Tibet) HANS SUPPMEIER
2008: Hungarian State Circus (Delhi, Sumina en Tibet) HANS SUPPMEIER
2009: Circus Herman Renz (Delhi, Sumina en Tibet) HANS SUPPMEIER

De nieuwe groep treed dit jaar in Arlette Gruss op en trad in 2006 - 2007 in Circo Americano op

BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 9:16 pm 

Hoewel hele bijzondere dieren om te zien, vooral de gouden- ook wel tabby tijgers genoemd vind ik het jammer dat er steeds minder dieren in de piste verschijnen. Voor volgend jaar hebben we het nu nog over één olifant, drie tijgers en een paar paarden. Dat klinkt als een verpauperd Spaans circus, jammer.

Hoewel het aantal dieren niks zegt over de kwaliteit hoop ik toch dat er wat meer dieren komen in de piste.

Gelukkig komt er wel weer flying trapeze want dat heb ik zowaar gemist.

BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2008 9:48 pm 

arie schreef:
Voor volgend jaar hebben we het nu nog over één olifant, drie tijgers en een paar paarden. Dat klinkt als een verpauperd Spaans circus, jammer.

Jammer.... dat vind ik een opmerking die nergens op slaat en geloof me voor een verpauperd Spaans Circus moet je momenteel even bij onze zuiderburen gaan kijken.

Ik weet zeker dat de show van Herman Renz ook volgend jaar weer een toppertje gaat worden qua licht, geluid, techniek en artiesten tochwel de top van de Benelux en wil je veel dieren zien breng dan eens een bezoekje aan Belly Wien met hun prachtige dressuurnummers of rol van de banken van het lachen bij het Magic circus.

BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 7:16 pm 

sylvio schreef:
circuslover schreef:
Dat ziet er al zeker weer eens een zeer goed programma uit !
Ik ga deze winter naar parijs om Cirque Pinder/ Arlette Gruss en Hiver Bouglione te bezoeken.
In Cirque d'hiver Bouglione treedt Hans Suppmeier momenteel op met de tijgers van Flavio Togni. Ik zag deze act eerder 2 keer, 1 keer in 2003 toen de tijgers nog maar 3 jaar oud waren en 1 keer in 2007 in Cirque A. Gruss ik vond de act zeer mooi, perfect uitgevoerde trucks (leap frog, groep steiger, roll over, ...), de shoonheid van de dieren springt naar voor in deze act. De dieren momenteel in de act zijn Sumina (7), Delhi (7) en Tibet (8) vroeger zijn ook nog in de act geweest : Sheba (1999 - 2006), Sandra (1999 - 2004), Burma (1999 - 2002) en Raavi (2007).

Circuslover, ik vind het leuk om te zien dat je alle tijgers bij naam en toenaam kent. Dit kunnen maar weinig mensen zeggen. Vooral omdat bij circussen het vaak niet makkelijk is om informatie boven tafel te krijgen. (Ik zelf heb dit met olifanten.)

Ik heb een paar vragen aan je:
.Begrijp ik het goed dat Suppmeier nu maar met 3 tijgers werkt?
.Heeft Flavio nog meer tijgers dan de tijgers waar Suppmeier mee werkt?
.Weet je ook met welke tijgers Americano enkele jaren terug door Belgie reisde?
.Weet je ook de namen van de tijgers waar Americano mee reisde met de laatste tournee door Nederland?
.Kun je (als je het weet) ook de kleuren van de tijgers bij de namen te noemen?

Hans werkt nu maar met 3 tijgers: Sumina (gouden tijger) Delhi (gouden tijger) en Tibet (sneeuwwitte tijger)
Flavio heeft nog 5 tijgers (Bianca, Nepal, Ravi, Blu en mery) deze werkten dit seizoen in Cirque Arlette Gruss met Sarah Houcke.
In België reisde tibet (sneeuwwit), sheba (wit, ging in 2006 op pensioen), Sandra (Standaard, ging in 2005 op pensioen) Delhi (goud) mee. De namen van de tijgers in de tour door nederland ken in niet maar van de orginele groep van Flavio Togni is hier een Resume:

