Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 9:37 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 10:12 pm 

Afgelopen maandag (tweede paasdag) ben ik op bezoek geweest in Heerlen. Het veld was helaas een grote modderpoel. Het circus heeft er alles aan gedaan om het terrein nog begaanbaar te maken. Zo waren heel veel plekken met veel zaagsel bedekt, maar tegen de aanhoudende regen kan bijna geen terrein op. Ondanks dat het circus inmiddels in Oss staat wil ik jullie deze foto's niet onthouden. Ik heb een kleine selectie gemaakt van mijn foto's die ik deze dag heb gemaakt.

Vorige week was hij nog blauw, nu is hij "Renz rood" De wagen is volledig opnieuw gespoten. Je ziet dat het circus ook tijdens de tournee niet stilstaat en is constant bezig haar wagenpark in optimale conditie te houden. Persoonlijk vindt ik het erg mooi om te zien dat er zoveel in het wagenpark wordt geïnvesteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tractor ervoor.

Afbeelding

Helaas zat deze ook vast, dus dan maar tractor erachter.

Afbeelding

Komt nog meer.

Laatst gewijzigd door Americano op wo apr 07, 2010 10:21 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 10:16 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen ging het circus onderweg naar Uden.

Zoals je ziet er werden er rijplaten, zaagsels, extra zand ingezet, alles om het terrein zoveel mogelijk in de oude staat achter te laten.

BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 10:26 pm 

Hier word de gemeente Heerlen niet vrolijk van en gaat een hoop geld kosten.

BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 10:40 pm 

circus@achterhoek schreef:
Hier word de gemeente Heerlen niet vrolijk van en gaat een hoop geld kosten.

De gemeente kan er misschien niet vrolijk van worden Niek, maar het Circus zelf natuurlijk ook niet. Ik heb zelf gezien dat er alles aan gedaan werd om het veld te behouden. Zo werden er bij het optillen van de containers steeds rijplaten ervoor gelegd. Als je vervolgens met rijplaten en al wegzakt dan heb je er alles aangedaan en kan je alleen maar concluderen dat het heel vervelend is.

BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 10:44 pm 

Ik weet er alles van heb 8 jaar de tournee voor RENZ verzorgt en heel wat mooie grasveldjes, aardappelvelden zien worden en dan was er ook alles aan gedaan om dit te voorkomen. Maar wat wil je als je er 50 transporten op rijd.

BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 10:50 pm 

circus@achterhoek schreef:
Ik weet er alles van heb 8 jaar de tournee voor RENZ verzorgt en heel wat mooie grasveldjes, aardappelvelden zien worden en dan was er ook alles aan gedaan om dit te voorkomen. Maar wat wil je als je er 50 transporten op rijd.

Precies en dan zit soms alles tegen ondanks de goede voorzorgsmaatregelen. Daarnaast hebben ze de trucks die niet nodig zijn voor de show ook niet op het gras geplaatst, helaas was er om het terrein heen ook niet veel ruimte om dat deze midden in een woonwijk ligt.

BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 10:53 pm 

De locatie in Heerlen is prachtig en meestal stond het circus aan de ene zijde en de woonwagens aan de andere met de lege transporten ik weet niet hoe ze dat dit jaar gedaan hebben.

BerichtGeplaatst: do apr 08, 2010 7:54 am 

Je mag toch aannemen dat de herstelkosten van het terrein worden betaald uit het staangeld, dat toch een vorm van gemeentelijke belasting is. Bij een niet gedraineerd terrein, zoals dit "Blubberveld", weet de gemeente drommels goed dat het terrein vroeger of later een evenement niet goed doorstaat. Zelfs als je alle mogelijke voorzorgsmaatregelen neemt zoals rijplaten leggen en wagens die niet bij de tent nodig zijn op straat parkeren. Uiteraard mag de gemeente van de organisator van een evenement verlangen dat ze geen opzettelijke schade veroorzaken. Maar bij deze weersomstandigheden kun je bepaald niet spreken van het opzettelijk veroorzaken van schade.

Als dit niet zo is: Actie VNCO! Waar betaal je als circus anders zoveel staangeld voor?

BerichtGeplaatst: do apr 08, 2010 10:49 am 

Dit word meestal niet verrekend met het staangeld maar met een WBS die je naast het staangeld aan de gemeente betaald en als deze te weinig is krijg je nog een naheffing ook wat weleens op kan lopen tot 5000 euro als het niet meer is. Soms is de schade zo groot.

Hiervoor mag de VNCO dus wel in actie komen alhoewel die weinig aan dit probleem kunnen doen denk ik. In zo ongeveer alle gemeentes word je van te voren verteld en ook nog eens vermeld in de vergunning dat je het terrein zo moet achter laten als je erop gereden bent. Dit is natuurlijk waanzin bij dit soort weersomstandigheden maar voor de gemeentes is dit een mooie kapstok om zo de schade te verhalen bij de circussen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00