Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 9:44 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2009 7:21 pm 

Ik heb net even contact gehad met het circus in Dinxperlo, de eerste plaats van het Freiwalds Menagerie Circus dat vanaf as. vrijdag t/m eind oktober op tournee zal zijn in Nederland en Duitsland.
De staltent(30x10mtr!!) is al opgebouwd, de trailers zijn gearriveerd, de dieren komen pas morgen ivm. een verhuur. De speeltent(24mtr) is helemaal schoongemaakt en oogt weer als nieuw, ook zijn de tribune, rondeelpalen en masten even opnieuw in de verf gezet.

Het circus heeft een dag vertraging opgelopen ivm het noodweer, dat dus ook in Duitsland voor overlast heeft gezorgd. Ondanks dat gaat het opbouwen volgens plan en wordt nu de koepel omhoog gehesen.

Ik denk dat we vanavond of morgen wel een kleine fotorepo kunnen verwachten.
Meer info en exacte tournee-info: http://www.menagerie-circus.nl

Berichtonderwerp: Re: Freiwalds Menagerie Circus
BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2009 7:35 pm 

ik lees op de site dat de Campingtournee alleen voor campinggasten is.
Maar als Circusvriend zou je toch ook wel een voorstelling kunnen bezoeken als je weet dat ze in de buurt op een camping staan? :mrgreen: :clown

Berichtonderwerp: Re: Freiwalds Menagerie Circus
BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2009 7:38 pm 

MartijnH schreef:
ik lees op de site dat de Campingtournee alleen voor campinggasten is.
Maar als Circusvriend zou je toch ook wel een voorstelling kunnen bezoeken als je weet dat ze in de buurt op een camping staan? :mrgreen: :clown

Natuurlijk! Denk ik :wink: :P
Campingeigenaren willen geen hordes met circusbezoekers op hun terrein hebben, en ik denk ook dat circussen liever niet hebben dat hun campingtournee op internet komt te staan ivm. concurrentie met andere circussen. Opzich wel te begrijpen : een circus maakt een hele campingtour en een ander circus pikt het lekker in voor het jaar erop! Dit willen de circussen voorkomen en oa. door die reden staat denk ik de tournee er niet op en komt ook bv. de Harlekino tour (die 18 juli van start gaat) niet op internet te staan. Wel enkele openbare plaatsen.

BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2009 11:40 pm 

Het Menagerie-Circus is ongetwijfeld een Duits circus, dit circus zal medio augustus ook nog bij mij in Assen op de camping gasteren, ik zal dit circus dan zeker gaan zien, er zit bovendien nog een bekende van mij in het programma en wel Thijs de Waard, ook nog bekend van het Wintercircus Martin Hanson en het Magic-Circus.

BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2009 6:32 pm 
Site Admin

'Foto's maken mag, flitsen niet'
20 september 2009

Voor het eerst is de familie Freiwald met een eigen circus op tournee. Daarbij wordt ook Zevenaar aangedaan. Op bedrijventerrein Mercurion houdt Freiwalds Menagerie Circus zaterdag een open dag waarop het publiek achter de schermen kan kijken.

Piet-Hein Out, woordvoerder van het circus, verwelkomt de nieuwsgierige volwassenen en jeugd. "Dit is een klassiek circus in een modern jasje zoals een optreden van een Friese hengst en een zebra als een symfonie in zwart en wit op de klanken van Michael Jackson", vertelt Out terwijl hij de bezoekers meetroont naar de menagerie. Daar vergapen vooral de kinderen zich aan de kamelen, lama's, ezels, zebra's en paarden. De dieren zien er op het eerste gezicht goed verzorgd uit en hebben volop ruimte. Noël Kleinpenning (6) uit Zevenaar wil graag weten of er verschil zit in het leren van een kunstje aan een zebra of een ezel. "Een goede vraag" , vindt Out. "Zebra's zijn zenuwachtiger dan ezels. Met een zebra moet je eerst hele goede vriendjes worden voordat je ze een kunstje leert."

olifant Buba, een 31-jarige Afrikaanse olifant die rondloopt op een groot afgezet deel van het terrein, maakt veel indruk. De olifant is de lieveling van circusdirecteur Lutz Freiwald, die met Buba traint en optreed. Freiwald laat zien hoe Buba reageert op zijn stemopdrachten. De aanwijzingen geeft Freiwald in een mengeling van Engels, Duits en Hindi.

Een bezoek aan de circustent vormt het sluitstuk van de open dag. In de piste is een dressuur van babykameel Shakira. Out geeft het publiek vooraf wel instructies: "Foto's maken mag, flitsen niet want dan kan ze schrikken. Applaus mag ook, dan kan Shakira vast wennen aan het publiek."

Out ziet toekomst voor het circus inclusief dieren: "Ik respecteer het als mensen niet naar het circus komen omdat ze vinden dat wilde dieren niet in een circus thuishoren maar gelukkig denken de zeven miljoen jaarlijkse circusbezoekers in Nederland daar anders over. We organiseren open dagen om vooroordelen weg te nemen en ik ben er van overtuigd dat het welzijn van dieren in het circus gewaarborgd kan worden."

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/l ... n-niet.ece

BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 9:24 am 

Zaterdag naar het Freiwalds Menagerie Circus geweest. Ik vind de show rommelig en niet goed in elkaar overlopen. Geen goede spreekstalmeester, dierenacts zijn best saai en de finale is ook slordig... Helaas was het geluid ook minder (vooral de microfoon) .

