Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 5:07 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 10:31 pm 

WDDTU was vanavond te zien bij Paul de Leeuw, Morgen bij de 2de uitzending wordt er verder gediscuseerd over optredende tijgers in de show van Paul de Leeuw

Hier de link naar de eerste uitzending:
http://www.uitzendinggemist.nl/

BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 11:17 pm 

je kunt hem nog niet terug zien, maar dat ga ik morgen zekers doen.

Hoelaat komt het er ongeveer voor? (einde, begin, midden ofzo?)

BerichtGeplaatst: za apr 10, 2010 11:47 pm 
Het ging over een wens van een 93 jarige mevrouw die graag eens een leeuw wilde aaien en tevens een wens van een meneer die graag met een tijger zou willen knuffelen. In een eerdere uitzending had Paul de Leeuw (toepasselijke achternaam overigens) al eens een olifant de studio binnengehaald om een wens in vervulling te laten gaan. WDDTU had dit gezien en hierop contact opgenomen met de redactie, dat zij dit niet wenselijk vonden. Waarschijnlijk is er toen afgesproken dat bij een volgend voorval WDDTU haar standpunt on air duidelijk kon maken.

PDV schreef: :arrow: Hoelaat komt het er ongeveer voor? (einde, begin, midden ofzo?)

Gewoon het hele programma bekijken en afwachten.

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 2:09 pm 

Wat raar van WDDTU dat ze nog steeds niet het onderscheid willen maken dat het hier gaat om gedresseerde tijgers en niet om wilde tijgers die in de natuur zijn geboren

Geef maar weer eens duidelijk aan dat ze totaal geen kennis van zaken hebben, maarja dat wisten wij hier al jaren

En dan beweren WDDTU dat ze geen dierenactivisten zijn, maar ze dreigen wel het programma van Paul de Leeuw te willen boycotten als ze de wens van een 93 jarige mevrouw door laten gaan :roll:

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 3:03 pm 

Ik heb soms wel het gevoel dat we vergeten dat we praten over levende dieren. Of ze nu wel of niet in de natuur zijn geboren maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook af en toe twijfel over hoe sommige dieren in het circus worden gehouden. Op afroep wordt er een dier naar een show gereden. Ik begreep ook uit de show van Paul de Leeuw dat het zelfs de bedoeling was dat er een albino leeuw uit Spanje ingevlogen zou worden (maar er was iets niet in orde met de papieren?). Alleen omdat iemand graag een leeuw of een tijger wil aaien moet zo'n dier op transport (met al het gedoe er omheen).

Ik denk dat we best kritisch mogen zijn en afvragen of dit soort optredens in het belang zijn van het dier of meer in het belang van de portemonnee van de eigenaar?

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 4:35 pm 

Kunnen jullie heb al vinden op uitzendinggemist? Ik zie nog niks :S

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 6:26 pm 

Paul de Leeuw gaat in ieder geval niet meer naar een Circus toe nadat hij in gesprek was met WDDTU.
Jammer dat iemand uit de circuswereld geen weerwoord mag/kon geven.
zo komt alles van 1 kant.

|vanavond komt als het goed is het gesprek op tv.

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 8:35 pm 

Tja, maar die WDDTU zitten ook hun tijd niet te verprutsen met in een forum voor heel Nederland op voorhand hun strategie uit de doeken te doen. Tijd dat jullie er eens een schaakspeler bij nemen, die een paar zetten vooruit kan denken, dat zou misschien nog helpen.
En bovendien zorgen zij ervoor dat ze op hun site(s) geen negatieve of tendensieuze berichten over leden van hun eigen belangengroep plaatsen.

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 8:40 pm 

Er komt heus wel een tegenactie vanuit de circusbranche. Alleen niet samen met iemand van WDDTU in dezelfde uitzending. Met dieractivisten - en met WDDTU - is toch niet op een normale manier te discussiëren.

Paul de Leeuw ontvangt zeer binnenkort de informatie die WDDTU toch niet verstrekt. Inclusief de "verbaasde" reactie van Jeroen van Kernebeek - de toenmalige campagneleider van WDDTU - toen een reclamespot van WDDTU uitgerekend op de in dat spotje genoemde aspecten van het welzijn van een circusdier werd verboden omdat de boodschap wel heel erg misleidend was. Jammer voor Jacob, maar die organisatie die jij zo fervent steunt heeft het ook wel eens mis!

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 8:47 pm 
Site Admin

nrgy schreef:
En bovendien zorgen zij ervoor dat ze op hun site(s) geen negatieve of tendensieuze berichten over leden van hun eigen belangengroep plaatsen.

