Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 10, 2025 7:55 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Forumregels

Hieronder een aantal rubrieken over door Nederland trekkende circussen (alfabetisch gerangschikt). Klik er op voor nieuws over tournee en programma. Wees vrij om hier uw recensie en/of foto's te plaatsen. ------- Onderaan deze pagina ander Nederlands circusnieuws.

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 29, 2010 10:39 pm 

Ziet er fantastisch uit!

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 9:53 am 

Ik ben gisteren geweest. Heb genoten van het programma. Tent was goed bezet bij deze middagvoorstelling (Heb geen idee of er veel vrij kaarten waren).
Sjaak was er ook.

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 10:27 am 

En de circusvrienden, heb je al eens gekeken op www.circusvrienden.nl? Ze geven een leuk circusblad uit en organiseren allerlei leuke reizen. Zo ga ik in augustus met ze naar Denemarken om een aantal circussen te bezoeken. Dan gaat er een wereld voor je open.

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 10:35 am 
Henk Onstenk was een van de liefst 95 leden van de Club van Circusvrienden, die op de succesvolle bijeenkomst aanwezig was, waaronder ook een mooi gezelschap uit Belgie.
Rondleiding, etentje, praatjes en een prachtige show gezeten in onze (betaalde) balkonloges. Een mooie dag met dank aan de Nederlandse directie-assistent Mike Leegwater !

John de Vries
De Piste

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 3:35 pm 

Gisteren samen met Sam dus ook een bezoekje gebracht aan Roncalli in Amsterdam. Tussen de hoge kantoorgebouwen valt het grote circus nog bijna in het niet. Ook het bezoek van de circusvriendenclub was aanwezig met veel bekende gezichten. De tent zat zaterdagmiddag behoorlijk vol wat een goede sfeer gaf en ook het lekkere weer nodigde uit tot een bezoekje aan het terras van het circuscafe. De show was goed en het geluid super ook het licht mag er zijn, het hele plaatje om en in tent en ook in de voortent klop gewoon en straalt de magische Roncalli circussfeer uit. Persoonlijk vind ik de show wat minder geschikt voor kinderen die in de hoek waar wij zaten tochwat rumoerig gingen worden. Het is ook een lange zit van bijna 2,5 uur op een houten bank waarvoor je toch de hoofdprijs moet betalen als je ziet dat je voor de beste plekken na de stoelen al 40 Euro betaald. Het is volgens mij toch niet zo moeilijk de banken te voorzien van een vaste zachte zitting in de vorm van een laag schuimrubber afgewerkt met stof. Verder weer een leuke circusmiddag gehad die weer op z'n hollands eindigde met regen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 3:41 pm 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover vanuit Amsterdam.

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 9:22 pm 

Guido,

Prachtige foto's. Dat is dan weer het voordeel als je bij Roncalli gewoon op rij 3 zit. De eerste rij met keiharde houten banken geeft een zeer goed zicht op de piste. Zelf zat ik in een (betaalde) balkonloge. Met stormstangen die op maar liefst drie plekken in de piste in beeld stonden. Eentje zelfs precies door het middelpunt van de piste. En door de afstand wordt je gedwongen om alles met een lange lens de doen. Waarbij je nooit eens een close-up kunt maken met de emotie van de artiest duidelijk in beeld. Daardoor zijn bijna alle foto's in artistiek opzicht mislukt. Want het is echt geen gezicht als op een foto zo'n dikke zwarte streep het beeld door midden snijdt en je de uitdrukkingen van de artiesten niet kunt herkennen.

Ambiance, orkest, licht, geluid, kostumering en de artiesten/nummers zijn top. Net als het assortiment in de voortent.

BerichtGeplaatst: zo mei 30, 2010 9:28 pm 

Gelukkig stond ik deze week recht voor de piste en had ik geen stormpalen of wat dan ook voor me lens en kon ik ongestoord klikken.
Had af en toe wel een telelens over me schouder hangen :clown

BerichtGeplaatst: ma mei 31, 2010 9:28 am 

John de Vries schreef:
Beste Ron

Jammer, jammer, GEJAMMER...................

Hierbij wil ik nog even terugkomen op jouw klachten omtrent het fotograferen bij Roncalli zaterdagmiddag. Allereerst is het bijzonder fijn, dat men bij dit circus nog naar hartelust mooie beelden kan schieten. Ik weet dat jij met jouw dure apparatuur hoge eisen stelt aan de omstandigheden, waarbij je foto's maakt. Jij schiet geen 'plaatjes', maar geeft de opnamen graag een artistieke meerwaarde mee. So far so good.

Indien je zaterdag een andere plek had willen hebben, zou ik je daarmee best geholpen hebben, de show was zeer goed bezet, maar niet uitverkocht. In overleg met de mensen van Roncalli was er best een oplossing gevonden voor een betere plek. Destemeer verbaast het mij dat iemand die al zo lang in dit wereldje meeloopt, zich niet even bij mij meldt. Als ik niets hoor neem ik aan dat alles okay is. Een beetje eigen initiatief Ron, kan geen kwaad.

Wij hadden er voor gekozen om onze leden op goede zitplaatsen te zetten. De balkonloges waren beschikbaar en een ieder heeft op een heerlijk stoeltje gezeten. Geen klachten gehad. We wilden de circusfans NIET ruim 2 1/2 uur op de houten banken zetten, die overigens ook nog flink aan de prijs zijn.

Volgend keer dus even langs komen, anders bestellen we voor jou voortaan de houten banken, al beloof ik geen kussentje !