Maar dit is pas het eerste jaar...dus er kan nog van alles gebeuren. Verder is de crew wel aardig en ziet het er allemaal goed verzorgd uit. Wie weet over twee jaar nog eens bezoeken en dan weer bekijken hoe het dan gaat!

BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 10:10 am 

Eric-Breemen schreef:
Zaterdag naar het Freiwalds Menagerie Circus geweest. Ik vind de show rommelig en niet goed in elkaar overlopen. Geen goede spreekstalmeester, dierenacts zijn best saai en de finale is ook slordig... Helaas was het geluid ook minder (vooral de microfoon) .

Maar dit is pas het eerste jaar...dus er kan nog van alles gebeuren. Verder is de crew wel aardig en ziet het er allemaal goed verzorgd uit. Wie weet over twee jaar nog eens bezoeken en dan weer bekijken hoe het dan gaat!

Ik ben er zoals jullie wellicht wel weten vaker geweest dit seizoen, geen goede spreekstalmeester klopt wel een beetje want Natascha is natuurlijk duits, maar verder vind ik de dierenacts absoluut NIET saai. Juist bij Freiwald zijn de acts niet saai, aparte combinaties zoals Fries en zebra, olifant die springbarriere voor zebras optild en een vrijheid van lamas(erg moeilijk) lijken mij nou niet echt saai. Maarja, dat is jou mening. De show loopt al veel soepeler dan op het begin van de tournee. -

BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 11:16 am 

Als je kijkt naar bijvoorbeeld Circus Althoff of Circus Herman Renz dan zijn de dierenacts van het Menagerie Circus saai. Maar misschien zijn we bij Alberto Althoff of Herman Renz gewoon verwend...?

BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 7:27 am 

Zo geweldig vond ik de eigen dierennummers bij althoff niet.dan heeft menagerie mij meer geboeid.

BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 9:44 am 
Site Admin

zo zie je maar... smaken verschillen... :)

BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 4:13 pm 

Ik heb de show van Freiwalds Menagerie Circus in augustus op camping in Assen bezocht en ik vond het een prima show niet alleen v.w.b. de dierennummers,
allen humaan gebracht zowel door Lutz, Monica en Jeffry Freiwald. Ook de varieteacts mogen er zijn zoals de act aan de doeken door Maya Orfei en aan de strapaten door Ivan Makay, ook hun optreden aan het reuze spinweb was verrassend en dat was ook de act op het slappe draad van Thijs de Waard. De repriseclowns waren ook verrassend. Zondermeer een goede show. Natascha beheerste de Nederlandse taal goed. Ik ben van plan om a.s. weekend nog eens een bezoek te brengen aan dit circus in Nijverdal.
V.w.b. Circus Althoff, vind ik de dierdressuren altijd goed en verrassend en humaan gebracht door vakman pur sang Alberto Althoff en ook de rest van het programma mag er zeer zeker zijn. Ik ga zeer zeker de show nog regelmatig bekijken wanneer ze bij mij in Assen zijn van 14.10 t/m 18.10 a.s.

Berichtonderwerp: Filmpje olifantbuffet Hapert
BerichtGeplaatst: za sep 26, 2009 8:10 pm 

Beter laat dan nooit, een filmverslag van het olifantbuffet in mijn woonplaats Hapert:

http://www.vimeo.com/6628196

veel plezier ermee
gr kevin

BerichtGeplaatst: za sep 26, 2009 8:29 pm 
Site Admin

als Kevin hem uit bescheidenheid niet wilt laten zien, dan doe ik het wel :D
http://www.vimeo.com/6571391

BerichtGeplaatst: za sep 26, 2009 8:31 pm 

Haha Sjaak, leuk dat je hem nog even naar boven haalt, maar ik had de link al geplaatst achter de fotos van Hapert.
Maar bij deze dan voor de mensen die hem nog neit gezien hebben :P

BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 11:45 am 
Site Admin

Open dag bij circus trekt veel publiek

EIBERGEN – Veel nieuwsgierige mensen namen zaterdag een kijkje tijdens de open dag van het Freiwalds Menagerie Circus. Een uur lang werd er uitleg gegeven hoe dieren in het circus tegenwoordig gedresseerd worden. “Deze middag neemt meteen de vooroordelen weg dat circusdieren zich onprettig zouden voelen. De zweep die de dompteurs gebruiken is te vergelijken met een dirigentstok”, aldus een bezoeker.

Verschillende dieren moesten hun kunsten laten zien, olifant Buba, kameel Britney en moeder Lopez. De jongste kameel van het circus - Shakria - trok bij veel bezoekers de aandacht; keer op keer kreeg het jonge dier applaus.

De voorstelling van deze middag was een groot succes, de combinatie van dieren, acrobaten en vele lichteffecten zorgden voor een spectaculaire show. Ook de ‘clown’ mocht niet ontbreken, deze haalde soms ouders uit het publiek die onderdeel uit maakte van de act.

Zondagmiddag geeft het circus haar laatste voorstelling. Enkel om 14.00 uur. Daarna wordt de grote tent op De Maat afgebroken en daarna reist het circus door naar Denekamp, Losser, en Haaksbergen. Fotograaf Christaan Thalen was ter plaatse en maakte foto’s van de open dag en de voorstelling die zaterdagmiddag plaatsvond.

Zie http://www.nieuwsuitberkelland.nl/2009/ ... l-publiek/
voor een fotoreportage binnen en buiten het circus

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00