Nou ik herinner me anders dat twee activisten op ons forum hun relatieproblemen aan het uitvechten waren. :mrgreen:
Dat waren de forumleden A. en K.
Maar je hebt gelijk, de partijen moeten 1 front vormen tegen het activisme.

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 9:06 pm 

Inderdaad, vooral nu we zien dat in het buitenland (GB, Indië, Italië) een nieuwe fase in de strijd wordt ingeluid, ze geen "gefundenes fressen" meer bieden.

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 10:08 pm 

P.d.V. schreef:
zo komt alles van 1 kant.

Ik geloof nooit dat Paul op basis van een kort interview "live" een beslissing maakt om nooit meer wilde dieren in zijn show te gebruiken...

Paul de Leeuw heeft volgens mij meerdere malen (wilde) dieren in zijn show gehad. Als dat er allemaal picobello uit had gezien en in orde was geweest, dan hadden ze WDDTU nooit uitgenodigd. Dan hadden ze zelf kunnen oordelen en dat is precies wat ze hebben gedaan. Dit soort grote shows hebben de beschikking over een voltallige redactie, die alles van te voren bedenken. Ze hebben er over gepraat, er over nagedacht, misschien wel herinneringen opgehaald hoe de dieren er bij zatten achter de schermen. Ze hadden het ook niet kunnen doen, er zal dus vast meer aan de hand zijn geweest... zeker als er zo'n duidelijk statement "live" wordt gemaakt.

Zoals ik al eerder zei: dat heen en weer gesleep met die dieren is gewoon geen visitekaartje voor het circus (en waarschijnlijk ook geen pretje voor de dieren zelf).

Laatst gewijzigd door jvs op zo apr 11, 2010 10:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 10:33 pm 

jvs schreef:
Ik begreep ook uit de show van Paul de Leeuw dat het zelfs de bedoeling was dat er een albino leeuw uit Spanje ingevlogen zou worden (maar er was iets niet in orde met de papieren?). Alleen omdat iemand graag een leeuw of een tijger wil aaien moet zo'n dier op transport
Toch niet goed begrepen. Er zou een Albino leeuw worden ingevlogen, maar niet speciaal voor de show van Paul de Leeuw of om het dier even te kunnen aaien.

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 10:53 pm 
Site Admin

jvs schreef:
Zoals ik al eerder zei: dat heen en weer gesleep met die dieren is gewoon geen visitekaartje voor het circus (en waarschijnlijk ook geen pretje voor de dieren zelf).

Niet de omstandigheden van een circus verwarren met die van een televisieuitzending van Paul de Leeuw.
Het circus is voor de dieren een vertrouwde omgeving, die schnabbels waar we het nu over hebben zijn niet te vergelijken. Alhoewel veel mensen de show van Paul een groot circus zullen noemen, is het gewoon een georganiseerde chaos waar letterlijk van alles kan gebeuren en uit de hand lopen.
In een circus zijn meestal de activisten verstorende factor. Bij Paul ook trouwens, denkende aan die Vegan Streaker :mrgreen:

BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2010 4:39 pm 
Site Admin

Paul de Leeuw weert circusdieren uit show

Paul de Leeuw heeft gisteren belooft in zijn progamma ' De Leeuw op Zondag ', zie uitzending , om nooit meer wilde dieren te gebruiken in zijn show. Pas geleden gebruikte de Leeuw nog een olifant als act. Afgelopen zondag In de uitzending was Paul in gesprek met Leonie Vestering, directeur van Wilde Dieren de Tent Uit en gast in het programma. Zij legde aan hem uit hoe wilde dieren tot hun kunstjes komen. Gisterenavond zou er een tijger uit een circus ' te gast ' zijn. De circus tijger was al backstage aanwezig maar heeft niet opgetreden.

"Vestering vertelde de Leeuw hoe dompteurs wilde dieren kunstjes aanleren. " Voor een suikerklontje of een aai over de bol doet een olifant geen handstand." Zij had voor de uitzending een olifantenhaak meegebracht. Deze wordt in de huid van de olifant geplaatst om de orders van de dompteur af te dwingen."
(Artikel van: Wilde Dieren de Tent Uit)

De tijger die zondag achter de schermen bij de show van de Leeuw aanwezig was, is dezelfde tijger als in Gerard Jolings nieuwe clip ' Ik leef een droom '. 2 weken geleden startte Wilde Dieren de Tent uit een e-mailactie aan Joling tegen het gebruik van deze tijger. Het resuteerde in 5000 brieven. Wilde Dieren de Tent Uit roept Joling op een voorbeeld aan Paul de Leeuw te nemen.

http://dierenleed.nieuwslog.nl/article/ ... w.html?www

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00