1999: Circus Knie (Burma (goud), Sheba en Sandra) FREDDY KNIE
2000 - 2002: Circo Americano (Burma (goud), Sheba en Sandra) FLAVIO TOGNI
2003: Circo Americano (Delhi, Sheba, Sandra en Tibet) FLAVIO TOGNI
2004: Hungarian State Circus (Delhi, Sheba, Sandra en Tibet) FLAVIO TOGNI
2005: Circus Globus (Delhi, Sheba, Sumina en Tibet) HANS SUPPMEIER
2006: Cirque d'hiver Bouglione (Delhi, Sheba, Sumina en Tibet) HANS SUPPMEIER
2007: Cirque Gruss Arlette (Delhi, Raavi (goud), Sumina en Tibet) HANS SUPPMEIER
2008: Hungarian State Circus (Delhi, Sumina en Tibet) HANS SUPPMEIER
2009: Circus Herman Renz (Delhi, Sumina en Tibet) HANS SUPPMEIER

De nieuwe groep treed dit jaar in Arlette Gruss op en trad in 2006 - 2007 in Circo Americano op

BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2008 5:11 pm 

Guidoos schreef:
arie schreef:
Voor volgend jaar hebben we het nu nog over één olifant, drie tijgers en een paar paarden. Dat klinkt als een verpauperd Spaans circus, jammer.

Jammer.... dat vind ik een opmerking die nergens op slaat en geloof me voor een verpauperd Spaans Circus moet je momenteel even bij onze zuiderburen gaan kijken.

Ik weet zeker dat de show van Herman Renz ook volgend jaar weer een toppertje gaat worden qua licht, geluid, techniek en artiesten tochwel de top van de Benelux en wil je veel dieren zien breng dan eens een bezoekje aan Belly Wien met hun prachtige dressuurnummers of rol van de banken van het lachen bij het Magic circus.

Voor een prachtig verpauperd Spaans circus kan je inderdaad sinds kort bij ons in België terecht...De vergelijking mt Renz is inderdaad niet echt op zijn plaats Het Spaanse circus waarover we het hebben kan nog veeeeel bijleren van Renz op gebied van belichting, geluid, artiesten, dieren, noem maar op...

BerichtGeplaatst: wo nov 05, 2008 5:26 pm 

Arie maakt ook geen letterlijke (negatieve) vergelijking tussen h renz en spaans circus maar duidt er alleen maar op dat het aantal dieren bij h renz klein is en weinig in vergelijking met bv belly wien ea. Dat is ook het enige dat ik inderdaad mis bij h renz, de grote lange staltenten enz.. niets ten benadele van de dierennummers die ze nu hebben hoor!!

BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 7:14 pm 

kevin schreef:
Arie maakt ook geen letterlijke (negatieve) vergelijking tussen h renz en spaans circus maar duidt er alleen maar op dat het aantal dieren bij h renz klein is en weinig in vergelijking met bv belly wien ea. Dat is ook het enige dat ik inderdaad mis bij h renz, de grote lange staltenten enz.. niets ten benadele van de dierennummers die ze nu hebben hoor!!

ik was inderdaad ook al bang voor deze reacties, de rede waarom ik een streepje heb gezet onder het woordje 'klinkt'. Tuurlijk, ik ben en blijf fan van circus Herman Renz en ik durf er niet aan te twijfelen dat het volgend jaar weer een fantastische show wordt. Maar, zoals Kevin ook al zegt, ik mis een beetje de lange staltenten met veel paarden, een grote groep roofdieren, meerdere olifanten (en stiekem droom ik ook al heel lang van een exotennummer) zoals bijvoorbeeld bij Krone en op iets kleinere schaal Belly Wien. Circus Herman Renz is een prachtig circus, maar dat kleine toefje op de taart...

BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 7:34 pm 

Inderdaad, het zou inderdaad wel leuk zijn om is een paar kamelen en lama's tegen te komen bij Renz...

BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 7:48 pm 

Wat meer dieren zou inderdaad geen kwaad kunnen !!! ;)

Maar de wetten zullen het natuurlijk ook wel steeds moeilijker maken, ook daarmee waarschijnlijk.

BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 10:35 pm 

En natuurlijk worden de artiesten begeleid op de muziek van Robert Rzeznik en zijn 8-mansorkest.

BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2008 10:39 am 
Ik mis de dieren niet, ik mis Herman.

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 11:09 pm 
@ sylvio,

hoi,

ik wil niet bijdehand doen ofzo maar wilde wel ff wat kwijt. gele paarden bestaan niet, en heb frenky gesproken.

er komen bruine paarden, zeer mooi met slanke benen. deze komen uit italië, ik denk van de america circus( waar ze 3 pistes hebben)

nou dat is ff wat ik wilde zeggen

BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2008 9:26 am 

Deze paarden komen uit Het Circo Americano van Flavio Togni. Flavo trainde deze paarden 2 jaar geleden.

Thomas

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00