A3ana schreef:
Ik huur mijn huis ook van de woningbouw vereniging! Ik zie even niet een verschil hoor tussen mijn eigen huis en haard. En die van mensen in en om het circus.
Het circus huurt publiek/gemeentelijk terrein af. Is wel een verschil in.
Het circus heeft meer mogelijkheden tot het verbieden van mensen op terrein als ze particulier terrein afhuren.
Citeer:
Wanneer je elkaar op wat voor reden geweld aanricht ga je te ver. Ook hier zijn regels voor!
Flyeren e.d. is geen geweld. Het is een recht volgens ons wetboek.
Citeer:
Je hebt je mond vol over een democratie zonder vuisten. Maar met woorden. Woorden die op papier staan zijn soms gelijk aan vuisten en staat dus gelijk aan geweld. Je stelling gaat echt niet op slaan doet zeer.
Tuurlijk kan woorden niet prettig zijn voor een partij. Zoals ik zei heeft iedereen recht om zijn mening te uiten en we hebben een demonstratierecht. Dus de tegenpartij kan ook zijn mening uiten.
Kijk jullie circusmensen vinden onze mening niet prettig. Begrijpbaar, maar dan snap je ook dat wij het gebruik van dieren niet prettig vinden en dat het ons zeer aan ons hart gaat en dat wij op willen komen voor de dieren.
[quote[Je zegt dat de enige optie is om door te gaan dat circussen dieren gebruiken. Maar is dit werkelijk het geval?[/quote]
Geen dieren gebruiken is iets wat we willen. En hopen dat circussen dat ook gaan doen.
Citeer:
Misschien in jou optiek wel. Misschien is de oplossig wel gewoon elkaar met rust te laten elkaar met respect te behandelen.
En dan mag dieren gebruiken door gaan. Waar is het respect voor de dieren dan? Elkaar met rust laten gaat dus niet lukken zolang men de dieren niet met rust laat.
Citeer:
Wanneer jij er van overtuigd ben dat de olifant in het wild moet leven. Zorg dan dat de olifanten die er nu nog het wil rond lopen dat die een goed leven hebben en houden. Even zo met de andere dieren waar je voor staat!
Wij en vele andere zijn ook aan het opkomen voor de dieren in het wild.
Citeer:
Dat heeft volgens mij meer zin dan de dieren die GOED verzorgd worden in de circussen daarvoor te pleiten dat ze terug moeten de vrije natuur in.
GOED lijkt erg subjectief te zijn. Wat is er goed aan de verzorging? Als je opsluiting in hokken voor lange tijd goed vind, dan is dat toch erg aparte manier van 'goed' vinden.
Citeer:
Want dat overleven die lieve diertjes niet.
Wilde dieren in gevangenschap kan ook niet de echte natuur in, maar ze kunnen wel degelijk een zeer goed beter leven krijgen waarbij ze echt veel ruimte hebben.
Citeer:
Of dat ze niet goed verzorgd worden want je jaagt mensen die het goed met de dieren voor hebben tegen je in het harnas. Ze verdedigen zich. Met hand en tand, Ze verdedigen huis en haard. Dat jij dit geweld noemt tja hetzij maar zo!
Dat is gewoon geweld. Men kan het ook oplossen met argumenten etc. Doen ze niet, want ze kunnen daar niet tegen op. Daarom gebruiken sommige erg snel fysiek geweld.