Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 8:10 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 10:25 pm 

Een bericht uit de donkere marge van het circus is te lezen op Animal Rights Media. Uit de tekst kan duidelijk worden opgemaakt hoe haatdragend en totaal niet vergevingsgezind bepaalde dieractivisten zijn. Men stuurt aan op geweld. Het bericht kan verder nog nergens worden bevestigd. MTDB gaat op 10 juni a.s. demonstreren bij Circus Belly-Wien in Sassenheim. Staat het peloton ME al klaar?

Directeur circus Belly Wien veroordeeld wegens geweldpleging
wo, 10/06/2009 - 20:50 — Klaver
Roman Zinneker, directeur van circus Belly Wien is veroordeeld wegens het slaan van een man die foto's van de dieren die door Belly Wien misbruikt worden aan het publiek wilde tonen. Hij werd wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken van mishandeling van de moeder van de man.
De 55-jarige moeder van het slachtoffer had foto's van de dieren genomen toen het circus vorig jaar oktober in het Groningse Haren stond. Circuspersoneel pakte haar fototoestel af, haalde het geheugenkaartje eruit en sloeg zowel haar als haar zoon.
Roman Zinneker heeft nu eindelijk een strafbald in Nederland wegens mishandeling en is beveroordeeld tot het betalen van een schadevergeoding. Eerder greep hij in Zoetermeer een dierenrechtenaktivist bij de keel en in mei 2008 werden verschillende politieagenten in IJsselstein in elkaar geslagen door medewerkers van Belly Wien nadat ze de circusdirectie hadden aangesproken op wangedrag richting bezoekers en demonstranten.
Met de Dieren Tegen de Beesten laat zich niet door crimineel gedrag van dierenbeulen uit het veld slaan en zal op woensdag 10 juni om 18.00 uur aktie voeren tegen dierenleed bij circus Belly Wien in Sassenheim.

Email: metdedierentegendebeesten@gmail.com website: http://www.mdtb.nl

BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2009 11:20 pm 

Als ze zich letterlijk aan die mail houden is er niets aan de hand.

Citeer:
Met de Dieren Tegen de Beesten laat zich niet door crimineel gedrag van dierenbeulen uit het veld slaan en zal op woensdag 10 juni om 18.00 uur aktie voeren tegen dierenleed bij circus Belly Wien in Sassenheim.

Belly Wien speelt dan namelijk in Almere en komt pas 17 juni naar Sassenheim.
Maar ik vrees dat ze dat zelf ook al hebben ingezien, want op de webside wordt over 17 juni gesproken.
Ik hoop dat het dan daar heeeeeel hard regent ;)

BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 7:41 am 

Het bericht is inmiddels verwijderd van de voorpagina van Animal Rights Media, een website van de voornamelijk politiek ultra-links geörienteerde dieractivisten. Op mdtb.nl is de datum aangepast aan de juiste tournee van Circus Belly-Wien. Heeft de ME nog een kleine week de tijd om naar Sassenheim te gaan.

De datum "10 juni" in Sassenheim is het zoveelste bewijs dat de mensen van MDTB niet op de hoogte zijn van het reilen en zeilen van de circussen.

BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 9:49 am 
Ik zie niet in hoe er in dat bericht op geweld wordt aangestuurd....
Een manifestatie is toch niet noodzakelijkerwijs gelinkt aan geweld?

Verder lijkt het me dat het geweld door de circusmensen gebruikt werd en niet omgekeerd...

Persoonlijk vind ik dat iedereen het recht heeft om foto's te nemen van dieren die door een circus worden meegebracht. Als men niets te verbergen heeft is er toch geen probleem?

Politiemensen die door circusmensen in elkaar geslagen worden omdat ze een opmerking geven? Dat vind ik persoonlijk pas een probleem... Dat doet me denken aan die franse piratencircussen die bij ons in België rondreizen...

Geweld lost niets op, het geeft je een slechte naam....

BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 9:59 am 
Site Admin

beste David, deze circusmensen zijn tot het uiterste getergd. hun reclameborden worden gevandaliseerd, hun dieren "bevrijd", hun klanten weggejaagd, de sfeer verpest.
Ik ben zelf vredelievend maar weet zeker dat mijn vuisten ook zouden gaan jeuken als het weer eens zo ver komt..
Het tegen de politie opnemen is niet slim, maar je moet niet alles geloven wat er door de activisten wordt geschreven.

BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 8:25 pm 

David J,

Het extreem-rechtse MDTB/Voorpost heeft Circus Belly-Wien al een hele tijd achtervolgd. Met protesten waarin ook rascistische uitspraken via megafoons over circuspersoneel en circusbezoekers worden uitgestort. Dieren worden "bevrijd" door het saboteren van de hekken van de dierverblijven, reclameborden worden vernield en de activisten komen regelmatig wel heel erg dicht bij de woningen van de circusmensen. Noem het gerust maar: stalking in combinatie met allerlei andere pressiemiddelen.

