* geweld tegen dieren * : Onnodig leed en letsel toebrengen, onnodig slaan en mishandelen van dieren. Gebruik van excessief geweld.
stereotypegedrag * : Monotone herhalende bewegingen als gevolg van o.a. stress, gedefinieerd in o.a. een Oxford studie.
apathie: Dieren die niet op prikkels van hun omgeving reageren en lusteloos zijn.
Mishandeling *: Toebrengen van letsel en schade bij een dier door geweld en het niet bieden van de juiste omgeving van een dier waardoor stress en beperking tot stand is gebracht van natuurlijke uitingen en hierdoor stereotype geweld gebruikt.
uitbuiting: Gebruik van dieren met ten doele het verdienen van iets voor zich zelf (geld) en waarbij het dier ondergeschikt is aan het belang. Beter gezegd: gebruik van dieren, welke leven om de mens te dienen.
Lisa schreef:
Voorts denk ik nog te moeten melden dat de dieren die momenteel bij de circussen werken hier ook geboren zijn, dus niet uit het WILD worden getrokken, hier zijn opgegroeid en niet beter weten of dat dat hun wereld is.
Dat zegt niets. Als een paar handelaren een paar olifanten vangen en deze laten voortplanten, mogen ze de jongen gewoon doorverkopen. In gevangenschap geboren dieren zijn vrij verhandelbaar. Dus op die manier kunnen ze nog bij een circus komen.
Citeer:
Op tijd hun eten, op tijd hun ontspanning...en die ruimte..zij weten niet beter..hebben geen vergelijk...en de wildernis kennen ze al helemaal niet.
Omdat ze niet beter weten mogen ze direct gebruikt worden voor het circus? Is toch wel een stomme reden. Wist je dat deze reden gewoon ook gebruikt werd vroeger voor slaven? Ze wisten niet beter... dus dan mogen ze gewoon gebruikt worden. Dus die reden is onzin. En die zinnen zeggen de legbatterijeigenaren zelfs ook.
Citeer:
Instinct...missschien zesde zintuig...hoor ik nu al. Hier geloof ik dus echt niet in.
Dan ga je tegen de biologen in. De dieren hebben gewoon vanuit zichzelf behoefte aan bepaalde minimum eisen willen ze een goed leven hebben.
Citeer:
Dieren in een circus zijn volgens mij niet gelijk aan de dieren in het wild die wij veelvuldig krijgen voorgeschoteld via de diverse televisiezenders.
Het enigste verschil is dat de dieren in het wild vrijheid hebben. Maar genetisch zijn ze nog niet zo aangepast dat ze niet naar bepaalde behoeften verlangen.
Citeer:
Zij hebben het voordeel dat zij op tijd hun natje en droogje hebben, kunnen luieren op tijden dat het ze uitkomt...kortom niet dat hectische bestaan van de wildernis en mee te hoeven doen aan de maatschappij die zij dus niet kennen. Menig mens zou voor zo'n maatschappij en levensstijl tekenen.
En jij denkt dat een natje en een droogje genoeg is voor een dier? Dan moet je je toch echt wat meer gaan verdiepen in dieren.
Als jij opgesloten word in een kooi met een natje en droogje, dan word je gek van verveling. En hoezo kan die luieren op tijden dat het ze uitkomt? Mogen ze dat ook tijdens een voorstelling? Nee.
Ik denk dat je hier zeer natief over bent.