max schreef:
Dat zijn inderdaad zieke mensen zoals jij ze noemt, die dieren wat aandoen, ook zoals b.v. op diverse plaatsen in het land is gebeurd met paarden, schapen etc. in de wei, om die met messen te bewerken, ik noem dit niet alleen heel erg ziek maar ook een stelletje beesten en dat is nog zacht uitgedrukt en dan betitelen jullie de circusmensen als beesten, jullie draaien de boel om.
Wij zien circussen hetzelfde doen namelijk. Sommige dingen in lichtere mate, als je het in gradaties gaat zetten, maar hoe circussen met dieren omgaan is verschrikkelijk. En in circussen kan je natuurlijk spreken in termen welke erger is dan de andere, maar op een niveau is het wel zo ongeveer hetzelfde. En dat is dat dieren er niet op de goede plek zitten.
Citeer:
Dan nog iets, wat is er mis met het Dolfinarium, niks toch, de dieren hebben er volop de ruimte en de dolfijnen en zeeleeuwen hebben er volop zin in en niks gaat gedwongen, maar ja hier zijn jullie ook op tegen net zoals op de dierencircussen en dierentuinen. Jullie zijn gewoon een stelletje zielepoten en muggenzifters.
Wij zijn gewoon mensen die de maatschappij even vanuit een andere hoek bekijken en weten te bekijken, waardoor we het anders zien en ook op dingen veel kritischer zijn.
Wat er mis is met dolfinaria hoor je binnenkort wel, zoals ik zei. Je zou al eens een zoekopdracht kunnen doen via google naar Ric O'Barry, de trainer die flipper heeft getraind en zich nu verzet tegen dolfinaria.
Overigens heeft een van de flippers zelfmoord gepleegd.. zelfmoord is niet onbekend bij dolfijnen in gevangenschap.
Citeer:
En als dat zo is met de kwestie van Endemol/circus Cardinali, dan is dat perfect, maar ik blijf erbij laat de ECA e.e.a eens uitzoeken bij Cardinali.max.
Feiten liggen er gewoon, maar Endemol is een bedrijf dat ook eens wat meer onder druk gezet moet worden. Ook betreffende shows als Big Brother zorgen ze voor veel dierenleed.. en dat lijkt ze niet zoveel uit te maken.
Wat betreft ECA, ze weten dat er zulke circussen zijn enzo. En als ze gewoon opletten, dan lezen ze vast wel de rapporten die verschijnen over circussen vanuit anti-dierencircusorganisaties. En die Cardinali geeft het gewoon openlijk toe dat die zo dieren behandeld. Dus het is erg apart dat Endemol doet alsof ze niets zien en horen. Erg apart.