Mei 2008 is het in IJsselstein foutgegaan omdat de politie een verkeerde keuze maakte. In plaats van de activisten even bij de Albert Heijn om de hoek te laten staan - uit het zicht van de circusmedewerkers, koos de politie ervoor om de circusmedewerkers te verplaatsen. Dit schoot bij de al jarenlang getergde circusfamilie in het verkeerde keelgat.

De inschattingsfout werd duidelijk toen ik rond 2 uur 's nachts op het bureau in Nieuwegein sprak met de dienstdoende politieambtenaar. Hij deed de uitspraak "dat we blij moesten zijn dat het slechts wat linkse demonstranten waren en geen extreem-rechtse actiegroep". Op basis van verkeerde aannames heeft de politie dus verkeerd gehandeld waardoor de situatie uit de hand liep.

Dit is héél wat anders dan de Franse piraatcircussen die recent België bezochten. Circus Belly-Wien heeft het dierwelzijn hoog in het vaandel staan. Ze voldoen niet aan, de richtlijnen maar overtreffen de richtlijnen van VNCO en ECA. Circus Belly-Wien was een van de circussen die aangekondigde en niet aangekondigde controles heeft gehad in het kader van het LNV onderzoek naar circusdieren in Nederland. De bevindingen van de onderzoekers zijn opgenomen in het rapport dat binnenkort openbaar wordt gemaakt. Dan kun je zelf lezen wat je zelf ook had kunnen zien als je naar Circus Belly-Wien zou zijn gegaan. Maar ja, dan moet je eerste je luie stoel en België verlaten om naar dit goede circus te gaan.

David,

Hoe zou jij reageren wanneer tien leden van een extreem-rechtse actiegroep op één meter van jouw huisdeur komen staan met megafoons en jou, je vrouw, je kinderen en al jouw bezoek luidkeels aanschreeuwen? Hoe zou jij reageren als deze demonstranten je ook jarenlang blijven achtervolgen voor jouw, overigens nergens bewezen jeugdzonden? Hoe zou jij reageren als je jarenlang niet te bewijzen beschuldigingen via megafoons over je krijgt uitgestort? Neem maar gerust aan dat die fotograaf, waarvan het gehuegenkaartje is afgenomen, vooraf, tijdens en na het fotograferen zich als een demonstrant heeft gedragen. Want aan een fototoestel kun je inderdaad niet zien wat iemands bedoelingen zijn. Aan het gedrag wel...

BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 8:34 pm 

Heel goed verwoord Ron. Vaak lees je in de media "circuspersoneel slaat vreedzame demonstranten in elkaar". Helaas wordt er dus niet bij verteld wat er zich van te voren afspeelt, en kreten die worden geschreeuwt zoals Hitler is jullie vergeten te vergassen. En dit noemt zich dan vreedzaam.

Of in elkaar slaan dan de juiste manier is weet ik niet. Maar na jaar in jaar uit achtervolgd en bedreigd te worden krijg je zo'n soort situaties. En al helemaal als de overheid zich laat informeren door de activisten zelf, en niet luistert naar de circussen.

Op een of andere manier lokken (de meeste) dierenactivisten het geweld uit, om zo in de aandacht te komen staan. Tsja, wat moet je anders doen om onwaarheden aan het licht te kunnen brengen :wink:

BerichtGeplaatst: do jun 11, 2009 10:50 pm 

Ik heb het zelf van dichtbij mee gemaakt en heb ook alle ernstige ziektes al naar mijn lijf gehad en bedreigingen dat ze me familie en weet ik wat niet aan zouden doen als dit zo dichtbij komt spreek je niet meer over vreedzame activisten maar van veel ergere groeperingen. Ron erg goed geantwoord.

BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 9:25 am 
Kijk,

Ten eerste is er geen reden om bitsig naar mij toe te reageren. Ik kom heus wel uit mijn ' luie ' stoel hoor.

Ten tweede : ik kan uiteraard niet weten hoe 'activisten' zich bij jullie gedragen. Het stalken tot bij circusmensen thuis gaat er uiteraard over. Racistische uitlatingen kan ik ook niet goedkeuren. Laat daar geen enkele twijfel over bestaan. Dieren 'bevrijden' door kooien te saboteren is gewoon achterlijk, iedereen met een beetje gezond verstand weet dat.De dieren worden of aangereden of afgeknald door de politie of vallen iemand aan of ... Het activisme dat jullie beschrijven kennen we in België niet (meer).
Wat wij hier zien is dat de circusmensen ( en ja de meeste komen nu uit Frankrijk ) gewoon agressief zijn naar iedereen toe die nog maar iets te zeggen heeft of zelfs te lang kijkt naar hun zin.
Bovendien worden de dieren zeer slecht behandeld.Dit is niet enkel in de piratencircussen het geval maar ook bij ' betere ' zoals Amar.

