Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 9:49 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 10:34 am 

In Hoogezand verliep ook niet alles vlekkeloos:

http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_69722.aspx

'Wer spul by sirkus Belly Wien' / 'Weer ongeregeldheden bij Circus Belly Wien'
Net zoals in Sneek is er ook in Hoogezand ongeregeldheden ontstaan bij Circus Belly Wien. De politie moest er aan te pas komen om een vechtpartij te sussen. Aanleiding was ook dat de zogenoemde vrijkaarten die het circus weggeeft. De kleine lettertjes op de kaartjes melden dat mensen eerst een stempel halen moeten en dan blijkt dat mensen toch nog betalen moeten.

Het circus heeft toegezegd de regels duidelijker op de kaartjes te zetten.
(Oprop Fryslân)

BerichtGeplaatst: zo mei 23, 2010 9:11 am 

Tja, in het woorden boek staat bij vrijkaartjes:

vrij - kaart de -woord vrijkaarten gratis toegangskaart

Dus ik weet niet of kleine lettertjes wel gaat werken hoor! Jammer dat het uit de hand is gelopen en voor diegene die er niet bij waren is het natuurlijk alleen maar gissen naar wat er werkelijk is gebeurd. Ik vind alleen niet dat je goed kunt praten om een meisje te slaan. Sowieso. Niemand heeft een klap verdiend. :( Als je het niet met woorden af kunt, loop dan weg of bel de politie als er echt iets aan de hand is.

fijn pinksterweekend allemaal!

BerichtGeplaatst: zo mei 23, 2010 11:08 am 

De politie bellen als er met je hekken wordt gesmeten ?
Als je 13-14 jaar bent ben je geen 7 meer...
Een klap voor je kop kan je krijgen (voor ik een rechtzaak aan mijn broek krijg: een corrigerende en opvoedkundige klap)
De politie heeft het te druk met verkeersbonnen uitschrijven.
Miss Liza; of moeten we net ald minister Donnert "foei" blijven zeggen bij misdaad en misdragingen.

BerichtGeplaatst: zo mei 23, 2010 1:07 pm 

Als circus wil je al deze negative publiciteit over vrijkaarten toch niet.
Vrijkaarten moeten promotie voor het circus zijn.
Mensen lezen alleen VRIJKAARTEN en niet de kleine lettertjes.
Vernielingen enz. zijn natuurlijk altijd fout maar als dat je meerdere keren overkomt en om de negative publiciteit te voorkomen zou ik snel een ander vrijkaartsysteem bedenken.

BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 8:23 pm 

Wat een belachelijk stel vrekken daar in Sneek!

Wat is er mis mee om voor een mooi circusprogramma een beetje geld te betalen?
Waarom moet voor sommige mensen altijd alles helemaal gratis zijn?
Heeft het circus dan geen kosten?
Hoe zouden deze klagende mensen het vinden als ze zelf door hun baas eens niet betaald zouden worden?

Eerst de spelregels niet lezen/ (willen) begrijpen en dan nog brutaal verhaal willen halen en het circus met een rechtzaak het land uit willen verjagen ook!

Laat deze mensen zelf het land uitgaan en gaan zoeken naar een land waar alles gratis is!

Als iedereen zo was als dit trieste stel dan bestond er in Nederland geen enkel circus meer.

BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 8:33 pm 

Citeer:
Wat is er mis mee om voor een mooi circusprogramma een beetje geld te betalen?
Waarom moet voor sommige mensen altijd alles helemaal gratis zijn?
Heeft het circus dan geen kosten?
Hoe zouden deze klagende mensen het vinden als ze zelf door hun baas eens niet betaald zouden worden?

Wie deelt er vrijkaartjes uit! Ik vind het Belly Wien een leuk circus maar zij zijn er ook een meester in negatief in het nieuws te komen. En ligt dat altijd aan de ander? Ik waag het te betwijfelen. Deze ellende is hoe dan ook geen reclame voor het circus en vooral dat is jammer!

BerichtGeplaatst: di mei 25, 2010 6:50 pm 

miss Lizz schreef:
Tja, in het woorden boek staat bij vrijkaartjes:
vrij - kaart de -woord vrijkaarten gratis toegangskaart

Zelf ben ik met de mening van miss Lizz eens,
waarom? Omdat ik vindt dat ze het beter kortingskaarten kunnen noemen.
IPV Vrijkaart.Want men moest het achteraf toch betalen,
dan vindt ik het geen vrijkaart meer,als ik voor een vrijkaart moest betalen.
Maar dat is mijn mening.

BerichtGeplaatst: do mei 27, 2010 6:55 pm 

' Circus Belly Wien verbannen uit Sneek '

http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... -uit-Sneek

BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 8:03 pm 

SNEEK - Circus Belly Wien is de komende jaren niet meer welkom in Sneek.

