En Toen Was Er Ineens Het Wintercircus!!!
Circus Renz aan het centraalstation van Heerlen.

Kijk ik vorige week uit het keukenraam, zijn ze in mijn achtertuin een compleet circus aan het opbouwen! Circus Renz het Wintercircus staat er keurig fleurig bij. Heel voorzichtig hebben ze het nieuwe circus opgebouwd rondom de lantarentjes van het vroegere busstation. Dat zit nu ‘n eindje verderop. Ik ben vandaag gaan kijken. Het is op en top kraakhelder, schoon, goed verzorgd, modern en heel goed onderhouden. Het wordt een totaal plezier te gaan naar ‘t circus te gaan kijken en volop genieten. Dat zal dus op de 18e zijn bij de première.
Heerlen heeft daarmee een leuke primeur voor het Wintercircus. Het staat aan de uitgang van het spoorweg centraal station dus iedereen in wijde omgeving kan erheen. En feitelijk hoort een wintercircus een echt circus te zijn en niet een voorstelling in de schouwburg zoals veel Nederlandse steden het wintercircus noemen.
Jaren geleden had Heerlen niet veel geluk met het Russische Staatscircus. Het stond te versakkeren op een groot grasveld in het Aarveld. Er kwamen steeds minder bezoekers. De inrichting en uitvoering van het Russisch Staatscircus waren sleets. Aan vermolming en bederf verwaarlozing en verloedering onderhevig. De artiesten waren oud.
Circus Renz is inmiddels in de achterliggende tientallen jaren diverse malen in andere leidinggevende handen overgegaan en het is er steeds beter moderner schoner leuker en frisser op geworden. Je moet collega Henk van der Meyden in z’n circusgekte er maar eens over horen vertellen!
Het wordt genieten in het Heerlense wintercircus.
Dat is altijd veel spannender en echter dan in de schouwburgzaal.
Voor het overige ben ik deze maand bijna niet meer thuis en onderweg en op vakantie op diverse plaatsen en centra in het land. Aanvullen van de Blog zal alleen nog sporadisch geschieden met het mobiele telefoontje.
Tegen dat ‘t nieuwe jaar begint zullen we dan nog wel ‘ns zien wat er allemaal staat te gebeuren.
Voorzover ik niet onder de bruggen van Parijs slaap in een kartonnen doos en met ‘n goede fles wijn groet ik u.
http://juzo.wordpress.com/2009/12/06/en ... tercircus/