Ik heb ook al andere niet Belgische circussen gezien zoals Herman Renz, waar ze ook niet graag hebben dat er foto's genomen worden, maar daar zegt men het op een normale manier en dan is er geen probleem.Daar is men ook beter voor hun dieren dan die fransen.

Los van wat die activisten uitvreten blijft het fout om over te gaan tot geweld. Daarmee zeg ik niet dat het makkelijk is om kalm te blijven, maar men moet dat echt proberen want anders wordt het misbruikt, dat weten jullie toch ook en dat is nu net heel het punt. Als je weet dat ze je gaan provoceren om daarna je naam te besmeuren, wees dan slimmer, hoe moeilijk het ook is.

Ik begrijp nu de situatie wat beter na wat jullie komen te zeggen maar ik blijf geweld veroordelen.

BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 9:35 am 

Citeer:
Ik heb ook al andere niet Belgische circussen gezien zoals Herman Renz, waar ze ook niet graag hebben dat er foto's genomen worden, maar daar zegt men het op een normale manier en dan is er geen probleem.Daar is men ook beter voor hun dieren dan die fransen.

Ik kan hier niet helemaal inkomen de directie van Herman RENZ is namelijk niet zo om mensen te vragen geen foto's te maken normaal mag dat altijd en is het circus terrein toegahankelijk voor iedereen. RENZ staat bekend om het openbare wat ze hebben. Ben wel benieuwd wie dit dan gezegd heeft.

BerichtGeplaatst: vr jun 12, 2009 7:22 pm 

Citeer:
Ik heb ook al andere niet Belgische circussen gezien zoals Herman Renz, waar ze ook niet graag hebben dat er foto's genomen worden

hmm Vreemd, ik werd daar gisteren met open armen ontvangen toen ik wat foto's van de show en beesten kwam maken :shock:
Denk dat jij een ander Renz gezien hebt dan ik .... Universal Renz misschien??

BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 10:04 am 

Sommige mensen hebben blijkbaar een probleem met "franse" circusbazen. Alvorens zulke uitspraken te doen in het openbaar, gelieve je eerst serieus te informeren en niet de plaatselijke pers na te kakelen. Of zijn ze meer politiek geïnspireerd ? Ik ken evengoed "oostenrijkse" of "duitse" directies die niet correct zijn, om maar te zwijgen van 1 alhier constant opgehemelde "nederlandse" directie, die aan medewerkers volgens afspraak betalen een broertje dood heeft.
Daartegenover staan dan weer andere echte zigeuners die uiterst correct en hoffelijk zijn. Dus een beetje vakkennis is hier wel op z'n plaats, zoniet helpt men nog meer aan het verspreiden van vooroordelen tegenover alle reizende ondernemingen.

BerichtGeplaatst: za jun 13, 2009 10:19 am 

Het gaat hier over de relatie tussen algemeen publiek (eigenlijk: dieractivisten) en circussen. Hoe directies wel of niet lonen betalen, met hun personeel omgaan of hun bedrijf leiden is niet het onderwerp van deze discussie.

Op dit moment worden er door een extreem-rechtse groep allerlei berichten in de media gebracht. Deze groep protesteert onder de vlag van dieractivisme, terwijl het eigenlijk helemáál niet meer over circusdieren gaat. Sterker nog, deze groep wordt zelfs "verwenst" door de reeds langer bestaande groepen van dieractivisten die naar eigen zeggen wél opkomen voor de belangen van (circus)dieren.

BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 10:10 am 

Een miniscule groep tafelspringers waarover niemand wat zou horen, indien ze op fora als deze niet de nodige bekendheid zouden krijgen.

BerichtGeplaatst: zo jun 14, 2009 11:41 am 

Wat is dat nou weer?

Ga naar www.google.nl en tik voor de grap eens "circusdieren" of "circus dieren" in. Wedden dat je vele tienduizenden - zo niet meer - hits vindt met propaganda tegen circusdieren? De aandacht op DIT forum is slechts een heel klein deel van de totale aandacht die dieractivisten krijgen. Met als belangrijke verschil dat ze op dit forum er flink van langs krijgen en hun ongelijk elke keer weer -voor dieractivisten zeer pijnlijk - wordt blootgelegd.

Verder heeft MDTB sinds kort een eigen website (www.mdtb.nl), waren ze tot 2008 vooral actief op (waarschuwing: schokkende website) www.stormfront.org en schrijven ze zelf hun persberichten naar regionale kranten om hun acties aan te kondigen (o.a. AD). Die kranten worden gelezen door zeer veel mensen...

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00