Maandag 28 december, de avondvoorstelling bezocht.
Al jaren staat Wintercircus Royal vast op mijn lijstje, van te bezoeken kerstcircussen. Simpelweg omdat ik het, het meest sfeervolle en gezelligste kerstcircus blijf vinden. Alle medewerkers en artiesten stralen groot plezier uit en er wordt nergens zoveel gelachen als daar. Ook het fantastisch spelende orkest, weet de sfeer er altijd goed in te houden.
Ook weten vader en zoon Teuteberg, mij iedere keer weer aan het lachen te krijgen. En dat is een knappe prestatie, want ik heb het niet zo op clowns. Vooral als Tonie zelf in de lach schiet, om de zoveelste improvisatie van zijn vader, kun je mij weg dragen.
Dan het programma zelf. Die is vaak niet zo heel spectaculair, maar bevat bijna altijd wel een bijzondere act of aanstormend talent. Dit jaar was dat Burl the Bubbleguy, die alvast een voorproefje gaf, van wat men kan verwachten van Roncalli aankomend jaar. Een bijzondere act waar je eerst van denkt; "wat is dit nou weer?", maar je doet eindigen met; "wow, wat een goede en orginele act!".
Verder drie dierennummers van de familie Freiwald. Eerst de orginele Groot en Klein, met een Fries paard en zebra, op de muziek van Michael Jackson. Het nummer liep een stuk beter, dan ik eerder in het Menagerie circus had gezien.
Vervolgens is het de beurt aan olifant Bubba en twee zebra's. Het blijft voor mij, de mooiste olifant uit de circuswereld. Dat zal ook te danken zijn, aan de liefde en voortreffelijke verzorging, die zij van trainer Lutz ontvangt. Een geweldig nummer!
Tot slot kamelen en lama's. Een net dressuur, al vindt ik het gekozen "piraten thema" er niet bij passen.
Dan de artiesten op twee benen. Jongleur Jean Marc had een orginele presentatie (hij kreeg zijn attributen uitgereikt, vanuit een mobiel "pashokje") en goede act, maar ik vond hem niet echt een tempojongleur. Daar vond ik het tempo te laag voor liggen.
Overigens zou het vooral voor de mannelijke bezoekers, een leuke avond worden. Daar zorgde acts Duet Blue, Ensemble Cielo en als klap op de vuurpijl, een heuse paaldans-act wel voor. Geen spectaculaire hoogstandjes, maar mij hoorde je niet klagen

. Want zoals mijn vriendin het zei; "de mannen zullen vanavond, zeker lekker slapen!".
Verder springacrobatiek door de Cherifian Troupe. Een klassiek gebracht nummer, prima uitgevoerd. Miss Biasini bracht een antipode act en samen met de rest van de Family, een act met fietsacrobatiek. Beiden acts heb ik zeker beter gezien, maar werden met veel enthousiasme gebracht.
Beste familie Teuteberg: het was weer ouderwets gezellig, tot volgend jaar!