Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 10:01 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Moskou-Holiday 2009
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2009 11:46 pm 

Hallo iedereen:
Hierbij een paar van m'n shots die ik gemaakt heb van de voorstelling van het Circus Moskau-Holiday.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's: DirkJan Ranzijn

Berichtonderwerp: Re: Moskau-Holiday 2009
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2009 12:41 am 
Site Admin

van dit circus zie ik sinds hun nieuwe lichtinstallatie bijna alleen maar prachtige foto's voorbij komen. geldt dus ook voor die van DirkJan..

BerichtGeplaatst: di jul 14, 2009 11:36 am 

Bij men blitzbezoek aan het Staatscircus van Moskou Holiday in Cadzand merkte ik de nieuwe kassawagen op. Het betreft de kassawagen van het Franse Circus Maximum van het directeurspaar Masson-De Baets.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berichtonderwerp: Re: Moskou-Holiday 2009
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2009 1:19 pm 
Site Admin

die oude facade begon wel een beetje shabby te worden.
bliksembezoek in de zin dat je de show niet gezien hebt? jammer....

BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 12:50 am 

heuvels schreef:
bliksembezoek in de zin dat je de show niet gezien hebt? jammer....

Heb de voorstelling al gezien in Turnhout in België. Het was trouwens uitvaldag. Ze waren binnen in de tent nog volop aan het opbouwen. 't Was een blitzbezoek in de zin van op bezoek gaan bij kennissen die er werken...

BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2009 11:22 pm 
Site Admin

Jennifer Beautour, die samen met Sandrine de kunst van het hogeschoolrijden demonstreerde, doet niet meer mee in de show. Sandrine Beautour rijdt nu dus alleen hogeschool. De achtergronden weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat het nummer nog steeds van grote klasse zal zijn.

BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 2:56 pm 

Ik heb het idee dat het een stuk beter gaat met dit circus. Gelukkig maar. Die nieuwe kassa wagen komt dan van het circus maximum. De oud-directie daarvan doet nu de tijgers en olifant.
Maar hebben zij dat circus dan verkocht????? en blijven zij nu langer bij Moskou?????
Als Hans Martens slim is, zorgt hij ervoor dat het circus ook volgend jaar weer een compleet nieuwe show heeft. dus ook nieuwe tijger en olifanten.Weet iemand of die mensen van Masson langer blijven????

BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2009 12:07 am 

In het stellen van dergelijke kinderachtige vragen is Warren byzonder goed, als het circussen met een Russische naam betreft, zie ook onder het Groot Russisch Staatscircus.

BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2009 8:36 am 
Ik vind de dierennummers niet slecht, heb het in Den Helder gezien en dit circus gaat naast de dierennummers echt op vooruit.
De clowns mogen wat mij betreft een metamorfose krijgen, andere reprises.
Verder is het circus op de goede weg.

BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2009 1:34 pm 

nou max en AlexM, als jullie goed lezen staat er dat ik hoop dat hans martens zijn circus jaarlijks vernieuwt. Ik stel dan ook heel normaal de vraag of het dierenechtpaar blijft(aangezien er materiaal van hun bij het circus is). Daarbij is geen sprake van dat ik ze weg wil hebben. Vind ze leuk, maar omdat het circus vernieuwend moet blijven was deze vraag daar.
En max: Ik heb niets tegen ''de russische circussen'' ih algemeen. Ben fan van moskou en vind t fantastisch hoe ze het nu weer doen. Over het russische staatscircus blijf ik het zelfde: stijlloos circus met n slechte voorstelling.

BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2009 4:11 pm 

Ik persoonlijk vind dat Moskou er de laatste jaren zeer op vooruit gegaan is. Groot deel van het wagenpark is over gespoten en er zijn nieuwe wagens bij gekomen de nieuwe kassa cq bureauwagen maakt het alweer een stukje mooier. Over de dieren van Masson kan ik zeggen dat ik het roofdier nummer erg mild vind niet mijn smaak in ieder geval. Hoop dat ze volgend jaar een nieuw roofdieren nummer maar ik denk van niet meestal zijn de artiesten een aantal jaren bij Hans.

BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2009 12:51 pm 

Gister samen met circus@achterhoek de voorstelling van 17.00u bezocht in Maaspoort Den Bosch, waar het circus mooi stond opgesteld, met de prachtige nieuwe kassa, vele trailers die onlangs zijn gespoten en een nieuw gespoten buffetwagen (mocht ook wel want de oude kassa viel nog net niet uit elkaar). Overal op de nieuwe wagens is het logo van circuit Zandvoort te zien, sponsoring dus en daardoor ook die opnieuw gespoten wagens en kassa.

Als de hekken nou ook nog even worden geverfd ziet het hele circus er prachtig uit. Dit geldt ook voor binnen, waar alles er keurig uit ziet. De placeurs lopen keurig in pak en de gehele tribune bestaat uit kuipstoelen. (wel in de tent maar ongeveer 750 plaatsen ipv de 900 die op de website staan). Dit aantal van 900 is ook moeilijk te halen met 3 rechthoekige tribunedelen met kuipstoelen en wat logeplaatsen.

De voorstelling zelf. De clowns zijn gewoon supergoed. Ondanks dat ik in het voorjaar in Veghel precies dezelfde acts zag, verveelden ze niet en duurden ze ook niet te lang zoals wel enkele clownsacts bij RENZ duurden, de afgelopen jaren.
De hogeschool wordt nog wel gedaan met twee paarden maar alleen door Sandrine, ze komt eerst met het bruine en daarna met het witte paard in de piste. En de vrijheidsdressuur met 6 paarden is echt heel goed, met mooie steigers.
De acrobatieknummers zijn gewoon goed, en de solotrapeze is echt super! Dan nog de andere dieren, poedelnummer was wel leuk. De olifant laat niet superveel zien maar met 1 olifant kun je ook minder doen dan met meerdere, dit is ook bij RENZ het geval. Na de pauze komen de tijgers van Masson. Ik heb dit nummer in Veghel dus ook gezien, toen duurde het te lang en was het erg traag. Dit maal was het, tegen mijn verwachtingen in : VERSCHRIKKELIJK.
Wanneer de tijgers een commando van Masson, die er overigens erg knullig en moeilijk bij staat, opvolgen en goed uitvoeren, krijgen ze toch nog net dat tikje met de zweep mee.
Dan denk ik : moet dit nu? Nee. Kijk maar naar andere roofdiernummers zoals Tom Dieck en het nummer van Roman Zinnecker vind ik ook geweldig. Dan moet de prachtige witte tijger een paar keer gaan rollen. Ten eerste wil hij al niet blijven liggen. Als een tijger iets niet wil, kun je het 1x proberen, 10x proberen en 100x proberen maar dan zal hij het toch niet doen. Laat het gewoon en ga ergens anders mee verder.
Nee wat doet meneer Masson: hij gaat lekker toch door met proberen, en wel VIJF MINUTEN LANG. Ik overdrijf niet. Hij bleef maar met zijn stok prikken, de tijger deed het toch lekker niet en het zweet brak hem uit. HIj stond in de piste te rennen en te prikken en allemaal moeilijk te doen en de tijger werd zelfs een keer boos en kwam op hem af. Sorry dat ik dit nu allemaal zo zeg maar het is echt gebeurd en dit wil ik even kwijt. Een erg slecht nummer en deze man kan absoluut NIET met roofdieren omgaan. Jammer, hopelijk komt er volgend jaar een ander beter roofdierennummer.

Op dit slechte tijgernummer na heeft het Staatscircus van moskou wel een goede indruk op me gemaakt. Door de nieuwe kassa fleurt heel het front weer op en ziet het er prachtig uit.

Hieronder enkele buitenfotos: (de tijgers hadden wel een mooie grote uitloopkooi)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dit was mijn bijdrage van het SvM. Na de vakantie ga ik nog naar Harlekino en Menagerie dus daar kunnen jullie ook fotos van verwachten. Fijne vak. trouwens de mensen die nog op vakantie gaan.

BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2009 1:24 pm 

Haha nee ik heb al vanaf 18 jul vakantie ofzo maar ik ga nog op vakantie naar Frankrijk :p

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00