John de Vries
Evenementencommissie
Club van Circusvrienden

Het bericht van John was onterecht verwijderd. In de quote staat zijn oorspronkelijke bericht.

Ik kan mij echter niet herinneren dat ik heb geklaagd over voor fotograferen "slechte zitplaatsen". Ik heb slechts geconstateerd dat de ringloges voor fotograferen niet de beste plekken zijn. Voor de ambiance zijn ze uitstekend! Verder vind ik het meer iets voor een PB. John heeft dan ook een PB van mij gehad met een inhoudelijke reactie.

In het kort samengevat: Ik kom nooit in Duitsland en ben dus niet bekend met de tent van Roncalli. Anders had ik heus wel gevraagd voor een plaats op de tribune en was dan, indoen mogelijk, in het gangpad gaan staan. Voor goede foto's ga ik gewoon nog eens betaald naar Roncalli...

En eigenlijk moet je ook nog eens zonder camera de voorstelling bezoeken! Anders mag je helemaal naar Duitsland voor deze prachtige show!

BerichtGeplaatst: ma mei 31, 2010 2:23 pm 

Ron als je Roncalli graag wil zien, moet je het er voor overvoor hebben om naar Duitsland te gaan. Ik ben ook vijf of zes keer geweest, anders had ik het ook nooit gezien. Als ze in het Ruhrgebied spelen is dit prima per trein te doen.
Èènmaal ben ik er met de circusvrienden in Hannover bij Roncalli geweest.
Ook bij andere zaken die ik graag wil zien ga ik naar Duitsland, vroeger wat meer maar dat ligt aan de financien.

BerichtGeplaatst: vr jun 04, 2010 11:09 am 

scrooge schreef:
Ik ben gisteravond (dinsdag) weer geweest en constateerde ca 800 bezoekers. Links en rechts van mij zaten mensen met vrijkaarten en ik sprak diverse mensen die ik ken (niemand had betaald) Ik ben het eens met het argument dat de boel op gang gebracht moet worden want het 'leeft" nu wel. Ik moet wel zeggen dat ik in mijn vorige stukje te ver ging over de kwaliteit. Gisteravond merkte ik dat het publiek weer uitzinnig was en de stijl ZEER ZEKER weet te waarderen. Misschien komt het omdat ik Roncalli de laatste 5 jaar zeker tien keer zag en dan ken je een Larible wel. Misschien ben ik te verwend. Roncalli is gewoonweg top, ook nu weer. Ik hoorde in de wandelgangen dat het terrein 6 weken gehuurd is, dus verlenging mogelijk is. Als je twintigduizend vrijkaarten weg geeft en de eerste vijf dagen volle bak draait, komt er een hype op gang. Ik vindt dit goed bedacht. Ik wens Roncalli volle tenten, dan komen ze ooit terug.

Op de ticketshop van Roncalli staat dat de voorstellingen verlengt zijn tot 27 juni 2010. Dus scrooge heeft gelijk.

http://www.roncalli-tickets.de/

UPDATE: Ook de lijst van voorstellingen is aangepast.

BerichtGeplaatst: za jun 05, 2010 2:51 pm 

Is er ook een programmaboek te koop en uitgebracht in het Nederlands ?? of is hij alleen in het Duits te koop

BerichtGeplaatst: za jun 05, 2010 3:05 pm 

Het eerste gedeelte van het programmaboekje is in het Duits en Nederlands(over het programma). Het tweede gedeelte is alleen in het Duits.

BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 4:12 pm 

Gisteren heb ik dan ook de voorstelling van Roncalli in Amsterdam bezocht.
In eerste instantie was ik wat teleurgesteld over de plaats. Tussen die grote gebouwen komt de schoonheid van Roncalli helemaal niet tot zijn recht zoals bijvoorbeeld in Aken of Keulen.
Ik begrijp het niet dat Amsterdam het circus zo ver van het centrum plaatst.

Roncalli is helemaal niet tevreden met de bezoekersaantallen en kan het me dus niet voorstellen dat ze nog eens Nederland bezoeken.
De voorstelling was maar net halfvol. Overigens heeft Ronald Ronday samen met zijn familie gisteren de voorstelling ook bezocht.
Dat Roncalli de shows met 2 weken extra verlengd heeft is normaal. Dat doen ze altijd en hoort bij de promotie.
De show is erg goed, maar helaas niet de beste show van Roncalli. Jammer dat de "ijsberen", die in Keulen wel te zien waren, niet in Amsterdam waren.

Wat betreft de vrijkaarten. Ik kan het niet geloven dat Roncalli vrijkaartjes voor de voorstelling buiten de premiere weggeeft. Roncalli is geen Belly-Wien, maar een van de weinige goede en eerlijke circussen. Ze hebben het niet nodig de bezoekers met vrijkaartjes binnen te halen.

BerichtGeplaatst: wo jun 09, 2010 6:44 pm 

Cerasan schreef:
Wat betreft de vrijkaarten. Ik kan het niet geloven dat Roncalli vrijkaartjes voor de voorstelling buiten de premiere weggeeft. Roncalli is geen Belly-Wien, maar een van de weinige goede en eerlijke circussen. Ze hebben het niet nodig de bezoekers met vrijkaartjes binnen te halen.

hallo
ich kann dir aus eigener erfahrung versichern, das roncalli an wochentagen sehr wohl mit freikarten arbeitet.auch sonntags abends habe ich das schon erlebt.
georg

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00