Twee weken geleden ontstonden er grote problemen toen bezoekers en medewerkers ruzie kregen over vrijkaartjes. De gemeente Sneek heeft een brief naar het circus gestuurd waarin wordt aangegeven dat bij een nieuwe aanvraag geen vergunning wordt afgegeven vanwege de incidenten. ,,Het is niet zo dat ze nooit meer welkom zijn, maar voorlopig in ieder geval niet meer'', nuanceert gemeentevoorlichtster Marthe Kuitert de brief. Woordvoerster Ragina van Heybeek van circus Belly Wien betreurt de beslissing. ,,We willen nog in gesprek met de gemeente Sneek hierover. We vinden dit erg jammer.''

BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 9:40 pm 

Belly Wien kreeg in het noorden des lands al eens eerder ergens een verbod ( echter met een totaal andere achtergrond). Nadat dit met een rechtzaak onrechtmatig werd verklaard heeft men nu een verbod in een andere gemeente.

Enerzijds is dit het gevolg van mensen die spelregels m.b.t. kortingsbonnen/ vrijkaarten niet willen accepteren.

Anderzijds moet Belly Wien toch maar eens gaan inzien dat geweld zich op een gegeven moment tegen je keert.

Enkele van de fanatieke 'vrekken' uit Sneek wilden Belly niet alleen Sneek uit hebben, maar zelfs het land uit. Gezien het feit dat het circus nu volgens de tournee info (toevallig) helemaal naar Maastricht afreist lijkt dit heb bijna gelukt te zijn.

Als bij andere circussen geen steeds terug kerend geweld is te zien, dan zou dat bij Belly toch ook onderdrukt moeten kunnen worden.

Laatst gewijzigd door sylvio op za mei 29, 2010 6:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 10:27 am 

De gemeente Sneek kiest er voor dit circus te weren. Zouden ze dat met iedereen doen die problemen veroorzaakt, dan kan het er nog wel eens leeg worden in dat stadje. Toeristen met een borreltje te veel op, waterporters die over de rooie gaan als ze geen voorrang krijgen bij t zeilen, taxischauffeurs die teveel geld vragen, kortom. Wel kort door de bocht voor een gemeente om zo zonder wederhoor zo'n beslissing te nemen.

BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 8:18 pm 

Dit komt me voor als slaan met de stokken die men vindt. Een beetje te goed georchestreerd om van een spontane actie te kunnen spreken. Kan men ze met het één niet klein ( of weg ) krijgen, dan maar met wat anders. Opgelet jongens en meisjes circusdirecteuren hier zit meer achter dan het oog vermoeden laat.

BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 10:01 pm 

Nee, ik kan me niet voorstellen dat circusdirecteuren goede connecties hebben met gemeenten en dat ze er uberhaubt via netwerken op die manier iets proberen te bewerkstelligen. Het klinkt een beetje paranoia. Wat Belly betreft hoef je maar te googlen, en het fenomeen circus doet de rest, dat blijft toch een negatieve klank in de wereld houden. Als 1 bouwbedrijf iets geks doet, dan hoef je niet alle bouwbedrijven te verwijten. Als 1 politieagent iets geks doet, hoef je niet alle agenten te verdenken, als 1 automobilist iets vreemds doet, hoef je niet alle chauffeurs aan te klagen, maar als 1 circus iets doet wat niet door de beugel kan roept iedereen heel hard: zie je nu wel, circus!

BerichtGeplaatst: ma mei 31, 2010 7:12 pm 

Minister Hirsch Ballin heeft gereageerd:

Gjin stappen tsjin Belly Wien / Geen stappen tegen Belly Wien
Minister Hirsch Ballin zal geen directe stappen ondernemen tegen het circus Belly Wien. De Sneker Marco van Eekeren had de minister daar in een brief om gevraagd om medewerking omdat een medewerker van het circus bij een voorstelling in Sneek hem schuldig gemaakt zou hebben aan mishandeling

Bovendien zou het circus zich schuldig gemaakt hebben aan misleiding. Uitgedeelde vrijkaartjes zouden zo onduidelijk wezen dat bezoekers net in de gaten hebben dat ze toch entree moeten betalen.

Dat zorgde in Sneek voor grote consternatie, waarbij een clown tijdens een meningsverschil een meisje geslagen zou hebben.

Het ministerie van justitie schrijft in haar antwoord dat ze zich alleen bij hoge uitzondering met individuele strafzaken bezig houden wil. Wel wordt de brief van Van Eekeren serieus genoeg gevonden om de kwestie in handen te geven van de hoofdofficier van justitie. Die heeft de zaak nu in behandeling

Bron: http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_69974.aspx

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00