hier van het dagje uit en een kort verslagje.
Ik heb ook een poging gedaan wat foto's te maken, maar geen idee hoe ik die plaats.
Eerst Probst.
Stond op een opslagterrein naast een rangeerbaan van de treinen.
Mooie geel/rode 4 master.
Binnen netjes, personeel in mooie kostuums. Life orkest.
In het programma, paarden en exeoten uit eigen stal,de paarden worden voorgebracht door dochter Stephanie Probst en de exoten door director Reinhard Probst.
daarnaast olifanten van Lars Hulscher (circus Fliegenpilz) en tijgers van Dieter Dittman.
Als artiesten nummers een duo ,Richard en Denisa, op de eenwieler, de man presenteerd later in de show ook nog een nummer op de trapeze,de vrouw een numer aan het vertikale koord.
2 broers Wolf (Richard en David) doen een cascade nummer met een stoel en een tafel. Een act die de meeste mensen rechtsreeks naar de EHBO zou sturen.
Een andere act die van vallen en opstaan aan elkaar hangt is de trampoline met duikplank van Jim Bim.
David komt nog een maal terug in de piste, nu met een handstand nummer. Hij loopt soepeler op zijn handen de trap op als sommige op de voeten
Rode draad door het programma was Clown Lolli. Een rol die dochter Sonja Probst met plezie vervult.
Helaas had het circus geen recent programma boekje. Dit was pas de tweede plaats in het sezoen, de boekjes zouden later komen.
Daarna door naar Universal Renz.
Een zaak met heel veel eigen dieren.
Maar helaas waren we er de laatste voorstelling in Krefeld, dus een hoop dieren waren al ingeladen.
Somige deden dus niet eens meer mee in de show. Het Beren nummer werd geschrapt en ook de act met paarden en exoten hebben we niet gezien.
Wel deden de tijgers van Daniel Renz mee, en de kamelen van Dany Renz jr, de paarden van Patricia Renz en de kleinderen show van Eddie Laforte.
Verder in de show jonglage van Sandra, een mast nummer van de Zimbabwe Boys, hoge draad voor de pauze en dode rad na de pauze van de Camadi Famely en clown PomPom die te pas en te onpas in de weg kwam lopen.
Hier geen orkest meer, en mischien mede omdat de afbouw al begonnen was toen we nog naar binnen moesten, geen gezelleg sfeertje.
Ook hier geen programma's, maar ik weet niet of ze die gaan krijgen.
Daarna de klapper van de dag
FlicFlac.
(@ Martijn H, inderdaad nogsteeds Underground,maar de helft van de artiesten van vorig jaar is gewisseld)
Een show die moeilijk te omschrijven valt. Een grote ronde zwart/gele tent, daaromheen zwarte wagens,en een voortent waarin een rij DIXI toiletten staat

.
Dat is eerste indruk.
In het programma boekje (van vorig jaar,dus niet actueel) staan geen namen, en or word ook niemand afgekondicht, dus gen idee hoe de artiesten heten.
Het is een show die begint met vuur,letterlijk, en eindigt met water.
Daartussen o.a. een motorkogel met 7 motoren, een dode rad, een vliegende trapeze, 2 verschillende komieken, gratie aan de trapeze en rauwe artistiek op de vloer.
Je bent echt 2 en een half uur in een adere wereld.
Of zoals ze bij FLicFlac zeggen " Wilkommen im UNDERGROUND"
Alles bij elkaar een gezellige dag uit met wat vrienden, en daarme staat mijn circusteller voor dit jaar al op 5