max schreef:
Hoezo, dat mensen de waarheid wordt onthouden, bij vrijwel alle circussen met dieren mogen de mensen in vrijheid een kijkje nemen op het circusterrein en dan kunnen ze met eigen ogen zien dat de dieren wel terdege goed gehuisvest zijn,
Een paar minuten zien van het leven van een circusdier laat niet zien hoe het dier grotendeels leeft. Daarnaast kijkt niet iedereen bij de dieren.
Daarnaast kijkt men als men al kijkt niet zozeer naar het dier, maar alleen om te kijken.. niet kritisch dus. En verder weten ze ook echt niet waar ze op zouden moeten letten bij de dieren die men gebruikt.
Plus alle andere misstanden in de circuswereld waarover wij ze proberen te informeren. Circussen durfen denk het niet aan dat het publiek kritischer zou worden. Ze weten ook wel waarom.
Als mensen dat wel zouden doen, dan zouden ze het ook niet goed vinden en inzien dat dieren daar niet goed zitten qua huisvesting e.d.
Daarom zijn wij er ook, om te zorgen dat mensen kritisch gaan kijken naar de dieren en gebruik van dieren in de entertainmentsector.
Citeer:
ik ken een circus zonder dieren waar het veel strenger gesteld is en wel Cirque du Soleil waar je absoluut niet vrij over het terrein kunt lopen, wat hebben die dan te verbergen, vraag ik mij af, laten zij de komende periode in Amsterdam dan ook wat opener zijn om het publiek vrij rond te laten lopen om een kijkje te kunnen nemen.
Ik denk dat cirque du soleil veel dure apparatuur en kleding heeft.
Citeer:
Met die aktie v.w.b. die flyers, hoor ik jullie niet eens,.
Wat bedoel je met 'hoor ik jullie niet eens'?